  • 21. Data: 2009-10-13 20:10:11
    Temat: Re: Sudan a karty
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:6a6ed7f5-e5c0-4db7-bc88-3b89c52c51cb@j32g2000yq
    d.googlegroups.com...

    Tak, dziala. Dzialaja np. brytyjskie VISA, o ile np. nie sa wydane
    przez MBNA UK. Dzialaja rowniez kanadyjskie karty VISA.

    Ciekawy przypadek z tymi kanadyjskimi, czyzby ich rozliczenie nie szlo przez
    US? Europejskie jestem w stanie sobie wyobrazic choc to dziwne, bo z tego co
    pamietam nawet spolki corki firm amerykanskich sa zobowiazane do
    przestrzegania restrykcji wobec wymienionych na SDN czy innych podobnych
    listach...

    http://www.treas.gov/offices/enforcement/ofac/sdn/sd
    nlist.txt

    A moze cos sie zmienilo?

    MK

  • 22. Data: 2009-10-13 23:41:17
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Paź, 16:10, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pamietam nawet spolki corki firm amerykanskich sa zobowiazane do
    > przestrzegania restrykcji wobec wymienionych na SDN czy innych podobnych

    Kanadyjski Foreign Extraterritorial Measures Act (FEMA) zakazuje
    firmom, o ktorych piszesz (Canadian subsidiaries of U.S. companies),
    podporzadkowywania sie amerykanskiemu embargu Kuby. Od 18 stycznia
    1996.

    http://www.canadiannetworkoncuba.ca/Documents/FEMA-9
    6.shtml

  • 23. Data: 2009-10-14 05:05:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

[...]

    Ok. Mimo wszystko jednak gdyby pieniadze byly transferowane przez terytorium
    US to jest pewne, ze by zostaly zatrzymane... dlatego ciekawi mnie jak
    technicznie rozwiazali ten problem...

    MK

  • 24. Data: 2009-10-14 14:49:32
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Paź, 01:05, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Ok. Mimo wszystko jednak gdyby pieniadze byly transferowane przez terytorium
    > US to jest pewne, ze by zostaly zatrzymane... dlatego ciekawi mnie jak
    > technicznie rozwiazali ten problem...

    Ale co USA mialoby ewentualnie zatrzymac? Informacje ze karta o
    numerze 4XXX XXXX XXXX XXXX wydana przez jakistam bank w Kanadzie
    zaplacono ilestam peso w sklepie w Havanie?

    Wysilek nieproporcjonalny do korzysci, a Kubanczycy i tak znalezliby
    jakies rozwiazanie gdyby sie uparli - dokladnie jak np. Iranczycy
    handlujacy dywanami w Tehranie, gdzie transakcje kartowe ida via
    rodzina w Londynie. :)