  • 61. Data: 2010-09-13 12:25:56
    Temat: Re: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    On 13 Wrz, 10:49, "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlaczego akurat 60% i ATR(2)? Wynik optymalizacji czy jakies inne powody?

    http://stare.futures.pl/?did=139&wdid=13022
    http://www.fsystem.fora.pl/system-pana-rejczaka,5/wz
    or-pana-rejczaka-odkryty,8.html

    > A co sadzisz o procencie Kellego i czemu go nie wziales jako jeden z
    > wariantow zarzadzania wielkoscia pozycji? Co prawda jest tu miejsce na duza
    > uznaniowosc, ale sadze, ze wyniki moga byc duzo lepsze przy podobnym
    > maksymalnym DD.

    Sama Kelly % Formula nie ma realnego zastosowania w tradingu
    zakładając binominalny rozkład wyników w przeszłości tożsamy z
    przyszłym oraz koncentracja uwagi na stronę zysku bez oszacowania
    ryzyka.

    http://www.tradingblox.com/forum/files/sizingcompari
    son.jpg

    Jednocześnie sądzę, że dla małych porfeli, startupów które szukają
    szansy na wejście w rynek metody oparte na niej (optimal f, diluted f
    czy secure f) mogą być ciekawe, choćby w kontekście znalezienia max
    bet sizing.

  • 62. Data: 2010-09-13 12:39:19
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    On 13 Wrz, 10:41, "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > W koncu musi byc jakas kolejnosc wykonywania zlecen PKC i nie sadze, ze
    > zalezy to od przypadku czy tego jakie uklady ma dany DM z WGPW.
    > Moze ktos jest w stanie jednoznacznie potwierdzic jak to faktycznie wyglada?

    Ważnym priorytetem przy realizowaniu zleceń jest minimalizacja liczby
    transakcji, biorąc pod uwagę kolejność ich realizacji, która jest
    następująca: jako pierwsze realizowane są zlecenia PKC,

    następnie zlecenia z limitem wyższym ( dla zleceń kupna) lub niższym
    (dla zleceń sprzedaży) od określonego kursu,

    jako kolejne są realizowane zlecenia PCRO,

    następnie zlecenia z limitem ceny równym określonemu kursowi,

    wśród zleceń PKC lub z tym samym limitem ceny jako ostatnie są
    realizowane zlecenia z warunkiem limitu aktywacji

    źródło: http://tpazur.webpark.pl/warset.htm

  • 63. Data: 2010-09-13 12:52:34
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    > Jeżeli dla takiego dupka jak ja Warszawa jest za płytka to będę
    > musiał to zmienić. Poślizgi przy realizacji zlecenia są dla mnie nie do
    > zaakceptowania. Tracę zupełnie kontrolę nad tym co się dzieje i rozważania o
    > systemie, który stosuje można wyrzucić do kosza.

    Hmm, 1 tick poślizgu dla najpłynniejszych rynków przy zlecenia stop
    traktuje się jako standard http://www.wikinvest.com/wiki/Slippage (w
    normalnych sytuacjach rynkowych, bez przeskoku luką poziomów przy
    ważnych danych itp ). Na mało płynnych może sięgnąć nawet 50%
    dziennego zakresu ceny (nie możesz reklamować realizacji w mniejszy
    zakresie u brokera). http://www.fma.org/Prague/Papers/Slippage.pdf

    Nasz FW20 dlatego jest taki ciekawy, gdyż slippage do Point Value ma
    bardzo niski.

  • 64. Data: 2010-09-13 13:48:24
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Burkacki wrote:

> [...]
    > zakresie u brokera). http://www.fma.org/Prague/Papers/Slippage.pdf
    >
    > Nasz FW20 dlatego jest taki ciekawy, gdyż slippage do Point Value ma

    Właśnie o tym jest tu mowa. Każdy ma swoje wymagania i możliwości. Stąd
    wykorzystywanie czyichś rozwiązań co do poziomów zajmowania pozycji, sposobu
    zarządzania pieniędzmi, sposobu składania zleceń jest w/g mnie niemożliwe.
    Na dłuższą metę nie do wykonania.

  • 65. Data: 2010-09-13 14:13:51
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    http://adaptrade.com/

  • 66. Data: 2010-09-13 21:29:38
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Dlaczego akurat 60% i ATR(2)? Wynik optymalizacji czy jakies inne powody?

    http://stare.futures.pl/?did=139&wdid=13022

    W zwiazku z tym, ze podales linka do formuly tego systemiku pod Amibrokera
    mam pytanie do osob korzystajacych z tego oprogramowania (Dieter, Dominik).
    Wyglada na to, ze w formule jest blad, ale jakos nie potrafie go
    zlokalizowac. System powinien dawac na przemian sygnaly kupna i sprzedazy.
    Tymczasem tak nie jest i zdarzaja sie pod rzad np. 2 sygnaly kupna.
    Przykladowo jest tak dla dat:
    25/02/2010
    02/03/2010
    Dodam, ze testowalem na danych dziennych (plik FW20.mst) pobieranych z
    bossa.pl:
    http://bossa.pl/pub/futures/mstock/mstfut.zip
    Moze ktos rzuci okiem i powie co jest nie tak.

    Ponizej raz jeszcze formula z linku:

    OkresATR=Param("Okres ATR",2,1,40,1);//okres dala ATR
    MnLong=Param("Długa mnożnik ATR",0.6,0.1,1.5,0.1);//mnożnik dla kanału
    górnego
    MnShort=Param("Krótka mnożnik ATR",0.6,0.1,1.5,0.1);//mnożnik dla kanału
    dolnego
    Odlkanal=Ref(ATR(OkresATR),-1);//Współczynnik z ATR
    kanalg=O+Odlkanal*MnLong ;//Współczynnik z ATR pomnożony przez współczynnik
    dla długiej
    kanald=O-Odlkanal*MnShort;//Współczynnik z ATR pomnożony przez współczynnik
    dla krótkiej

    /********* Otwieranie pozycji ***********/
    SetTradeDelays( 0, 0, 0, 0 ); //transakcje w dniu pojawienia się sygnału
    BuyPrice=CoverPrice=kanalg; //ceny transakcji
    SellPrice=ShortPrice=kanald;//jw
    //Warunki
    Buy=Cover=H>=kanalg ;
    Sell=Short=L<=kanald ;

    Pozdrawiam

    Darek

  • 67. Data: 2010-09-20 17:11:37
    Od: Rafa? Skonecki <r...@g...pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > ( czegoś z pozoru absurdalnego ) wynika tylko z mojej badawczej natury.
    > Nie mam oporów przed statystycznym weryfikowaniem nawet największych
    > nonsensów. :-)
    > Inaczej rzecz się ma, jeśli chodzi o skuteczność inwestowania. Mam
    > systemy, które działają. Aktualnie gram dwoma jednocześnie. Jeden podąża
    > za trendem, a drugi to system jednosesyjny ... o bardzo dużej
    > skuteczności. Jest tak prosty, że aż prymitywny ... i pozwala na
    > otwieranie dużych pozycji. Przeczytaj książkę Bernsteina "Inwestor
    > jednosesyjny", a na pewno domyślisz się o co chodzi.

    Przejrzałem spis treści. Myślałem, że masz naprawdę prymitywny system
    (oparty na surowych, nieprzetworzonych danych).
    Dla mnie taki system to np.:
    1. Zbadaj zmianę kursu w ciągu ostatnich x godzin.
    2. Otwórz pozycję przeciwną do powyżej zmiany z TP równym x*zmiana. SL wedle
    uznania.

    W systemy oparte na wartościach uśrednionych nie wierzę. IMHO w ten sposób,
    na własne życzenie zaciera się ważne informacje. To coś jakby robić AT mając
    na nosie okulary zniekształcające obraz.

  • 68. Data: 2010-10-20 08:50:25
    Od: h...@p...onet.pl

    http://biznes.onet.pl/ustawa-o-nadzorze-wlascicielsk
    im-do-konca-