  • 1. Data: 2021-10-12 11:01:14
    Temat: Re: Stopa rezerwy obowiązkowej na poziomie 2,0 proc. ma zastosowanie od 30 XI 2021 - NBP | StrefaInwestorow.pl
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Oct 2021 22:11:49 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:

    > https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20211011/stop
    a-rezerwy-obowiazkowej-na-poziomie-20-proc-ma-zastos
    owanie-od-30-xi-2021-nbp

    No coz, banki maja nadplynnosc, to moze nie ma problemu,
    ale tak sie zastanawiam, na ile dopuszczalna jest taka nagla zmiana.
    Choc to jednak ponad miesiac.

    No i
    "RPP obniżyła stopę rezerwy obowiązkowej w marcu 2020 r. do 0,50 proc.
    z 3,50 proc"

    Idea miala te 3.5%? Niby to co innego niz kapital wlasny.
    Nie, chyba przewrazliwiony jestem - brak kapitalow nie musi byc
    problemem. Ale Idea miala tez problem z pieniedzmi, bo pozyczala w
    NBP. Problem jakos załatala ... ale czy wtedy na rezerwe starczy?

    J.

  • 2. Data: 2021-10-14 01:46:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 4srob36280mn.r8ot0vpn3e0l$....@4...net

> [...]

    > No coz, banki maja nadplynnosc, to moze nie ma problemu,
    > ale tak sie zastanawiam, na ile dopuszczalna jest taka nagla zmiana.

    Nie zastanawiasz się nad maksymalną wartością tej rezerwy?

    > No i "RPP obniżyła stopę rezerwy obowiązkowej w marcu
    > 2020 r. do 0,50 proc. z 3,50 proc"

    Zapewne do 3.5% powróci finałowo...

    > problemem. Ale Idea miala tez problem z pieniedzmi, bo pozyczala w
    > NBP. Problem jakos załatala ... ale czy wtedy na rezerwe starczy?

    Z NBP pożyczasz na 4%, do NBP wpłacasz na okolice 0...
    To jest własnie pomoc... ;)

    Aby było jasne -- nie bronię LCzarneckiego,
    gdyż miałem zbyt wiele problemów z Getin...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2021-10-14 13:16:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F" 4srob36280mn.r8ot0vpn3e0l$....@4...net
    a-rezerwy-obowiazkowej-na-poziomie-20-proc-ma-zastos
    owanie-od-30-xi-2021-nbp

    >Nie zastanawiasz się nad maksymalną wartością tej rezerwy?

    wartosc zalezy od celu, wiec trzeba najpierw okreslic cel.

    Ja tylko patrze od strony bankow, ktore maja jakies depozyty, kredyty,
    i pieniadze/gotowke/zapisy w NBP w wysokosci na codzienne potrzeby.
    A tu nagle sie RPP zbierze, ustali powiedzmy 10%, i bank musi zdobyc
    pare mld w krotkim czasie

    >Zapewne do 3.5% powróci finałowo...

    No, jesli te 3.5% bylo dobre pare lat, to nadal powinno byc dobre ...
    chyba, ze gospodarka pokowidowa inna.

    >Z NBP pożyczasz na 4%, do NBP wpłacasz na okolice 0...
    >To jest własnie pomoc... ;)

    Teraz byc moze inne liczby ... ale moze wlasnie tak ma byc - niech
    zarzad banku dba, aby nie zabraklo.

    >Aby było jasne -- nie bronię LCzarneckiego,
    >gdyż miałem zbyt wiele problemów z Getin...

    Ja tylko o tym, ze wiekszosc naszych bankow ma spore "kapitaly
    wlasne", nawet Getin,
    a Idea nie miala.

    A jak sie godzi rezerwe obowiazkową z pożyczką w NBP ?

    J.

  • 4. Data: 2021-10-14 13:29:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel" napisał w wiadomości grup
    "J.F" Ideo_logicznie...
    >Owszem -- dokonała restrukturyzacji ;) przy współudziale TK... ;)
    >Czyli dała się zjeść Polskiej Opiekunce KasTowej...

    To pozniej. Wczesniej pozyczke w NBP splacila ... i sie tak
    zastanawiam, czy mozna miec rezerwe obowiazkowa, przy braku kapitalu
    wlasnego.
    Ale sie chyba glupio zastanawiam - mozna.

    >Inflacja szaleje... Niedawno jogurt kosztował 279 groszy za
    >3*400g; dziś wybuliłem aż 300g... Potworne prze_ciążenie... Ponad

    Zrob to sam :-)
    Zaraz ... 2.79 zl za 1.2kg jogurtu ? wydaje mi sie, ze taniocha.

    A co do inflacji ... w Biedronce bylo mleko 3.2% po 2.39 za litr, i
    drozsze.
    W Kauflandzie drozsze. A teraz widze, ze i w Kaufladzie 2.39.
    Rynek ... czy oszustwo :-)

    Tylko ... jogurt to sie z takiego 3.2% mleka robi, czy wody dolewa ?

    > 7.5%, czyli ponad 75 punktów inflacyjnych... Rzodkiewka nadal 99g
    >za pęczek...

    Taniocha. U mnie blizej 2zl.
    Albo ... jakies male peczki u Ciebie ..

    J.

  • 5. Data: 2021-10-15 04:03:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 paź 2021 o 13:16, J.F. pisze:

    > wartosc zalezy od celu, wiec trzeba najpierw okreslic cel.

    Różne istoty stawiają sobie różne cele życiowe...
    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/Bestia_20171015_18491
    4.jpg
    Dziś (po 4 latach) zapewne jest znacznie większa...

    --