  • 31. Data: 2010-09-11 15:01:28
    Temat: Re: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    Użytkownik "Dieter" napisał w wiadomości
    > Widze, ze forum zaczyna na nowo odzywac. W koncu jakies merytoryczne
    > wpisy.
    >

    > D.
    Kto by się spodziewal, że przy okazji Rosz ha-Szana :)

    DJ

  • 32. Data: 2010-09-11 16:36:59
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hubert <h...@t...pl> napisał(a):

    > Możesz pochwalić się wynikami tych systemów lub pokazać equity?

    Miałbym podać do publicznej wiadomości wyniki systemów, które stosuję
    w praktyce ??!! Wykluczone.

    > Stosujesz w ogóle metody uznaniowe? Pytam, bo non stop jesteś w czołówce
    > FUTRA.

    Tak ... z wielką przyjemnością ( ale nie na FW20, bo tu stosuję systemy
    i nie chcę już dodatkowo mieszać ). Na "wyczucie" pogrywam sobie na mniej
    płynnych instrumentach, małymi ilościami i z dobrym skutkiem.
    Co do konkursu, to trafne typowania otwarcia są zupełnie bezużyteczne
    w praktyce spekulowania. Gdybyśmy typowali zamknięcia, to pewnie byłbym
    na końcu stawki. :-)

    pozdr.
    sys29

  • 33. Data: 2010-09-11 17:15:01
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-09-11 18:36, sys29 pisze:

    > Miałbym podać do publicznej wiadomości wyniki systemów, które stosuję
    > w praktyce ??!! Wykluczone.

    Nikt nie pyta o złotówki. Wynik można podać w pipsach, %, jako stosunek
    maxdd do średniorocznego zysku etc. W tym nie ma raczej niczego
    strasznego. Ale nic na siłę.

    > w praktyce spekulowania. Gdybyśmy typowali zamknięcia, to pewnie byłbym
    > na końcu stawki. :-)

    Zbędna skromność ;)

  • 34. Data: 2010-09-11 23:33:31
    Od: Wlad <w...@t...com.pl>

    W dniu 2010-09-11 00:36, sys29 pisze:
    > eina "Inwestor jeksiążkę Bernsteina "Inwestor jednosesyjny", a na pewno domyślisz
    się o co chodzi.

    ----
    Witam
    Tak sie troche "przysłuchuje"
    Właśnie ją czytam i nie mogę wpaść na pomysł
    która to metoda :)
    może dodatkowa wskazówka ?

    pozdr.
    Wlad

  • 35. Data: 2010-09-12 13:08:01
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wlad <w...@t...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Witam
    > Tak sie troche "przysłuchuje"
    > Właśnie ją czytam i nie mogę wpaść na pomysł

    Raczej się nie spodziewaj, że ujawnię, którą ideę wykorzystuję.
    Aby zorientować się o co chodzi, musisz włożyć trochę wysiłku w sprawdzanie
    koncepcji Bernsteina dla danych historycznych FW20. Mogę podpowiedzieć, że :
    1. system jest prymitywny
    2. po otwarciu pozycji natychmiast stawiam SL i TP
    3. jeśli pozycja nie jest zamknięta do 16.10, to na fix out/PKC
    4. SL przesuwam zachowując const od ekstremum
    5. nie ma co tracić czasu na badanie sygnałów z MACD, RSI, dopasowywanie
    parametrów ... na rynku FW20 to nie działa
    6. podczas wielu sesji system nie daje żadnych sygnałów.

    pozdr.
    sys29

  • 36. Data: 2010-09-12 13:14:52
    Od: "walter" <w...@o...mars>

    Użytkownik " sys29"

    > Raczej się nie spodziewaj, że ujawnię, którą ideę wykorzystuję.

    dokładnie tak
    skutecznych spraw sie nie sprzedaje za psi grosz a tym bardziej nie rozdaje
    za darmo
    system DT działający bardzo skutecznie, uzywany zbyt powszechnie, moglby
    spowodowac samo-zepsucie sie na tak mało płynnym czymś jak fw

  • 37. Data: 2010-09-12 15:13:57
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > parametrów ... na rynku FW20 to nie działa
    > 6. podczas wielu sesji system nie daje żadnych sygnałów.

    Wypytywanie kogokolwiek o rozwiązania systemowe jest zupełnie niepotrzebne i
    nieprzydatne. Świadczy to braku doświadczenia pytającego w handlu na
    giełdzie. Skutecznych systemów giełdowych jest pełno w sieci. Nie brak
    systemu jest problemem. Problemem jest utrzymanie się w systemie. Wiele razy
    widziałem historię gdy handlujący nie umiał się utrzymać w systemie, który
    dostał. Powód jest prosty. System nie pasował do jego osobowości. Mimo, że
    wszystko o systemie wiedział, wiedział najważniejsze jaka jest maksymalna
    strata i jak długo system taką stratę odrabiał. Handel to bardzo
    indywidualna sprawa. Zajmuję się handlem od zawsze. Nie spotkałem dwóch
    osób, które by sprzedawały czy kupowały tak samo. Każdy ma swoje sposoby na
    kupno masła czy sprzedaż auta. Przykładem jest system bankiera. Jest
    publiczny ale ja nie znam nikogo kto by z niego korzystał. Śledzę wyniki
    tego sytemu od 4 lat. System jest rentowny. Nic nie trzeba robić tylko 1
    dziennie złożyć zlecenie. Jest tu ktoś, kto handluje tym systemem? Wątpię.
    System bankiera, według moich wyliczeń, zrobił od 1.1.2006 z 8000,- do
    ostatniej transakcji 8.9.2010 570372,- przy reinwestycji zysków i
    uwzględnieniu 9,- kosztów na otwarcie 1 kontraktu. W 4 lata i 8 m-cy 7025%.
    O czym to świadczy? Według mnie to świadczy o tym, że ludzie nie są w stanie
    podnieść pieniędzy, które leżą na ławce w parku. To nie jest prawda, że
    gdyby sys29 upublicznił system to by się system zawalił. Nikt więcej by go
    nie stosował w dłuższym terminie bo nie byłby do tego zdolny. Wiem to z
    własnego doświadczenia.

  • 38. Data: 2010-09-12 18:45:45
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie stosował w dłuższym terminie bo nie byłby do tego zdolny. Wiem to z

    To prawda, co napisałeś. Na to, że system musi pasować do osobowości
    zwracało uwagę wielu doświadczonych graczy ( np. Zenon Komar ).

    Choć o wiele przyjemniej gra się własnym systemem, to Wiele lat temu
    chciałem, zagrać też systemem Pawła Rejczaka, ale nigdzie nie znalazłem
    szczegółowego algorytmu na wyliczanie jego sygnałów. Dałem więc sobie
    spokój, bo nie mogłem ścierpieć, że miałbym wykonywać polecenia, których
    nie rozumiem. Ego zwyciężyło. :-)

    pozdr.
    sys29

  • 39. Data: 2010-09-12 19:09:23
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > szczegółowego algorytmu na wyliczanie jego sygnałów. Dałem więc sobie
    > spokój, bo nie mogłem ścierpieć, że miałbym wykonywać polecenia, których

    Algorytm znam. Jest bardzo prosty i pewnie dlatego działa. Jest w sieci.
    Musisz poszukać trochę jeżeli Cię to dalej interesuje. Ta wiedza i tak nic
    nie zmienia. Osobiście znam człowieka, który znając przepis składał zlecenie
    rano potem patrzył na notowania bieżące i pękał w połowie dnia jeżeli
    pozycja była przeciw trendowi dużej niż 2 godziny. Znał wszystkie statystyki
    systemu i tak to nic nie pomagało. Zawsze był mądrzejszy. Stracił pieniądze
    i się wycofał. To była psychika, która tolerowała ruch krzywej kapitału
    tylko do góry. Dla takiego to tylko lokata lub fundusz pieniężny. Nie
    przeskoczy się samego siebie.

  • 40. Data: 2010-09-12 19:15:09
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    Mając systemy i doswiadczenie tez nie jest wcale łatwo. Przekroczenie
    historycznego maxDD z testów potrafi napsuć krwi. Darmo pieniędzy nigdzie
    nie rozdają.

    DJ