  • 31. Data: 2002-12-02 16:54:55
    Temat: Re: OT - netykieta; Re: Symulacja Kredytów: CHF - PLN
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Niestety coś zupełnie odwrotnego zaobserwowałem w wątku bieżącym.
    >
    > Nie wiem, co wpłynęło na taką przemianę, ale pragnę Ci powiedzieć, że z
    > wielką przyjemnością czytałem tamte starsze Twoje posty, bardzo rzeczowe i
    > cierpliwe; bo takich "wyzłośliwiających się" jest na grupach aż nadto :(
    >
    > Chętnie widziałbym więc znowu "tamtego" tensora1 :)
    >
    > Przepraszam, jeśli uraża Cię ta ocena, a grupę za OT.
    >
    > --
    > Robert
    > To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
    > Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-

    Masz niewątpliwie rację. Troche mnie poniosły nerwy. Jeszcze raz przepraszam.
    Problem jest jednak - moim zdaniem - dość ważny. Niestety niektórzy, bazując na
    starych doświadczeniach z przed kilku lat preferują tylko kredyty długoletnie w
    walucie. Sytuacja sie jednak zmieniła. Różnica pomiędzy oprocentowaniem w PLN a
    w walucie istotnie zmalała. Jest nowa sytuacja i może trzeba zrewidować swoje
    stare preferencje. Pozdrowienia Tensor1.

  • 32. Data: 2002-12-02 16:57:29
    Temat: Re: Symulacja Kredytów: CHF - PLN [dlugie]
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl> writes:

    > Jesli ktos nie jest zbyt skory do podejmowania ryzyka i nie ma ochoty
    > denerwowac sie, ze
    > mu zadluzenie skoczylo z dnia na dzien o 5% bo Kolodko mrugnal okiem albo
    > kichnal, to
    > doradzalbym kredyt w PLN. Chyba ze rzeczywiscie zarabia w obcych walutach.
    > W mojej opinii roznica w oprocentowaniu nie uzasadnia przyjmowania na
    > siebie ryzyka
    > kursowego.

    Ryzyko kursowe jest zawsze, nawet jesli ktos zarabia i bierze kredyt
    w zlotowkach. Zmiany kursow itd. posrednio wplywaja na stopy procentowe,
    ale przede wszystkim jest ryzyko, ze inni zyskaja, a Ty nie :-)

    > A co do wzrostu cen nieruchomosci, to tez nie bylbym takim optymista.
    > Grecja i Portugalia
    > to kraje Srodziemnomorskie, bardzo atrakcyjne turystycznie. Spadek ryzyka
    > inwestowania po
    > wejsciu do Unii spowodowal, ze ludzie z calej Europy zaczeli kupowac tam
    > domy na lato czy
    > na starosc. Ale czy z tego mozna wyciagnac wniosek, ze po wejsciu Polski
    > do Unii Niemcy i
    > Szwedzi zaczna kupowac mieszkania na naszych blokowiskach?

    Czy konkretnie mieszkania w blokowiskach to nie wiem, ale ze beda kupowac
    dzialki i mieszkania, to pewne.
    W tej chwili ceny sa zanizone, ze wzgledu na spadek zamoznosci spoleczenstwa.
    Wraz ze wzrostem zamoznosci (kiedy by on nie nastapil - a nastapic musi, bo
    po wejsciu w euro i nawet czesciowym otwarciu rynkow pracy place musza
    pojsc w gore, niezaleznie jakim to bedzie kosztem) ceny nieruchomosci tez
    wzrosna.

    > W Polsce jest naprawde duzo terenow pod zabudowe

    Ale im bardziej maja byc atrakcyjne, tym jest ich mniej.

    Oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator