  • 21. Data: 2010-09-10 22:15:52
    Temat: Re: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    Przy innej koncepcji entry setup-a: jeśli Fisher Indicator jest niżej
    niż 5 sesji temu, jest ciut lepiej

    Wyniki: http://lh4.ggpht.com/_weoFPdCJ9zo/TIqta0eWWsI/AAAAAA
    AAABc/fWnt1C72cgY/s1024/2010-09-11_001253.jpg

  • 22. Data: 2010-09-10 22:19:03
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    A zwiekszajac SL i TP jak to bedzie wygladac?

    D.

    Użytkownik "Jan Burkacki" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    6g2000vbn.googlegroups.com...

  • 23. Data: 2010-09-10 22:36:20
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafał Skonecki <r...@g...pl> napisał(a):

    > A znasz coś co działa? Ewentualnie jakieś przekonania, typy, itp. co do
    > metody mogącej okazać się Graalem?

    Jeśli chodzi o prognozy, to nie znam. W ogóle to nie zajmuję się
    prognozowaniem, bo uważam, że nie da się dobrze spekulować w oparciu
    o prognozy. Fakt, że zająłem się kiedyś sprawdzaniem kalendarza spiralnego
    ( czegoś z pozoru absurdalnego ) wynika tylko z mojej badawczej natury.
    Nie mam oporów przed statystycznym weryfikowaniem nawet największych
    nonsensów. :-)
    Inaczej rzecz się ma, jeśli chodzi o skuteczność inwestowania. Mam systemy,
    które działają. Aktualnie gram dwoma jednocześnie. Jeden podąża za trendem,
    a drugi to system jednosesyjny ... o bardzo dużej skuteczności. Jest tak
    prosty, że aż prymitywny ... i pozwala na otwieranie dużych pozycji.
    Przeczytaj książkę Bernsteina "Inwestor jednosesyjny", a na pewno domyślisz
    się o co chodzi.

    pozdr.
    sys29

  • 24. Data: 2010-09-10 22:57:54
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    > A zwiekszajac SL i TP jak to bedzie wygladac?

    Szerszy StopLoss i szerszy Target poprawia wyniki.

    Ten pierwszy Entry Setup ze stop loss 20% i Profit Target 30%

    Dla FW20KONT
    http://lh6.ggpht.com/_weoFPdCJ9zo/TIq3U4j8flI/AAAAAA
    AAABk/5fgO3IOWXRw/s1024/2010-09-11_004933.jpg

    Dla 20 spółek z obecnego WIG20
    http://lh4.ggpht.com/_weoFPdCJ9zo/TIq3VHMh_CI/AAAAAA
    AAABo/KPFBtlAoU1w/s1024/2010-09-11_005358.jpg

  • 25. Data: 2010-09-10 23:04:39
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-09-11 00:57, Jan Burkacki pisze:

> [...]
    >
    > Dla FW20KONT
    > http://lh6.ggpht.com/_weoFPdCJ9zo/TIq3U4j8flI/AAAAAA
    AAABk/5fgO3IOWXRw/s1024/2010-09-11_004933.jpg

    Equity bardzo przypomina wykres FW20. Bierzesz w ogóle S czy tylko L?

  • 26. Data: 2010-09-10 23:51:55
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    > Equity bardzo przypomina wykres FW20. Bierzesz w ogóle S czy tylko L?

    Tylko L. W 9 przypadkach na 10 dodanie S pogarsza wyniki.

    Przypomina, bo teraz jest LongTrendFollowing, tyle że ma mniejsze
    obsunięcia niż kup i trzymaj.

    Przy odrobinie cierpliwości prawdopodobnie uda się znaleźć dla niego
    zastosowania użytkowe.

    Na szybko zaimplementowana reguła: jeśli wartość tego oscylatora
    wzrośnie powyżej 2.00 wtedy kup na następne otwarcie
    SL : 10%
    TP : 30%
    Wielkość pozycji: 2% wg. 100 sesyjnej zmienności

    Dla FW20KONT:
    http://lh6.ggpht.com/_weoFPdCJ9zo/TIrDlajOV_I/AAAAAA
    AAABw/o1_PUKWjlnk/s1024/2010-09-11_014616.jpg

  • 27. Data: 2010-09-11 10:30:42
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-09-11 01:51, Jan Burkacki pisze:

    > Tylko L. W 9 przypadkach na 10 dodanie S pogarsza wyniki.

    Bo kurs na końcu okresu testowego jest wyższy niż na poczatku.

    > Przypomina, bo teraz jest LongTrendFollowing, tyle że ma mniejsze
    > obsunięcia niż kup i trzymaj.

    Znacząco? Ile transakcji wyszło w tym okresie?

> [...]
    >

    > Dla FW20KONT:
    > http://lh6.ggpht.com/_weoFPdCJ9zo/TIrDlajOV_I/AAAAAA
    AAABw/o1_PUKWjlnk/s1024/2010-09-11_014616.jpg

    Już lepiej, ale co jeśli zgodnie z prognozą Dietera czeka nas kilka
    chudych lat? Strategia będzie bezużyteczna.

    Swoją drogą w czym testujesz pomysły i robisz wykresy?

  • 28. Data: 2010-09-11 10:33:04
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-09-11 00:36, sys29 pisze:
> [...]
    > a drugi to system jednosesyjny ... o bardzo dużej skuteczności. Jest tak
    > prosty, że aż prymitywny ... i pozwala na otwieranie dużych pozycji.

    Możesz pochwalić się wynikami tych systemów lub pokazać equity?

    Stosujesz w ogóle metody uznaniowe? Pytam, bo non stop jesteś w czołówce
    FUTRA.

  • 29. Data: 2010-09-11 12:12:46
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    On 11 Wrz, 12:30, Hubert <h...@t...pl> wrote:
> [...]

    > chudych lat? Strategia będzie bezużyteczna.

    > Swoją drogą w czym testujesz pomysły i robisz wykresy?

    Potraktuj to proszę jako ogólne spostrzeżenie niż jako omówienie tego
    szczególnego przypadku. Podejrzewam, że rynki po krótkiej stronie są
    bardziej efektywne niż pod długiej.
    Krótka pozycja czasem stabilizuje wyniki, zmniejszając ogólnie
    obsunięcia , najczęściej po prostu je pogarszając.

    Niewiele transakcji w tych warunkach, na ogół kilka do kilkunastu, z
    zależności od rynku. Kiedy zwęzi się SL i TP jest więcej, ale pogarsza
    jednocześnie wyniki.

    Na razie to pewna luźna koncepcja. Być może istnieje taki pomysł na
    zastosowanie tego Fisher Indicator aby wyszukiwał takie rynki na
    których robi się tłuściej zwykle wtedy kiedy na indeksach robi się
    chudo (metale szlachetne, obligacje).
    Modelowo aby koncept nazwać strategią musi spełnić kilka dodatkowych
    warunków np. działać na różnych rynkach, w różnorakich okresach
    (hossa, bessa, rynek dużej zmienności, rynek w konsolidacji) i
    przechodzić pozytywnie testy Walk-Forward.

    Różnie, ostatnio najczęściej w Ninja Trader lub Wealth-Lab 6
    rozbudowany o Extensions.

  • 30. Data: 2010-09-11 12:21:38
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Widze, ze forum zaczyna na nowo odzywac. W koncu jakies merytoryczne wpisy.

    D.

    Użytkownik "Jan Burkacki" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbh.googlegroups.com...