  • 1. Data: 2006-09-29 21:27:00
    Temat: Supermarket FI (mbank) - koszty używania ?
    Od: "denon2000" <d...@o...pl>

    Zamierzam odłożone parę złotych zainwestować w FI. Prawdopodobnie
    skorzystam z Supermarketu FI w mBanku. Na ich stronach znalazłem tylko

    informację o pobieranej opłacie za zarządzanie pobieranej przez
    fundusz. Opłata za zakup/zbycie jednostek uczestnictwa nie jest
    pobierana. Czy są jeszcze jakiekolwiek inne opłaty niż powyższe (za

    korzystanie lub niekorzystnie itp. itd) ? Nie chcę później się
    rozczarować. Z góry dziękuję z podpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-09-30 07:05:27
    Temat: Re: Supermarket FI (mbank) - koszty używania ?
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    Jesteś zwolniony z opłat prowizyjnych.
    Zapłacisz jedynie 19% od ZYSKU (ewentualnego).
    Straty i zyski nie sumują się tak jak np przy rozliczeniach z giełdą.
    Poza tym nie ma żadnych tricków ;)

  • 3. Data: 2006-09-30 08:15:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    yale napisał(a):
    > Jesteś zwolniony z opłat prowizyjnych.
    > Zapłacisz jedynie 19% od ZYSKU (ewentualnego).

    No, nie do końca. Zapłaci - jak każdy inny - koszty zarządzania właściwe
    dla danego FI, które są wliczane w codzienną wycenę jednostek (nie widać
    tej opłaty - prezentowane wyceny już zawierają wspomniane koszty
    zarządzania).

  • 4. Data: 2006-09-30 08:35:22
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

> [...]
    > dla danego FI, które są wliczane w codzienną wycenę jednostek (nie widać
    > tej opłaty - prezentowane wyceny już zawierają wspomniane koszty

    Oczywiście nie ma nic za darmo. Ale domyślam się, że autorowi chodziło czy
    jeżeli zainwestuje np. xxx zł, przez okres akumulacji zarobi np yyy zł to
    ile dostanie "na czysto" do ręki? Moja odpowiedź to -> yyy/(1.19) zł. I
    żadne inne opłaty nie dochodzą do sumarycznego rachunku.

    Oczywiście umieszczone informacje o prowizjach są waznymi informacjami ale i
    tak należy się kierować raczej stopą zwrotu w historycznym przedziale czasu
    niż tym czy FI ma wysokie koszta obsługi bo może w zamian oferuje wyższą
    efektywność?

  • 5. Data: 2006-09-30 08:40:22
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    yale napisał(a):

> [...]
    > niż tym czy FI ma wysokie koszta obsługi bo może w zamian oferuje wyższą

    Siur, tylko doprecyzować chciałem.

  • 6. Data: 2006-09-30 08:41:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    yale wrote:

> [...]
    > yyy zł to ile dostanie "na czysto" do ręki? Moja odpowiedź to ->
    > yyy/(1.19) zł. I żadne inne opłaty nie dochodzą do sumarycznego

    Jedynka z matematyki: w przybliżeniu (ze względu na zaokrąglenia)
    yyy*(1-0,19) zł.

  • 7. Data: 2006-09-30 22:31:56
    Od: "denon2000" <d...@o...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Podatek do zapłaty to oczywiście 19% od dochodu.
    Zysk na rękę = Dochód * 0.81 :)

    I jeszcze jedno pytanie do potwierdzenia:
    opłata za zarządzanie jest pobierana jako procent od całości
    zainwestowanej kwoty, a nie od wypracowanego zysku ?
    W przypadku gdy wzrost wartości j.u. będzie np. ok 4-5%, to przy
    kosztach zarządzania wynoszących 4% praktycznie wyjdzie się na zero
    (pomijam już kwestię zaokrąglania) ?

  • 8. Data: 2006-10-01 05:59:32
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    denon2000 wrote:
    > W przypadku gdy wzrost wartości j.u. będzie np. ok 4-5%, to przy
    > kosztach zarządzania wynoszących 4% praktycznie wyjdzie się na zero
    > (pomijam już kwestię zaokrąglania) ?

    Nie, wycena uwzględnia już koszty zarządzania. Jeżeli wycena wzrosła, to
    jest to wprost twój zysk brutto.

  • 9. Data: 2006-10-01 08:56:22
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    denon2000 napisał(a):

    > W przypadku gdy wzrost wartości j.u. będzie np. ok 4-5%, to przy
    > kosztach zarządzania wynoszących 4% praktycznie wyjdzie się na zero
    > (pomijam już kwestię zaokrąglania) ?

    Przecież napisałem:

    (nie widać tej opłaty - prezentowane wyceny JU już zawierają wspomniane
    koszty zarządzania).