  • 1. Data: 2010-09-29 07:24:16
    Temat: Strategia depozytow na 3-6-12M
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Co dzis jest bardziej sensowne, jakie lokowanie nieduzych kwot?
    (piecstetkilkadziesiat zlotych)

    Dzieki grupie i kalkulatorom wiem juz jakie sa kwoty optymalne w Open Finanse.

    Teraz pytanie o strategie:

    Na ostatnim posiedzeniu RPP poddana glosowaniu byla propozycja podwyzki stop.

    Jak teraz lokowac, jakie depozyty sa sensowniejsze:

    Krotkie terminy, 3 miesiac z nastawieniem, ze jednak podwyzka nastapi?

    Czy raczej nie liczyc na podwyzki w najblizszym terminie i lokowac na 6 lub 12
    mcy?

    Bardzo dziekuje za sugestie i opinie
    NZS

  • 2. Data: 2010-09-29 07:42:52
    Temat: Re: Strategia depozytow na 3-6-12M
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Pamiętaj, że w przyszłym roku inflacja ma wzrosnąć do 3,5%.
    Sam sobie policz. Jeżeli dasz na długi termin, to pod koniec terminu
    będziesz dopłacał, albo nie zarabiał. Lepiej dać na krótszy i czekać na
    podwyżki stóp.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-09-29 07:51:02
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "NZSNNW" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Krotkie terminy, 3 miesiac z nastawieniem, ze jednak podwyzka nastapi?
    >
    > Czy raczej nie liczyc na podwyzki w najblizszym terminie i lokowac na 6

    Optymalne w oczekiwaniu na ruch wyprzedzajacy RPP sa depozyty 3-m oraz 6-m.
    Na dluzej bym nie lokowal. Inna kwestia jest reakcja bankow na podwyzki.
    Dzisiejsze stawki Opena i tak przebijaja WIBOR, takze trudno wyrokowac
    jakie bedzie rozwarcie miedzy stopa NBP a depozytami. Sytuacja na swiecie
    jest daleka od stabilizacji, to pewnie wciaz mozemy oczekiwac na wyzsze
    stopy dla depozytow niz te centralne.
    Inna kwestia jest ukrywanie stanu finansow publicznych, a to w konsekwencji
    moze doprowadzic do skokowej przeceny PLN jak i gwaltownej podwyzki stop
    NBP; o terminie trudno prorokowac, ale moze to juz nastapic w okresie roku
    lub 2, 3-lat- przed tym nie zabezpieczysz sie zadna lokata, jedynie zamiana
    czesci oszczednosci PLN na waluty obce.

  • 4. Data: 2010-09-29 08:33:47
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > (piecstetkilkadziesiat zlotych)
    >
    > Dzieki grupie i kalkulatorom wiem juz jakie sa kwoty optymalne w Open

    Masz tez po czesci odpowiedz- Getin wprowadza lokate codzienna 24-mies,
    czyli zaczyna im zalezec na dluzszym terminie, tzn. przewiduja, ze beda
    musieli placic wiecej za nowe - lokaty tylko na krotsze terminy!!

  • 5. Data: 2010-09-29 10:42:33
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Masz tez po czesci odpowiedz- Getin wprowadza lokate codzienna 24-mies,
    > czyli zaczyna im zalezec na dluzszym terminie, tzn. przewiduja, ze beda
    > musieli placic wiecej za nowe - lokaty tylko na krotsze terminy!!

    W dwuletnie z kapitalizacją dzienną nie pakowałbym się z jeszcze jednego
    powodu.
    A co będzie jak Vincent z powodu dziury budżetowej zmieni sposób naliczania
    podatku od odsetek?
    Lokata bezbelkowa stanie się belkowa, a ty będziesz utopiony w lokatę
    długoterminową, z niekoniecznie atrakcyjnym oprocentowaniem po odprowadzeniu
    przez bank podatku.

    wiatrak

  • 6. Data: 2010-09-29 11:03:09
    Od: Marek <z...@c...eu>

    W dniu 2010-09-29 12:42, wiatrak pisze:

> [...]
    > Lokata bezbelkowa stanie się belkowa, a ty będziesz utopiony w lokatę
    > długoterminową, z niekoniecznie atrakcyjnym oprocentowaniem po

    Czy przypadkiem nie byłoby to działanie "prawa wstecz" - przecież umowa
    takiej lokaty została zawarta przed ewentualnym "wymysłem Vincenta"

    --
    Marek

  • 7. Data: 2010-09-29 11:08:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Wystarczy zmienić regulamin i już.

  • 8. Data: 2010-09-29 13:50:09
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Marek" <z...@c...eu> napisał w wiadomości

    > Czy przypadkiem nie byłoby to działanie "prawa wstecz" - przecież umowa
    > takiej lokaty została zawarta przed ewentualnym "wymysłem Vincenta"

    Jakie działanie wstecz? Bank gwarantuje ci określony procent od kwoty, nie
    ma natomiast wpływy na Ustawy podatkowe i rozporządzenia do nich. Odsetki
    zostana takie jak były gwarantowane w umowie. A że część kasy zabierze ci
    fiskus, to co bankowi do tego?
    Ajak zmieni się wysokość podatku PIT od twojej pensji, to też będziesz miał
    pretensje o mniejszą pensję netto do swojego pracodawcy , czy do
    ustawodawcy?

    wiatrak

    wiatrak

  • 9. Data: 2010-09-29 14:05:09
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > zostana takie jak były gwarantowane w umowie. A że część kasy zabierze ci

    fiskus niczego nie zabierze, dla lokat otwartych przed zmiana przepisow
    stosuje sie poprzednie przepisy
    tak bylo rowniez w przypadku wprowadzania podatku belki

    > Ajak zmieni się wysokość podatku PIT od twojej pensji, to też będziesz
    > miał pretensje o mniejszą pensję netto do swojego pracodawcy , czy do
    > ustawodawcy?

    nie "zmieni", a "zwiekszy"
    ponadto wszystko zalezy od zapisow umowy, jesli okreslona jest w niej kwota
    netto, to wowczas pracodawca poniesie koszty podwyzki

  • 10. Data: 2010-09-29 14:05:20
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Marek" <z...@c...eu> napisał w wiadomości

    > Czy przypadkiem nie byłoby to działanie "prawa wstecz" - przecież umowa
    > takiej lokaty została zawarta przed ewentualnym "wymysłem Vincenta"

    § 7.

    "1. Po zakończeniu Okresu umownego Bank przekaże w terminie jednego dnia
    roboczego kwotę Lokaty wraz z należnymi odsetkami pomniejszonymi o podatek
    od zysków kapitałowych, naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
    na rachunek wskazany w Dyspozycji założenia lokaty lub w Dyspozycji
    telefonicznej."

    Tak jest w regulaminie lokat w Open Finance; Przy lokacie optymalnej bank
    nie odprowadza podatku bo po wyliczeniu wg. obecnie obowiązujego prawa
    wynosi on 0.00 złotych. Gdyby zmieniło sie prawo , to podatek będzie
    odprowadzany i nic na to nie poradzisz.

    wiatrak