  • 1. Data: 2005-12-18 11:56:32
    Temat: Swojska atmosfera
    Od: "Wojtek A..K." <w...@r...vline.pl>

    Proszę o Wasze obserwacje na temat zwracania się pracowników banków
    do klienta.
    Bardzo często w rozmowie z pracownikiem, osobistą lub via bankolinię
    zdaża się, że zwracają się do mnie używając formy: "Panie Wojciechu"
    lub "Panie Wojtku".
    Dodam, że z pewnością nie wyglądam na nastolatka lub studenta.
    Z godnością nawet noszę na głowie pojawiający się szron :-)).
    Zawsze mnie korciło, ale jeszcze tego nie zrobiłem, spytać, czy taka forma
    bierze się z własnej inwencji pracowników czy też wynika z przebytych
    szkoleń??
    Dodam, że w jednym przypadku, gdy akurat tak się zdarzyło,
    że pracownik banku był moim petentem to też byłem tytuoany: "Panie Wojtku".
    Zaznaczam, że nie jestem osobą, która się czepia drobnostek,
    no chyba że właśnie ten post jest objawem pojawiającej się starczej
    zrzędliwości :-))

    Pan Wojtek

  • 2. Data: 2005-12-18 12:55:15
    Temat: Re: Swojska atmosfera
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Wojtek A..K." <w...@r...vline.pl> wrote in message
    | Prosz? o Wasze obserwacje na temat zwracania si? pracowników
    banków
    | do klienta.
    | Bardzo cz?sto w rozmowie z pracownikiem, osobist? lub via
    bankolini?
    | zda?a si?, ?e zwracaj? si? do mnie u?ywaj?c formy: "Panie
    Wojciechu"
    | lub "Panie Wojtku".
    | Dodam, ?e z pewno?ci? nie wygl?dam na nastolatka lub studenta.
    | Z godno?ci? nawet nosz? na g?owie pojawiaj?cy si? szron :-)).
    | Zawsze mnie korci?o, ale jeszcze tego nie zrobi?em, spytaae, czy
    taka forma
    | bierze si? z w?asnej inwencji pracowników czy te? wynika z
    przebytych
    | szkole???
    | Dodam, ?e w jednym przypadku, gdy akurat tak si? zdarzy?o,
    | ?e pracownik banku by? moim petentem to te? by?em tytuoany:
    "Panie Wojtku".
    | Zaznaczam, ?e nie jestem osob?, która si? czepia drobnostek,
    | no chyba ?e w?a?nie ten post jest objawem pojawiaj?cej si?
    starczej
    | zrz?dliwo?ci :-))
    |
    | Pan Wojtek

    To bardzo interesujace pytanie!
    Nie wiem czy ucza tego bankowcow na szkoleniach. Z mojego
    doswiadczenie w USA, GB, Holandii i Belgii w kontaktach biznesowych
    bardzo szybko przechodzi sie na "Wojtku" i "Czesc". Jesli
    rozpoznajesz osobe i wiesz kim jest, to nie nie jest juz "Mr.
    Smith" tylko "John".
    Nie wiem czy to sie stosuje dlatego, ze ich tego ucza, czy moze
    dlatego, ze tak jest wygodnie, w kazdym razie "Panie Wojtku" brzmi
    dla mnie o wiele bardziej personalnie i osobiscie i stanowczo wole,
    zeby sie do mnie zwracano "Panie Arturze" niz "Panie Surowiec".
    Wydaje mi sie, ze równiez latwiej cos sprzedac "Panu Wojtkowi" niz
    "Panu Kazimierakowi", najlatwiej natomiast byloby sprzedac cos
    Wojtkowi i mam nadzieje, ze kiedys zaniknie ta niepraktyczna forma
    mówienia sobie "Prosze Pani", "Prosze Pana", która mi osobiscie
    przeszkadza, szczególnie jesli pracuje z kims w tej samej firmie.
    A ostatnio dostalem papiery na otwarcie rachunku z MultiBanku i
    list przewodni zaczynal sie od... "Czesc".

    AASurowiec

    "What can be imagined, can be achieved"

  • 3. Data: 2005-12-18 13:07:14
    Od: "Maichal" <M...@p...pl>

    > Wojtkowi i mam nadzieje, ze kiedys zaniknie ta niepraktyczna forma
    > mówienia sobie "Prosze Pani", "Prosze Pana", która mi osobiscie

    Mam nadzieje ze tego nie dozyje.
    U mnie w pracy wszyscy sa na ty, wyjatkiem jest PAN PREZES.
    Zasnaczam, ze nikt im tak nie kaze do mnie sie zwracac, po prostu chodzi o
    szacunek.

    jk

  • 4. Data: 2005-12-18 13:22:34
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 18 Dec 2005 14:07:14 +0100, "Maichal" <M...@p...pl>
    wrote:

    >Mam nadzieje ze tego nie dozyje.
    >U mnie w pracy wszyscy sa na ty, wyjatkiem jest PAN PREZES.
    >Zasnaczam, ze nikt im tak nie kaze do mnie sie zwracac, po prostu chodzi o
    >szacunek.

    IMHO jeśli do pana prezesa zwracają się per pan to i pan prezes ma psi
    obowiązek zwracać się do pracowników w ten sam sposób. w drugą stronę
    szacunek nie obowiązuje?

    PG

  • 5. Data: 2005-12-18 13:23:36
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Artur A. Surowiec wrote:
> [...]
    > bardzo szybko przechodzi sie na "Wojtku" i "Czesc". Jesli
    > rozpoznajesz osobe i wiesz kim jest, to nie nie jest juz "Mr.

    Ja się tak przyzwyczaiłem na studiach, że jakiś czas temu mimowolnie
    rzuciłem do chłopaka, na oko 15 lat, "Czy Pan też stoi w kolejce?" :)
    Dziwnie się potem na mnie patrzył...

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 6. Data: 2005-12-18 17:29:41
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

> [...]
    > U mnie w pracy wszyscy sa na ty, wyjatkiem jest PAN PREZES.
    > Zasnaczam, ze nikt im tak nie kaze do mnie sie zwracac, po prostu chodzi o

    No tak prezes jkolina

  • 7. Data: 2005-12-18 17:40:33
    Od: "inżynier Nowak" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin_P. <n...@o...pl> napisał(a):

    > No tak prezes jkolina

    ..A gdy zbliża się Nowy Rok, to - staroruskim zwyczajem - wszystkie trolle,
    wraz z powszechnie szanowanym PANEM PREZESEM, zbierają się pod choinką i
    podejmują tradycyjną pieśń trolli: "kolinka, kolinka, kolinka maja".

  • 8. Data: 2005-12-18 18:05:08
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    buraxta napisał:
    > Ja się tak przyzwyczaiłem na studiach, że jakiś czas temu mimowolnie
    > rzuciłem do chłopaka, na oko 15 lat, "Czy Pan też stoi w kolejce?" :)
    > Dziwnie się potem na mnie patrzył...

    A co, stał w kolejce do dziekanatu? ;-)

    K.

  • 9. Data: 2005-12-18 18:39:20
    Od: "Piotrek P." <p...@y...com>

    > IMHO jeśli do pana prezesa zwracają się per pan to i pan prezes ma psi
    > obowiązek zwracać się do pracowników w ten sam sposób. w drugą stronę
    > szacunek nie obowiązuje?
    >
    > PG

    Zgodnie z tradycją polską gdy występuje taka różnica społeczna, prezes
    zwarca się do pracowników per Wy np. Chodcie no Kowalski.

    pete

  • 10. Data: 2005-12-18 18:43:08
    Od: "Piotrek P." <p...@y...com>

    >Zgodnie z tradycją polską gdy występuje taka różnica społeczna, prezes
    >zwarca się do pracowników per Wy np. Chodcie no Kowalski.
    >
    >pete

    I zgodnie z trdycją polską kaze im sie sapizywać do NIEMIECKIEGO banku, bo
    one są SOLIDNE

    pozdr.
    jkolina
    archiwum i przeszukiwanie newsów