  • 1. Data: 2007-08-07 16:51:08
    Temat: Sygma Bank i raty
    Od: yodacki <y...@g...pl>

    Witam,
    Czy ktoś z Was spłaca w tej chwili raty zaciagnięte "dzięki" karcie
    Geant lub Real poprzez Sygma Bank ?
    Jeśli są takowe osoby to czy analizowaliście każdy spis transakcji
    dołączany do każdego przelewu ?
    Na liście transakcji jest podane saldo na dzień sporządzenia listy oraz
    jaka jest wymagana rata.
    Czyli załóżmy że saldo jest 1000 zl a ja mam wpłacić im rate w wysokości
    100 zl.
    Czyli na następnej liscie transakcji powinno być saldo 900 zl. Czy tak
    ?? czy ja coś zle kombinuje.
    Bo niestety tak nie jest. Salda są zazwyczaj o średno 13 zl zawyżone.
    Czyli trzymając się powyżeszego przykładu po wpłaceniu 100 zl, saldo
    wynosi 913 zl a nie 900 zl.

    Albo ktoś tu kogos robi w bambuko albo ja sie na matematyce nie znam.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-08-07 17:01:20
    Temat: Re: Sygma Bank i raty
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 18:51:08 +0200,
    osoba podpisana: yodacki <y...@g...pl>
    napisała:
    [...]
    > Bo niestety tak nie jest. Salda są zazwyczaj o średno 13 zl zawyżone.
    > Czyli trzymając się powyżeszego przykładu po wpłaceniu 100 zl, saldo
    > wynosi 913 zl a nie 900 zl.
    A odsetki tu są uwzględnione ?
    KJ

    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.
    -- A.J. Perlis

  • 3. Data: 2007-08-07 17:31:24
    Od: yodacki <y...@g...pl>

    > A odsetki tu są uwzględnione ?
    > KJ

    Tak, sa

    Jacek

  • 4. Data: 2007-08-07 17:39:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 19:31:24 +0200,
    napisała:

    > Tak, sa

    Tzn jaki masz właściwie dokładny harmonogram ?
    kapitał
    1 miesiac 1000 kapitąłu spłacasz 100 PLN kapitału czy 100 PLN kapitału
    razem z odsetkami i innymi opłatami ?
    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 5. Data: 2007-08-07 18:26:57
    Od: yodacki <y...@g...pl>

> [...]
    > kapitał
    > 1 miesiac 1000 kapitąłu spłacasz 100 PLN kapitału czy 100 PLN kapitału

    Harmonogram ?? wybacz ale nie wiem co masz na mysli.

    Chodzi mi o zwykla matematyke.

    Faktura czerwcowa:
    saldo 523,19
    rata wymagana 117,71

    Faktura lipcowa:
    saldo 415,54

    Proste dzialanie: od salda czerwcowego odejmuje czerwcowa rate czyli
    523,19 - 117,71 = 405,48

    wiec jakim cudem saldo wynosi 415,54.

    Dzwonilem wiec do Sygmy - okazalo sie ze jednak na wyciagu NIE MA
    odsetek. Jest tylko gola kwota zakupu.

    Nie wie mczy to jest zgodne z prawem. W koncu nie jestem informowany o
    rzeczywistym zadluzeniu.

    Jacek

  • 6. Data: 2007-08-07 18:30:24
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    yodacki napisał(a):

> [...]
    >
    > Faktura lipcowa:
    > saldo 415,54
    >
    > Proste dzialanie: od salda czerwcowego odejmuje czerwcowa rate czyli

    A odsetki gdzie? Kredyt masz darmowy?

    > Dzwonilem wiec do Sygmy - okazalo sie ze jednak na wyciagu NIE MA
    > odsetek. Jest tylko gola kwota zakupu.

    To GDZIE są odsetki?

  • 7. Data: 2007-08-07 18:31:56
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    yodacki napisał(a):

    > wiec jakim cudem saldo wynosi 415,54.

    Poza tym jest chyba na wyciągu jakiś spis kolejnych operacji,
    zestawienie, cokolwiek? Opłaty/odsetki/ubezpieczenie/whatever...

  • 8. Data: 2007-08-07 19:19:34
    Od: yodacki <y...@g...pl>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Poza tym jest chyba na wyciągu jakiś spis kolejnych operacji,
    > zestawienie, cokolwiek? Opłaty/odsetki/ubezpieczenie/whatever...
    W tym wlasnie sek ze nie ma mowy o odsetkach
    Czlowiek w Sygmie nie potrafil mi odpowiedziec dlaczego na
    spisie transakcji nie ma wyszczegolnionych odsetek.
    Otrzymalem tylko informacje ze jesli nie jestem zadowolony z informacji
    zawartych na wyciagu mam skierowac odpowiednie zazalenie do dzialu
    reklamacji.

    Jacek

  • 9. Data: 2007-08-07 21:49:00
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    yodacki <y...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Otrzymalem tylko informacje ze jesli nie jestem zadowolony z informacji
    > zawartych na wyciagu mam skierowac odpowiednie zazalenie do dzialu

    Wychodzi, ze 13 zl to miesieczna kwota odsetek od niesplaconej kwoty.
    W nastepnym miesiacu bedzie to 11 zl itd az do splaty.

    Raczej nie mam zaufania do takich wynalazkow jak Sygma.Twardo reklamuj nieczytelne
    wyciagi - ale watpie, czy to cos zmieni.

  • 10. Data: 2007-08-08 21:52:03
    Od: Ra <w.stopce>

    yodacki napisał(a):
> [...]
    > jaka jest wymagana rata.
    > Czyli załóżmy że saldo jest 1000 zl a ja mam wpłacić im rate w wysokości

    a czy nie chodzi tu o kredyt który wzbudził jakiś czas temu wiele
    kontrowersji ? tzn to nie jest kredyt ratalny tylko odnawialny z kwotą
    minimalną do zapłaty, a odsetki są liczone co miesiąc od pozostałej kwoty