  • 11. Data: 2003-03-26 14:04:57
    Temat: Re: Stopy w dol
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b5s9ti$gkk$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Trafiłeś jak kulą w płot.
    > Jak dla banków będą bardziej korzystne od kupowania obligacji i inwestycji
    > giełdowych.
    > Narazie robią wszystko, co by tych kredytów udzielić jak najmniej.

    No to jak bedzie mniej chetnych na ich branie niz by banki chcialy :)

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 12. Data: 2003-03-26 14:16:33
    Od: e...@p...onet.pl

    > A ja uważam, że optymalna była by sytuacja, gdyby reguła miała postać:
    >
    > *****************  w * WIBOR *************************
    >
    > gdzie w > 1 jest pewną wagą, np. w=1,1.

    Moze i porymalna, ale nierealna (tak samo jak w < 1). Dlaczego? Ano dlatego, ze
    marza ma pokryc nie tylko "zyski pazernego marmura" (jakie te zyski, to widac
    po nedznych wynikach bankow), ale przede wszystkim kosz ryzyka kredytowego =
    wartosc oczekiwana kredytow straconych. A ta zalezy raczej od kondycji
    gospodarki i zdolnosci regulowania zobowiazan przez kredytobiorcow i moze byc
    uznana za zmienna niezalezna od WIBORu (ok, w krotkim horyzoncie przynajmniej).
    Z tego powodu marza musi byc ustalana w postaci sumy, a nie iloczynu.

  • 13. Data: 2003-03-26 17:13:21
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    znowu nadaje:

    > Wszystko fajnie - cieszę się. Ale kiedy u licha kredyty zaczną
    > spadać?!?!!!

    Gdy krowy zaczną latać?

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........

  • 14. Data: 2003-03-26 18:31:51
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > zmienna niezalezna od WIBORu (ok, w krotkim horyzoncie
    > przynajmniej). Z tego powodu marza musi byc ustalana w postaci

    No ale zabezpieczeniem jest hipoteka a jak sobie jeszcze listy
    zastawne wprowadziliby...

  • 15. Data: 2003-03-26 20:35:04
    Od: e...@p...onet.pl

    > No ale zabezpieczeniem jest hipoteka a jak sobie jeszcze listy
    > zastawne wprowadziliby...

    nie tylko kredyty mieszkaniowe istnieja (wrecz wiekszosc to komercyjne, ale
    rozumiem, ze nie o tych mowimy).
    a listy zastawne??? hahaha ha! widzialem wlasnie niedawno prezentacje
    takowych... (abstrahujac, ze dotyczy tylko bankow hipotecznych, a nie
    uniwersalnych)

  • 16. Data: 2003-03-26 21:28:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > nie tylko kredyty mieszkaniowe istnieja (wrecz wiekszosc to
    > komercyjne, ale rozumiem, ze nie o tych mowimy).

    W kontekscie Tensora wlasnie o tych mowimy :)

    > a listy zastawne??? hahaha ha! widzialem wlasnie niedawno
    > prezentacje takowych... (abstrahujac, ze dotyczy tylko bankow
    > hipotecznych, a nie uniwersalnych)

    Spokojnie4 - przeciez dopiero to sie rozwija. No i nie ma problemu
    zeby bank sobie stworzy bank hipoteczny jak BRE