  • 191. Data: 2021-10-26 23:38:22
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > A to ciekawe co piszesz...

    Co w tym ciekawego? Przecież to są proste obliczenia, znane od lat.

    > Teoretycznie - 50%. W praktyce ok. 80%
    > traci na foreksie według szacunków KNF i ok. 95% według samych
    > "graczy".

    80% ludzi, ale nie 80% kapitału (no bo przecież nie wyparowuje).
    Ludzie, którzy się na tym nie znają, tracą, a zyskują (minimalnie mniej)
    ci, którzy wiedzą o co chodzi. W szczególności, rozumieją zjawiska,
    które wpływają na spekulacje walutowe, a często mają (wcześniejszy)
    dostęp do wiedzy.

    Domyślam się, że ci ostatni dysponują większymi środkami, więc jest
    ich mniej.

    W każdym razie wyznawcy teorii ruletkowych ("po przegranej stawiam 2x"
    itp.) i totalizatorowych "systemów" raczej należą do owych przegranych
    80% (czy ilu ich tam jest), nie do wygrywającego marginesu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 192. Data: 2021-10-28 22:10:02
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Na forexie klient bardzo szybko wpada w nieliniowośc z powodu dźwigni.

    Niekoniecznie. Nikt nie każe klientowi stosować dźwignię. Więcej - jakiś
    czas temu maksymalna została ograniczona z 1:100 na 1:30. Jedynie
    nieznanie spadł odsetek stratnych.

    > A nawet te 20% - na jednym czarnym łabędziu stracisz to, co żeś latami ciułał.

    A skąd ten wniosek?

    > Jak masz 400k zł (może być w $) to lepiej załóż konto citi gold w citku - wpłacisz
    na 3 miesiące, zyskasz 500zł i jeszcze 500zł ode mnie (ja za polecenie dostanę 1k). A
    jak potrzymasz dłużej to masz jeszcze szanse na 3k. Wchodzisz? No chyba że masz
    citka.

    Nie, dziękuję. 1000 zł nie jest warty zawracania sobie głowy.

  • 193. Data: 2021-10-28 22:22:52
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Co w tym ciekawego? Przecież to są proste obliczenia, znane od lat.

    I od lat się nie sprawdzają. ;-)

    > 80% ludzi, ale nie 80% kapitału (no bo przecież nie wyparowuje).

    Owszem, wyparowuje. Nie zastanawiałeś się skąd się bierze zysk brokerów?

> [...]
    > ci, którzy wiedzą o co chodzi. W szczególności, rozumieją zjawiska,
    > które wpływają na spekulacje walutowe, a często mają (wcześniejszy)

    Czyli jednak nadal wierzymy w krasnoludki... ;-)

    > Domyślam się, że ci ostatni dysponują większymi środkami, więc jest
    > ich mniej.

    Teza śmiała, szczególnie, iż dowód w zasadzie jest niemożliwy.

    > W każdym razie wyznawcy teorii ruletkowych ("po przegranej stawiam 2x"
    > itp.) i totalizatorowych "systemów" raczej należą do owych przegranych
    > 80% (czy ilu ich tam jest), nie do wygrywającego marginesu.

    To trochę bardziej skomplikowane.

    Obecnie uśredniona cena $ w moim portfelu to 3,9498. Alior chętnie kupi
    ode mnie po 3,9545. Nadal w zysku, ale już wyzbyłem się 80% zasobów, gdy
    ostatni raz mnie pytałeś. Sprzedałem te 80% po ok. 3,97. Dziś mógłbym je
    odkupić po 3,9665, ale czekam sobie dalej...

    Nie zastanawia Cię dlaczego mimo różnych fluktuacji ceny ciągle jest zysk?

    Co ciekawe... Jeśli teraz sprzedam to pozbędę się $ całkowicie, ale...
    zwiększę zysk w PLN. Jeśli odkupiłbym to, co sprzedałem po 3,97 to będę
    miał tyle samo $, ale zostanie mi więcej PLN, zatem wygeneruję... zysk.

    Nie, nie mam "wcześniejszego dostępu do wiedzy". Powiedziałbym, iż moja
    wiedza jest raczej elementarna... ;-)

  • 194. Data: 2021-10-29 10:02:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Albo gimnazjalista, albo doktorant - podobny poziom teoretyzowania.

    -----

  • 195. Data: 2021-10-29 10:03:43
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-10-29 o 10:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Albo gimnazjalista, albo doktorant - podobny poziom teoretyzowania.
    >

    > -----

    Gimnazjum nie ma już od paru lat. ;-) Nie zarejestrowałeś? ;-)

    Zapewniam Cię, iż to matematyka na elementarnym poziomie. ;-) Dziwię
    się, iż uważasz, że trzeba mieć tytuł doktora, aby zgłębić owe tajniki
    średniej ceny. ;-)

  • 196. Data: 2021-10-29 16:39:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie.
    Zakładasz nieskończoność środków grającego, co nie jest prawdą, bo nikt nie ma
    nieskończonych środków do gry - no chyba że rządy czy
    unia.
    Więc to rząd i unia zawsze Ciebie gimnazjalisto wy__cha.
    cbdu

    -----

  • 197. Data: 2021-10-29 16:44:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 29 października 2021 o 16:39:17 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Nie.
    > Zakładasz nieskończoność środków grającego,

    Sprawdzić, czy nie Soros ;>

    > co nie jest prawdą, bo nikt nie ma nieskończonych środków do gry - no chyba że
    rządy czy
    > unia.

    Jak widać nie potrzeba nieskończoności - wystarczy bardzo dużo (ile on tam miał,
    chyba 10 miliardów funtów, bo raczej z milionami to by nie dał rady), i to nawet
    pożyczonych (oczywiście żeby ktoś pożyczył to trzeba mieć odpowiednią opinię - z
    którą potem się można pożegnać, bo przecież w rezultacie tej operacji funt mocno
    stracił na wartości - i tak samo straciły te funty, których nominalnie oddał tyle
    samo, a może nawet z opłatą za pożyczenie).
    Choć tutaj był oczywiście jeszcze jeden czynnik wprowadzający nieliniowość - czyli
    ERM - więc jak widać unia i tak niezbędna ;>

  • 198. Data: 2021-10-29 16:56:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lub Bagsik z Gąsiorowskim ;-)

    -----

  • 199. Data: 2021-11-02 10:23:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 07:44:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > nie dał rady), i to nawet pożyczonych (oczywiście żeby ktoś
    > pożyczył to trzeba mieć odpowiednią opinię - z którą potem się

    No wlasnie - nawet niespecjalnie musial pozyczac, bo tak dziala/l
    rynek walutowy - zamykanie pozycji w weekend.

    > można pożegnać, bo przecież w rezultacie tej operacji funt mocno
    > stracił na wartości - i tak samo straciły te funty, których
    > nominalnie oddał tyle samo, a może nawet z opłatą za pożyczenie).

    Watpie, aby to zaszkodzilo jego opinii - raczej podnioslo.

    Ale fakt, ze potem jakos ani on, ani inni na taka skale nie probowali
    :-)

    J.

  • 200. Data: 2021-11-04 21:35:53
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-10-29 o 16:39, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > nie ma nieskończonych środków do gry - no chyba że rządy czy unia.
    > Więc to rząd i unia zawsze Ciebie gimnazjalisto wy__cha.

    Dość naiwna teza. Taka "nieskończoność środków" może się skończyć jak w
    Wenezueli. ;-)

    Gimnazja już naprawdę nie istnieją. Sprawdź. Przestaniesz się kompromitować.