  • 21. Data: 2010-09-09 19:09:34
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" <a...@u...waw.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i6b8ud$6jl$...@n...news.atman.pl...

    > Jak by to powiedzieć... robię w bezpieczeństwie łącznie z bankami, i
    > dziwnym trafem każda firma wymusza zmienianie haseł dla wszelakich kont,
    > niektóre nawet co 30 dni, ale zwykle co 90. Konta "non expiring password"
    > są zatwierdzane w sposób oficjalny, po uzasadnieniu oczywiście że inaczej
    > nie można. Bah, jeden klient uparł się, że hasło ma mieć 15 znaczków +
    > skomplikowanie, ale to insza inszość. Czyli zabezpieczać w ten sposób
    > własne systemy chcą, a pieniądze klientów już nie.

    Takie uszczęśliwianie na siłę? Jak klient chce, to przecież nikt mu nie
    zabrania zmieniać haseł dowolnie często. A wymuszanie tego uważam za
    bzdurne. Kiedyś dawno temu Rajfi wymuszał co 30 dni i trzeba było mieć chyba
    różne od dziesięciu ostatnich. Więc co te 30 dni musiałem robić pełen cykl
    10 zmian przez 10 haseł, żeby na końcu i tak ustawić takie samo. Ale szybko
    Rajfiemu to przeszło, zapewne wkurzało to zbyt wiele osób.

  • 22. Data: 2010-09-09 20:46:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > robić pełen cykl 10 zmian przez 10 haseł, żeby na końcu i tak ustawić
    > takie samo. Ale szybko Rajfiemu to przeszło, zapewne wkurzało to zbyt

    O, o.

    Częste wymuszanie zmiany kończy się tym, że klient:

    1. jeśli tylko mu się uda, to zmienia na to samo
    2. jeśli musi zmienić na nowe, to zapomina na co zmienił
    3. żeby mu się nie powtórzyło więcej 2., to zapisuje hasło wraz z
    identyfikatorem.

    MJ

  • 23. Data: 2010-09-09 21:09:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

    > Jak by to powiedzieć... robię w bezpieczeństwie łącznie z bankami, i
    > dziwnym trafem każda firma wymusza zmienianie haseł dla wszelakich
    > kont, niektóre nawet co 30 dni, ale zwykle co 90. Konta "non expiring

    Tylko że:

    1. niektórych serwisów używam tylko do podglądu KK, albo jest to konto
    do wypłat z bankomatów na którym trzymam < 1KPLN. Po kij mam co miesiąc
    hasło zmieniać.
    2. Jeśli użytkownik nie czuje, że musi zmieniać hasło to będzie zmieniał
    na takie jakie miał, tyle, że dopisze "1" albo "2" na końcu. Założymy
    się? I gdzie tu większe bezpieczeństwo?
    KJ

    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.
    -- A.J. Perlis

  • 24. Data: 2010-09-09 21:31:36
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 2010-09-09 22:46, Michal Jankowski pisze:
> [...]

    Jest jeszcze "zmiana nie częściej niż x dni". Rajfi na to nie wpadł?

    > Częste wymuszanie zmiany

    Owszem, 15 znaków 30 dni 10 pamiętanych to drakońskie warunki. Biorąc
    pod uwagę, że i tak user wybiera hasła, yyy, słownikowe :)
    http://finance.yahoo.com/family-home/article/108641/
    If-your-password-is-123456-just-make-it-hack-me.html
    ?mod=family-love_money
    Nadal twierdzicie, że typowy user może nie zmieniać haseł latami?

    > 3. żeby mu się nie powtórzyło więcej 2., to zapisuje hasło wraz z
    > identyfikatorem.

    <priv> Michał, jesteś miętkim adminem?

    --
    Alf/red/

  • 25. Data: 2010-09-10 08:54:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

    > http://finance.yahoo.com/family-home/article/108641/
    If-your-password-is-123456-just-make-it-hack-me.html
    ?mod=family-love_money
    > Nadal twierdzicie, że typowy user może nie zmieniać haseł latami?

    Twierdzimy, ze wybieranie hasła abcd nie ma nic wspólnego z tym, czy
    hasło się nadaje raz na miesiąc, czy raz na 10 lat.

    Ponadto częste zmiany haseł ZACHĘCAJĄ usera do nadawania haseł
    prostych.

    Zamki i klucze do mieszkania też co miesiąc zmieniasz?

    MJ

  • 26. Data: 2010-09-10 14:55:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" k...@c...fuw.edu.pl

    > Twierdzimy, ze wybieranie hasła abcd nie ma nic wspólnego z tym,
    > czy hasło się nadaje raz na miesiąc, czy raz na 10 lat.

    > Ponadto częste zmiany haseł ZACHĘCAJĄ usera do nadawania haseł prostych.

    Po co mi proste? Czy 'Aguranaga0re' jest proste? :)

    -- nie mniej niż 6 znaków
    -- i nie mniej niż jedna cyfra,
    -- i nie mniej niż jedna wielka litera
    -- nie ma znaków spoza cyfr i liter alfabetu
    ,,uniwersalnego'' (czyli liter spoza ASCII)

    czyli zwykle wymagania niezwykłych (przepraszam) głupoli...

    Proste, zgrabne... Łatwe do zapamiętania. ;)
    Takie durne hasła się zapisuje!!! :)

    > Zamki i klucze do mieszkania też co miesiąc zmieniasz?

    No, co Ty... Zamki w drzwiach? Te zmieniamy wtedy, gdy kluczem
    (być może pogiętym, wyszczerbionym, skorodowanym) nie można
    już obracać bez używania kombinerek... Klucze od mieszkania
    zostawiamy sąsiadom, aby sąsiedzi podlewali kwiaty... Dzieci
    zostawiają klucze w szatni, razem z ubraniami... Idąc na kajak
    czy inną łódkę, zostawiamy klucze ,,na przechowanie''...

    Ale hasło?! Hasła pilnujmy jak oka w głowie!!!
    Zwłaszcza wtedy, gdy samo hasło na niewiele się
    zda, bo potrzebne są SMSy czy tokeny... :)

    Hasła... Zostawiamy je w kafejkach czy w bankach...
    Ja na przykład podałem w Multi, aby bankierka mogła zalogować
    się do mojej karty -- ciekawe, czy nadal pamięta to hasło, bo
    jeśli oboje zapomnimy, to co wówczas?

    Do FMBanku zapomniałem -- odtworzyłem z zapisków ;) przeglądarek internetowych...
    I wcale nie chodzi o Operę i ,,zapamiętywanie'', ale o ślady zostawiane
    nieświadomie tam, gdzie ,,klient'' się tego nie spodziewa... :)

    Po prostu odpaliłem inny komputer (z którego logowałem się do FM)
    i odgrzebałem stamtąd hasło... :) I poskutkowało... :)

    Pojęcia nie ma, jakie są hasła do moich kont pocztowych. :)
    Hasła do kont bankowych? Muszę przypomnieć sobie chwilę budowania hasła. :)
    Kiedyś było prosto -- imię żeńskie, później z podwojoną końcówką, ale że
    ładne imiona się skończyły, wymyślałem swoje (Annerienna) i dodawałem do
    nich cyfry, gdy była taka potrzeba, czyli życiowa konieczność zwana
    wymogiem banku... :)

    -=-

    Haseł trzeba pilnować -- nawet z tą starannością ujawniają się niepowołanym. ;)

    -=-

    Hasło w Multi chyba było z innej puli. ;) (nie było imieniem ani nawet
    neologizmowatym imieniem) Nie pamiętam już go -- bo do logowania nie
    jest mi potrzebne. ;) Przeglądarka pamięta... ;) W razie czego
    kopiuję te hasła (hurtem) razem z przeglądarką w kolejne miejsca. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 27. Data: 2010-09-10 14:57:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > na takie jakie miał, tyle, że dopisze "1" albo "2" na końcu. Założymy
    > się? I gdzie tu większe bezpieczeństwo?

    No, co Ty!! Wówczas hasło urośnie w liczbę. ;)
    Raz podmieni 1 na 0 innym razem 0 na 2 a kolejna zmiana przyniesie znów 1... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-09-10 17:55:52
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 2010-09-10 10:54, Michal Jankowski pisze:
    > Ponadto częste zmiany haseł ZACHĘCAJĄ usera do nadawania haseł
    > prostych.

    Zaraz, albo user sam z siebie wymyśla łatwe hasła, albo nie. Jak zwykle
    stosuje "g5D%aA1L" i mu się każe zmieniać co 3 miechy, to nagle
    przestawi się na "123456"?

    > Zamki i klucze do mieszkania też co miesiąc zmieniasz?

    Jak młody zgubił klucz, to wymieniłem.
    Jakbym np. po wizycie na basenie znalazł na kluczu ślady plasteliny, to
    też bym tak zrobił.
    Jak zauważyłem, że mój kod do domofonu wyciekł (kolega syna użył),
    poprosiłem administrację o zmianę, i... przestawiłem się na korzystanie
    z cudzych. Oni nie zmieniają, nawet jeśli wiedzą że wyciekło. Wiesz co
    usłyszałem? "dziecku łatwo jest zapamiętać kod 9870 i nic mnie nie
    obchodzi". I mówił to facet, który skarżył się, że mu rower ukradziono
    ze wspólnego garażu.

    --
    Alf/red/

  • 29. Data: 2010-09-10 21:14:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" i6drf8$i1l$...@n...news.atman.pl

> [...]
    usłyszałem? "dziecku łatwo jest zapamiętać kod
    > 9870 i nic mnie nie obchodzi". I mówił to facet, który skarżył się, że mu rower

    ROTFL

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-09-11 06:26:00
    Od: AW <a...@w...pl>

    Dziękuje za wszelkie informacje otrzymane od Was.
    A nawiązując do tematu logowania i zmiany haseł w Polbanku to uważam że
    wymuszenie zmiany hasła ma może sens w zakładach pracy, korporacjach
    ponieważ tam jest większa możliwość podpatrzenia cudzego hasła niż np w
    bankowości internetowej z której korzystamy najczęściej w domu.
    Rozmawiałem ostatnio z osoba odpowiedzialną w mojej firmie za
    bezpieczeństwo systemów informatycznych i doszliśmy do wniosku że w
    banku to trochę przesada , w firmie może mieć uzasadnienie.
    Poza tym Polbank chyba przesadził w drugą stronę z tym bezpieczeństwem.
    Mam na myśli nieszczęsne certyfikaty , ale to osobna sprawa.
    Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
    Artur