  • 1. Data: 2003-04-16 07:42:30
    Temat: Sprawdzanie imienia i nazwiska przy platnosciach karta w Internecie.
    Od: "Dariusz Buba" <d...@N...pl>

    KK Lukasa i platnosc w Merlinie (autoryzacja on line przez e-Card)
    1. Przypadek pierwszy kilka miesiecy temu.
    Kolega poprosil mnie, zebym zaplacil karta za jego zakup. Po wybraniu opcji
    "Place" i polaczeniu z e-Card wpisuje numer swojej karty, date waznosci, kod
    CVV, nigdzie nie ma pola na imie i nazwisko posiadacza karty, wiec nigdzie
    tego nie podaje i okazuje sie, ze autoryzacja jest poprawna z tym ze przy
    potwierdzeniu autoryzacji na ekranie komputera pojawiaja sie dane kolegi
    (wyciag KK potwierdza obciazenie)
    2. Przypadek drugi kilka dni temu
    Tym razem sam zamawiam ksiazke, tylko chce przeslac na adres zony. I jest
    dokladnie tak samo (autoryzacja jest poprawna, a na potwierdzeniu
    autoryzacji pojawiaja sie dane zony

    Wniosek z tego taki, ze przy transakcjach internetowych nie musza byc
    sprawdzane dane uzytkownika karty. Idac dalej, aby zaplacic karta w
    Merlinie ( i pewnie w wielu innych miejscach) wystarczy miec numer karty i
    date waznosci. (pewnie kod CVV tez nie jest weryfikowany). Kiedys mi sie
    wydawalo, ze dane uzytkownika sa zawsze sprawdzane

    Dlaczego tak jest? Czy wasze doswiadczenia sa podobne?

    Dokonywalem transakcji w innych sklepach internetowych i tam pojawialy sie
    formatki umozliwiajace wpisanie imienia i nazwiska uzytkownika karty? Teraz
    mam watpliwosci, czy te dane byly weryfikowane.

    Darek

  • 2. Data: 2003-04-16 08:43:59
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Dariusz Buba" <d...@N...pl> wrote in message

> [...]
    Teraz
    > mam watpliwosci, czy te dane byly weryfikowane.

    I słusznie, że masz, bo nie są.

  • 3. Data: 2003-04-16 17:05:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dariusz Buba" <d...@N...pl> writes:

    > Wniosek z tego taki, ze przy transakcjach internetowych nie musza byc
    > sprawdzane dane uzytkownika karty.

    Oczywiscie. Trudno je weryfikowac, jesli w ogole nie sa przesylane
    (albo nawet jesli posiadacz karty nie ma miejsca na ich wpisanie).

    > Idac dalej, aby zaplacic karta w
    > Merlinie ( i pewnie w wielu innych miejscach) wystarczy miec numer karty i
    > date waznosci. (pewnie kod CVV tez nie jest weryfikowany).

    Akurat to moze byc weryfikowane.

    > Kiedys mi sie
    > wydawalo, ze dane uzytkownika sa zawsze sprawdzane

    Masz racje :-)

    > Dlaczego tak jest? Czy wasze doswiadczenia sa podobne?

    Tu teoria nie rozni sie od praktyki.

    > Dokonywalem transakcji w innych sklepach internetowych i tam pojawialy sie
    > formatki umozliwiajace wpisanie imienia i nazwiska uzytkownika karty? Teraz
    > mam watpliwosci, czy te dane byly weryfikowane.

    Nie byly, i nie do tego zapewne sluzyly.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-04-18 12:12:36
    Od: Rafal Wozniak <n...@r...wozniak.name>

    > (pewnie kod CVV tez nie jest weryfikowany)

    w Plusie płaciłem i kod CVV jest sprawdzany (sprawdzone doświadczalnie na
    eKarcie mBankowej)