  • 1. Data: 2012-06-08 16:04:49
    Temat: Subkonto dla operacji bezpinowych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy banki mają opcję utworzenia subkonta dla operacji płatności
    bezpinowych? Nie chcę, by taki sposób płacenia dotyczył całego konta,
    ale odważyłbym się to stosować, gdyby dało się przelać na subkonto
    drobną sumę.

  • 2. Data: 2012-06-09 11:03:46
    Temat: Re: Subkonto dla operacji bezpinowych
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-08 16:04, Marcin N pisze:
> [...]
    > bezpinowych? Nie chcę, by taki sposób płacenia dotyczył całego konta,
    > ale odważyłbym się to stosować, gdyby dało się przelać na subkonto

    To miałoby sens tylko w przypadku gdyby wszystkie transakcje bez pinu
    były autoryzowane online (czyli w trakcie transakcji sprawdzany
    byłby stan tego konta i zakładania blokada).

  • 3. Data: 2012-06-09 13:59:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-09 11:03, MarcinF pisze:

    > To miałoby sens tylko w przypadku gdyby wszystkie transakcje bez pinu
    > były autoryzowane online (czyli w trakcie transakcji sprawdzany
    > byłby stan tego konta i zakładania blokada).

    Sugerujesz, że nie ma nad tym żadnej kontroli?
    Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

    Cóż za znakomity system...

  • 4. Data: 2012-06-09 15:58:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 09 Jun 2012 13:59:52 +0200, Marcin N wrote:

    > Sugerujesz, że nie ma nad tym żadnej kontroli?

    Transakcje podpisywane, IO są autoryzowane online. ,,Żelazko'' nie.
    Paypass/Paywave różnie.

    > Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

    W przypadku karty kredytowej, to niejako z definicji :-)

    > Cóż za znakomity system...

    Zostaje gotówka. Ale tę też złodziej może podpieprzyć.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 5. Data: 2012-06-09 16:13:34
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-09 13:59, Marcin N pisze:

    > Sugerujesz, że nie ma nad tym żadnej kontroli?

    Ograniczona jest, zależnie od banku i konkretnej karty.
    Np. w przypadku kart zbliżeniowych paywave bank może ustalić limit
    liczby kolejnych transakcji jakich można dokonać bez podania pinu.

    > Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

    Może, dlatego kartę należy zastrzec niezwłocznie po kradzieży.
    Teoretycznie zanim klient zastrzeże kartę, odpowiada za transakcje
    złodzieja do kwoty 150 EUR, ale nie wiem jak to działa w praktyce.

    > Cóż za znakomity system...

    Wszystko dla wygody klienta.

  • 6. Data: 2012-06-10 07:31:26
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    A nie ma jakiejś opcji by stale unieszkodliwić to RFID na karcie, nie
    wiem - elektromagnes, mikrofalówka? Bo mi to do niczego się nie
    przydaje a tylko kłopot.

  • 7. Data: 2012-06-10 12:26:02
    Od: Piotr <s...@m...mil>

    W dniu 2012-06-10 07:31, Miernik pisze:
    > A nie ma jakiejś opcji by stale unieszkodliwić to RFID na karcie, nie
    > wiem - elektromagnes, mikrofalówka? Bo mi to do niczego się nie
    > przydaje a tylko kłopot.

    Zupełnie przypadkiem unieszkodliwiłem RFID w karcie. Wystarczyło lekko
    zgiąć kartę w miejscu gdzie znajdują się styki, coś chrupnęło i od tego
    czasu RFID nie działa ;) W zwykłych czytnikach nie ma problemów (fakt że
    płacę nią tylko 2 -3 razy w miesiącu, żeby mi w Getinie prowizji za
    konto nie policzyli).

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-06-10 14:31:46
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Jun 10, 12:26 pm, Piotr <s...@m...mil> wrote:
> [...]
    > czasu RFID nie działa ;) W zwykłych czytnikach nie ma problemów (fakt że
    > płacę nią tylko 2 -3 razy w miesiącu, żeby mi w Getinie prowizji za

    Ale w zwykłych czytnikach z chipa Ci dalej działa?
    Bo może połamałeś chipa i działa tylko pasek.