  • 1. Data: 2010-09-10 10:37:00
    Temat: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    Przedwczoraj rozpoczął się żydowski Nowy Rok, porzekadło mówi "Sprzedawaj
    Rosz ha-Szana, kupuj Jom Kippur"

    Jom Kippur mamy w przyszły piątek, zobaczymy czy ten mit zostanie
    potwierdzony.

    DJ

  • 2. Data: 2010-09-10 10:44:24
    Temat: Re: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Od: "walter" <w...@o...mars>

    Użytkownik "DJ(Dominik)" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rosz ha-Szana, kupuj Jom Kippur"
    >
    > Jom Kippur mamy w przyszły piątek, zobaczymy czy ten mit zostanie

    to takie sranie w banie
    zresztą co tu patrzeć jak można se zrobić za moment stat i wiedzieć jaki
    jest % w micie

  • 3. Data: 2010-09-10 10:48:35
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    > to takie sranie w banie
    > zresztą co tu patrzeć jak można se zrobić za moment stat i wiedzieć jaki
    > jest % w micie

    Zrób i się pochwal, no i nie traktuj wszystkiego tak śmiertelnie poważnie,
    trochę luzu, weekend idzie, giełdowy folklor da się lubić.

  • 4. Data: 2010-09-10 11:13:26
    Od: "walter" <w...@o...mars>

    > Zrób i się pochwal, no i nie traktuj wszystkiego tak śmiertelnie poważnie,
    > trochę luzu, weekend idzie, giełdowy folklor da się lubić.

    pochwale sie: zrobiłem
    :)

  • 5. Data: 2010-09-10 11:17:11
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    A można wiedzieć skąd masz listę dat tych świąt z ostatnich lat?

    DJ

  • 6. Data: 2010-09-10 11:26:08
    Od: "walter" <w...@o...mars>

    Rosh Hashanah occurs 163 days after the first day of Passover (Pesach).

    Passover begins on the 15th day of the month of Nisan

    itd

    wszystko w necie

  • 7. Data: 2010-09-10 11:29:50
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DJ\(Dominik\) <d...@s...pl> napisał(a):

    Ja kiedyś zadałem sobie trochę trudu próbując sprawdzić, czy istnieje
    jakaś korelacja ( lub raczej synchronizm ) pomiędzy nowiami i pełniami
    Księżyca ( i w szczególności zaćmieniami ), a występowaniem punktów
    zwrotnych na WGPW. Niczego szczególnego nie zauważyłem.
    Sprawdzałem także pomysły Christophera Carolana. Niektóre spirale nawet
    coś tam wyznaczały, ale większość kompletnie nie działała.

    pozdr.
    sys29

  • 8. Data: 2010-09-10 11:35:43
    Od: "walter" <w...@o...mars>

    Użytkownik " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > DJ\(Dominik\) <d...@s...pl> napisał(a):
    >
    > Ja kiedyś zadałem sobie trochę trudu próbując sprawdzić, czy istnieje
    > jakaś korelacja ( lub raczej synchronizm ) pomiędzy nowiami i pełniami

    tak jest aczkolwiek łatwo udowodnić że jest korelacja
    ponieważ zdarzenia wypadają co 14 dni, więc każdy maks min musi być najwyżej
    7 dni od księżyca
    z tego 50% bedzie góra 3 dni z kawałkiem
    wiec mozna zrobić badania i określić az tak wielka skuteczność
    niestety to bez sensu

  • 9. Data: 2010-09-10 11:54:44
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    walter <w...@o...mars> napisał(a):

> [...]
    > 7 dni od księżyca
    > z tego 50% bedzie góra 3 dni z kawałkiem
    > wiec mozna zrobić badania i określić az tak wielka skuteczność

    Właśnie to brałem pod uwagę. Dlatego uważam, że nie ma żadnych związków.
    Jeśli weźmiemy np. +- 3 doby od dokładnej pełni (nowiu), to mamy razem
    około 12 dni, co wypełnia aż 40% całego czasu. :-)

    pozdr.
    sys29

  • 10. Data: 2010-09-10 12:37:00
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-09-10 13:54, sys29 pisze:

> [...]
    > Jeśli weźmiemy np. +- 3 doby od dokładnej pełni (nowiu), to mamy razem
    > około 12 dni, co wypełnia aż 40% całego czasu. :-)

    Przy takim podejściu jak piszecie (wyznaczanie punktów zwrotnych), to
    faktycznie nie ma sensu, bo za często występują, jednak to nie znaczy,
    że nie działają. Trzeba kupować przy nowiu i sprzedawać przy pełni (lub
    odwrotnie, po cenie open/close albo średniej z sesji) i się wtedy
    wszystko okaże.