-
11. Data: 2019-08-19 17:51:00
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 17:37:12 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
napisał:
> Sun, 18 Aug 2019 08:47:33 -0700 (PDT), w Dawid Rutkowski napisał(-a):
>
> > Są karty, i to darmowe, którymi zapłacisz za granicą - i nikt Cię nie orżnie.
Jakie - nie chce mi się powtarzać tego, co wałkujemy tu od lat.
>
> W Getinie też zawsze dostaję mniej zwrotu niż zapłaciłem (płacę w USD).
> Tylko patrząc na daty zwrotu to wydaje mi się, że bank tak kombinuje ze
> zwrotami, aby trafić na dzień z tanią walutą.
Trzeba więc płacić dolarami z konta - i dostawać zwroty w dolarach na konto dolarowe.
-
12. Data: 2019-08-20 11:30:08
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Wierzę Ci na słowo, więc złożyłem reklamację bazując na Twoim poście ;-)
-----
> Skubnęli Cię na sporo więcej niż 3,5%.
-
13. Data: 2019-08-20 11:35:01
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Tak swoją drogą jakie jest ubezpieczenie transakcji kartami walutowymi z AliKa?
Ciekawe też, czy pozwalając przeliczyć PayPalowi cenę z dolarów na złotówki
dostaniemy zwrotu złotówek dokładnie tyle, co
zapłaciliśmy, czy jednak PP tez potrąci za przeliczenie po swoim kursie..
Czy spread PP jest znany (np. w %) i łatwy do znalezienia?
-----
> Trzeba więc płacić dolarami z konta - i dostawać zwroty w dolarach na konto
dolarowe.
-
14. Data: 2019-08-20 13:36:08
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 11:30:11 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> > Skubnęli Cię na sporo więcej niż 3,5%.
> Wierzę Ci na słowo, więc złożyłem reklamację bazując na Twoim poście ;-)
Wiara piękna sprawa, ale czy jakiekolwiek jeszcze podstawy masz do składania tej
reklamacji?
Najprawdopodobniej bank postąpił wg swojego regulaminu.
Jedno, co może być ciekawe, to że w odpowiedzi mogą odpowiedni fragment regulaminu
przytoczyć - bo skoro nie chcesz zdradzić, co to za bank (choć wciąż obstawiam mBank
i jego debetówkę - visa? - z włączoną funkcją wielowalutową), to samemu tego znaleźć
nie mogę.
Bo dla płatności się zgadza, ale ze zwrotem dziwnie dużo.
Bo wbrew temu, co się może wydawać, płatność i zwrot to są dwie różne operacje,
właściwie ze sobą niepowiązane.
Widać to np. przy różnych wymaganiach dla wiśni czy orzeszków, albo chociaż dla
zwolnienia z opłaty. Zwykle dla "normalsów" jest to tożsame, bo mają tylko jedną
kartę - ale ja np. każę żonie płacić kartą, która daje moneyback - albo ew. kredytową
- a jeśli robi zwrot, to zawsze na inną (niż ta z moneybackiem), darmową debetówkę. W
ten sposób bank, którego kartą płaciłem, nic nie wie o zwrocie, i nie nalicza sumy
czy liczby transakcji "na minus" albo nie zabiera punktów w priceless specials.
Zwykle się udaje, choć są sklepy, gdzie upierają się przy zwrocie na tą samą kartę -
ale na szczęście jest ich niewiele.
A zupełnie czym innym jest płatność, która nie doszła do skutku - np. została
założona blokada, która później zniknęła.
Więc najprawdopodobniej z odpowiedzi na reklamację się dowiesz, wg którego punktu
regulaminu bank Cię skubnął.
Ale samo składanie reklamacji godne pochwały, nie można im dawać spać spokojnie ;>
Aha, i na przyszłość - skoro masz debetówkę z funckją wielowalutową w mBąku, to
otwórz (jeśli jeszcze nie masz) konto dolarowe, załóż (jeśli jeszcze nie masz) kantor
aliora i wymieniaj złotówki na dolary, gdy coś potrzebujesz kupić za dolary - przelew
z kantoru aliora do mBanku darmowy (choć natychmiast nie dojdzie, nawet jeśli wziąć
"tryb expresowy" - ale brać można, bo w ramach licznika też darmowy, a przelew
powinien dojść w tym samym dniu).
Ew. dużo szybciej możesz mieć to załatwione w kantorze mBanku - choć po gorszym
kursie - i musisz sam sprawdzić, jaki kurs dostaniesz, bo podobno jest to
indywidualne dla klienta.
Ja na chwilę obecną mam 3,915-3,949, więc tylko troszkę gorzej niż w IKA (3,919-3,945
- to są kursy "dla wszystkich", ja mam spread mniejszy o 20%) czy santander
(3,920-3,946) - więc płacąc kartą mBankową bym sobie oczywiście przelewami głowy nie
zawracał.
Ale może mieć gorszy kurs - ale nawet jeśli będzie zbliżony do "standardowego" kursu
mBąka, to i tak kosztować będzie to 3% a nie 3,5% (nie mówiąc o 6%, gdy nie ma się
właczonej funkcji wielowalutowej) - a do tego nie będzie skutkować jeszcze większym
oskubaniem przy ew. zwrocie.
-
15. Data: 2019-08-20 13:41:58
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 11:35:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> Tak swoją drogą jakie jest ubezpieczenie transakcji kartami walutowymi z AliKa?
Po pierwsze nie muszą to być karty IKA - np. mBank też ma funkcję wielowalutową dla
debetówek.
Po drugie - jakie ubezpieczenie?
Oczywiście jest chargeback, czyli coś bardzo dobrego, co, jakby się mocno uprzeć, pod
"ubezpieczenie" można podciągnąć.
Ale jakiekolwiek inne widziałeś kiedyś na oczy?
Na visie platinum mam ubezpieczenie, ale towaru, który kupię - jak mi się w ciągu pół
roku zgubi, ukradną mi czy się popsuje, to dostanę odszkodowanie.
Albo jak ktoś mi kasę tą kartą wypłaconą z bankomatu ukradnie.
Ale żadnego ubezpieczenia samej "transakcji" nie ma.
> Ciekawe też, czy pozwalając przeliczyć PayPalowi cenę z dolarów na złotówki
dostaniemy zwrotu złotówek dokładnie tyle, co
> zapłaciliśmy, czy jednak PP tez potrąci za przeliczenie po swoim kursie..
> Czy spread PP jest znany (np. w %) i łatwy do znalezienia?
Każ paypalowi przeliczyć i porównaj ze średnim NBP - będziesz miał odpowiedź.
Ale rzeczywiście na temat tego, co zrobi przy zwrocie z własnym przeliczeniem, można
jedynie spekulować - albo sprawdzić w regulaminie bądź empirycznie.
-
16. Data: 2019-08-20 14:21:18
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Np. w BZWBK (też był kantor, tyle że z opłatami miesięcznymi/rocznymi i działał tylko
w godzinach pracy) można było wykupić
dodatkowe ubezpieczenie transakcji, coś 1 USD/EUR/GBP miesięcznie.
Każdorazowe ręczne przeliczanie kursów PP wydaje się nietrakcyjne, ale może jakieś
pozytywne kruczki są
-----
> Po drugie - jakie ubezpieczenie?
-
17. Data: 2019-09-02 22:48:26
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 19 Aug 2019 08:51:00 -0700 (PDT), w
<2...@g...c
om>, Dawid Rutkowski
<d...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 17:37:12 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
napisał:
> > Sun, 18 Aug 2019 08:47:33 -0700 (PDT), w Dawid Rutkowski napisał(-a):
> >
> > > Są karty, i to darmowe, którymi zapłacisz za granicą - i nikt Cię nie orżnie.
Jakie - nie chce mi się powtarzać tego, co wałkujemy tu od lat.
> >
> > W Getinie też zawsze dostaję mniej zwrotu niż zapłaciłem (płacę w USD).
> > Tylko patrząc na daty zwrotu to wydaje mi się, że bank tak kombinuje ze
> > zwrotami, aby trafić na dzień z tanią walutą.
>
> Trzeba więc płacić dolarami z konta - i dostawać zwroty w dolarach na konto
dolarowe.
Wiem, ale różnice są tak drobne, że nawet nie chce mi się liczyć.
Ale to już skubanie "wyższej" klasy... żeby tak łasić się na drobne...
-
18. Data: 2019-09-03 08:54:23
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
"Nie chce mi się liczyć" oraz "zawsze dostaję mniej".
Echh, te mechanizmy życia psychicznego...
-
19. Data: 2019-09-03 11:24:55
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
"W związku ze złożoną reklamacją dotyczącą nieprawidłowego obciążenia rachunku z
tytułu operacji dokonanych kartą płatniczą dziękuję
za kontakt.
Równocześnie informuję, iż w przedmiotowej sprawie trwa postępowanie reklamacyjne.
Wyjaśniam, iż do rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest pozyskanie od agenta
rozliczeniowego obsługującego bankomat bądź punkt
akceptacji stanowiska w sprawie reklamowanej transakcji. Stanowisko agenta
rozliczeniowego jest okolicznością niezbędną do podjęcia
przez Bank decyzji dotyczącej sposobu rozpatrzenia reklamacji.
Z uwagi na fakt, że proces ten odbywa się pomiędzy dwoma podmiotami: bankiem -
wydawcą karty reprezentującym Posiadacza karty oraz
agentem rozliczeniowym, termin udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację wymaga
wydłużenia.
Bank przekaże pisemną informację o wyniku zakończonego postępowania reklamacyjnego w
terminie do 35 dni roboczych od dnia
otrzymania reklamacji przez Bank.
Przepraszam za wydłużony termin rozpatrzenia zgłoszenia i mam nadzieję, że dalsza
współpraca z Bankiem będzie satysfakcjonująca."
Mowa trawa, gdyż w opisie zwrotu z PP była wymieniona transakcja zakupu z jej datą.
-----
> Mnie czeka to samo.
> płaciłem kredytówką w złotówkach paypalowi, paypal przewalutował na dolary, czekam
na rozwiązanie sporu
-
20. Data: 2019-09-03 13:08:57
Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Czuję w moczu reklamację do reklamacji, przecież ta odpowiedź jest zupełnie nie na
temat - choć w sumie nie mam pojęcia, w jaki sposób reklamację napisałeś.
Ale na pewno nie chodziło o nieprawidłowe obciążenie - ono prawidłowe było - tylko o
zaniżoną kwotę zwrotu.
I agent rozliczeniowy nie ma tu nic do rzeczy - kwota zwrotu w dolarach się zgadza co
do centa, problem jest tylko w przeliczeniu na złotówki - więc sprawa do
banku-wydawcy karty i/lub do visy.