  • 11. Data: 2010-09-11 16:58:12
    Temat: Re: Surowce- Exell - pytanie rawdopodobnie do Dietera....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dlaczego kombinujesz jak kon pod gore, skoro bazy danych do metasa,
    > Stooq.pl oferuje w plikach typu ZIP.

    Odpłatnie ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 12. Data: 2010-09-11 17:07:50
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Odpłatnie ?.

    niestandardowe formatowanie daty

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 13. Data: 2010-09-11 17:15:16
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Odplatnie, ale za cene dwoch paczek papierosow masz mnostwo zabawy. Da sie
    tez eksportowac do xls.

    D.

  • 14. Data: 2010-09-11 17:18:20
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Odplatnie, ale za cene dwoch paczek papierosow masz mnostwo zabawy. Da sie
    > tez eksportowac do xls.

    No to ja właśnie przed chwilą odpaliłem to za darmo z w/w cvs.
    Czego to się nie robi z chytrości :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 15. Data: 2010-09-11 18:16:58
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    > Dzięki za link Janie.

    Proszę uprzejmie.
    Jakbyś potrzebował dane akcji, indeksów to masz kolejne darmowe źródło
    w automatem do obsługi
    http://download.cnet.com/Yahoo-Google-Historical-Quo
    tes-Downloader/3000-2057_4-10363602.html?tag=mncol

  • 16. Data: 2010-09-11 18:28:11
    Od: Jan Burkacki <j...@g...com>

    On 11 Wrz, 17:59, "Endriu" <n...@i...pl> wrote:

    Przy okazji : "jeden z serwisów internetowych, oferujący płatny dostęp
    do danych historycznych z giełd całego świata, nie koryguje w żaden
    sposób wykresów kontynuacyjnych kontraktów futures. Znacznie mocniej
    zaskoczyła mnie wiadomość, że twórcy serwisu nie wiedzą w jakim celu i
    w jaki sposób takie korekty się przeprowadza.

    Ale w osłupienie wprawiła mnie informacja, że korzystający z owych
    danych używają ich w tej formie całkiem bezkrytycznie i nikt nigdy nie
    zwrócił na to uwagi. Ba, widziałem nawet niedawno dość sążniste testy
    mechanicznych strategii oparte właśnie na tych, było nie było,
    upośledzonych seriach."

    Źródło i reszta tekstu :
    http://blogi.bossa.pl/2008/04/11/wykresy-kontynuacyj
    ne-kontraktow/#more-214

  • 17. Data: 2010-09-13 08:53:59
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > niestandardowe formatowanie daty

    W Excelu każdy format daty możesz zmienić niemal automatycznie, masz do
    wyboru użycie:
    - funkcja FRAGMENT.TEKSTU - powycinać odpowiednie części a następnie
    połączyć w odpowiednim formacie z pożadanymi znakami podziału lub
    - Format niestandardowy lub
    - przy imporcie danych ustawić kolumną z datą na odpowiedni format, a
    później można sobie go swobodnie zamieniać.
    Dombrek