  • 171. Data: 2021-09-29 20:29:56
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mało kto o tym wiedział.
    Bodajże w 1980 jechaliśmy do Niemiec grupą parunastoosobową i jeden z nas świeży
    absolwent HZ zaprowadził nas do najbliższego Pewexu
    (sic!) którego kasa działała jednocześnie jako kasa banku (PeKaO? to był bodajże
    Słupsk) i na książeczki walutowe pobraliśmy po $10
    po państwowym kursie, przy czym kasjerka o niczym nie wiedziała i kolega prowadził ją
    jak za rączkę krok po kroku gdy gdzieś
    dzwoniła i dowiadywała się (przy wypłacie pierwszemu z nas).

    -----

  • 172. Data: 2021-09-29 21:43:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 września 2021 o 19:12:35 UTC+2 Szymon napisał(a):
    > Zobacz jak ładnie wystrzelił dolar. ;-) 14,5 grosza bodaj w 2 tyg.
    > 3,77%... I po co tu się rozwodzić nad nomenklaturą? ;-)

    A z euro przypadkiem nie jest tak samo?

  • 173. Data: 2021-09-30 15:56:46
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > A z euro przypadkiem nie jest tak samo?

    Nie. Dolar skoczył z 3,84 do 4,01 dziś, a więc o 17 groszy. Takiego
    ruchu na euro nie było. W dużej mierze ten skok jest powodowany ruchem
    na eurodolarze, o czym wielokrotnie już pisałem.

  • 174. Data: 2021-09-30 15:59:20
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-09-29 o 19:41, Piotr Gałka pisze:

    > Po fakcie na pewno.
    > W trakcie - chyba trochę trudniej.

    Tylko trochę. Nie bez przyczyny bodaj 2 tyg. temu zwróciłem uwagę na
    kurs 3,84. ;-)

    > Ciekawe, czy widmo wykresu kursu (czegokolwiek) ma jakieś stałe cechy.
    > Widmo - znaczy np. rozkład FFT.

    Nie wiem. Ale jeśli dziś ktoś sprzedał pow. 4 zł/$ to mógł jeszcze dziś
    odkupić 2 grosze taniej.

  • 175. Data: 2021-10-01 06:59:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 19:11:45 +0200, Szymon wrote:

    > Zobacz jak ładnie wystrzelił dolar. ;-) 14,5 grosza bodaj w 2 tyg.
    > 3,77%... I po co tu się rozwodzić nad nomenklaturą? ;-)

    A jakby spadl zamiast wystrzelic ?

    No ale co - proponujesz kupic teraz, czy 2 tygodnie temu?
    A jak kupiles dawniej ... to dzis sprzedac, trzymac, czy dokupic
    wiecej ?

    J.

  • 176. Data: 2021-10-01 07:02:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 19:41:09 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Po fakcie na pewno.
    > W trakcie - chyba trochę trudniej.
    >
    > Ciekawe, czy widmo wykresu kursu (czegokolwiek) ma jakieś stałe cechy.
    > Widmo - znaczy np. rozkład FFT.

    Na pierwszy rzut oka - nie ma.
    Ale z tym FFT dobre pytanie - jakas tam dlugosc cyklu moze zalezec od
    psychologii i byc w miare staly.

    J.

  • 177. Data: 2021-10-01 10:16:04
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-10-01 o 06:59, J.F pisze:

    > A jakby spadl zamiast wystrzelic ?

    Jakby babcia miała wąsy... ;-)
    Zarządzanie kapitałem - klucz do sukcesu w temacie.

    > No ale co - proponujesz kupic teraz, czy 2 tygodnie temu?

    Proponuję zrozumieć mechanizmy działania rynku pieniężnego, jeśli ktoś
    szuka alternatyw wobec innych inwestycji. Wtedy okaże się, iż ze
    znikomym ryzykiem można te kilka procent rocznie skubnąć. Tak rozumiałem
    intencję tego wątku.

    > A jak kupiles dawniej ... to dzis sprzedac, trzymac, czy dokupic
    > wiecej ?

    Przy 4 zł wyzerowałem swoje zasoby. Delikatnie je odkupuję po 3,97.

    Wiesz... Na tej grupie temat walut wraca co jakiś czas... Próbowałem już
    dać do myślenia parę razy - przyznaję: z miernym skutkiem. Ale
    próbowałem też pokazać na liczbach, jak należy czytać cenę. Z tego co
    pamiętam teraz już trzeci raz pokazuję konkrety... Nie rozważam czy
    Baltona czy Pewex, ale na konkretnym kursie pokazuję. Tylko że... Cóż z
    tego? I tak zaraz ktoś wyskoczy z "a gdyby spadł"? Albo "a za Gomułki to
    coś tam...". Słabe to jednak...

  • 178. Data: 2021-10-01 11:04:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ty nie rozumiesz matematyki (co to jest 1/x).
    Napisz nam, ile dolarów amerykańskich kupisz za jednego jena japońskiego i dlaczego
    tak mało.

    -----

  • 179. Data: 2021-10-01 12:38:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Oct 2021 10:16:04 +0200, Szymon wrote:

> [...]
    >
    > Wiesz... Na tej grupie temat walut wraca co jakiś czas... Próbowałem już
    > dać do myślenia parę razy - przyznaję: z miernym skutkiem.

    Bo twoja strategia tak naprawde bazuje na twierdzeniu
    "dolar w koncu podrozeje", co sie na złotowce dobrze sprawdza ... ale
    nie zawsze tak bylo.

    A jak bedzie ?

    J.

  • 180. Data: 2021-10-01 14:45:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 30 września 2021 o 15:57:36 UTC+2 Szymon napisał(a):

    > Nie. Dolar skoczył z 3,84 do 4,01 dziś, a więc o 17 groszy. Takiego
    > ruchu na euro nie było. W dużej mierze ten skok jest powodowany ruchem
    > na eurodolarze, o czym wielokrotnie już pisałem.

    Niech będzie, euro o 12 groszy, reszta z ruchu na eurodolarze.
    Co oznacza, że na euro - o wiele bezpieczniejszym niż dolar - też można było zarobić.

    Weź daj w końcu jakieś konkretne liczby - np. ile w tym czy zeszłym roku było takich
    górek-dółków, w których kupowałeś i sprzedawałeś, i ile % inwestowanego kapitału
    każdy z tych cykli przyniósł.