  • 111. Data: 2016-05-14 20:53:23
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> g...@4...com

    Marcin N <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Wszyscy wiemy, że PO podrzuciła ten TK w ostatniej chwili, gdy
    > zorientowała się, że straci władzę. PIS ma teraz problem, nie wie, jak
    > wybrnąć z sytuacji, która uniemożliwia mu rządzenie,

    : Cóż za bzdury ponure. Co się dzieje z twoim mózgiem? :)

    Ano (MZ -- także) on pisze bzdury!! -- ja także uważam, że PiS
    nie ma żadnego problemu i radzi sobie doskonale z ,,Trybunałem'' ;)
    rzekomo Konstytucyjnym, wiedząc, jak grać na nosie Platformy. :)

    Raczej APzepliński ma ogromny problem, gdyż jest ukazywany światu
    jako schizofrenik, który sędziom wybranym niedawno płaci, lecz
    ich nie dopuszcza do sądzenia, twierdząc, iż... nie są sędziami.

    Ale każdemu wolno bzdury pisać...

    Natomiast ARzeplińskiemu nie wolno udawać schizofrenika:

    -- płaci ludziom tak, jakby byli sędziami
    lecz zarazem
    -- nie dopuszcza tych ludzi do sądzenia,
    gdyż wg niego ci ludzie nie są sędziami. :)

    A może to ja czegoś nie rozumiem? Jeśli ze mną jest OK -- ARzepliński
    ma ogromny problem z JKaczyńskim. :) ARzeplińskiemu nie wolno decydować
    o tym, kto jest sędzią a kto nie jest -- tutaj władza sądownicza nie sięga,
    co zostało bardzo starannie wyjaśnione, ale tak czy siak (sięga czy nie
    sięga -- Budzik zacznie bredzić :) o relatywistyce) ARzepliński nie może
    jednocześnie kogoś traktować jako sędziego i niesędziego zarazem. :)
    (musi zdecydować się na jedno rozwiązanie)

    Ponadto TK nie może orzekać w sprawach takich jak wybór sędziów. Może
    orzekać co najwyżej o ogólnym sposobie wybierania, lecz nie tym (czy
    innym) konkretnym wyborze.

    I może orzec o sprzeczności jakiejś ustawy z konstytucją, lecz musi sądzić
    w oparciu o ustawę dotyczącą TK, którą musi uznać za zgodną z konstytucją
    aż do czasu zakończenia procesu, którego celem jest zweryfikowanie danej
    ustawy -- choćby/także i ustawy o TK.

    IMO ARzepliński nie jest schizofrenikiem, a nawet takiegoż schizofrenika
    udaje niezbyt udolnie -- raczej jest po prostu w trudnej sytuacji, z której
    najlepszym wyjściem jest ustępstwo wobec PiS, co czyni, ale tylko częściowo,
    to znaczy -- płaci sędziom wybranym niedawno.

    -=-

    Jeśli gdzieś mylę się -- proszę o korektę, ale proszę o wspieranie się
    faktami, nie zaś inwektywami i bredniami typu -- 'relatywistyka' bądź
    'subiektywizm'.

    Konkrety wyglądają tak:

    -- płaci albo nie płaci
    -- dopuszcza albo nie dopuszcza
    -- TK może sądzić coś albo nie może

    z jednoczesnym odwołaniem się do konkretnych praw (pisanych,
    ustanawianych, obowiązujących jawnie) i faktów, nie zaś jakoś tak:

    -- jesteś debilem,
    -- on jest trollem,
    -- motornicza wyraża sprzeciw...

    -=-

    Wracając do tematyki grupy, czyli do pieniędzy...
    Stawiam zero plnów na wygraną ARzeplińskiego w sporze z JKaczyńskim.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 112. Data: 2016-05-14 21:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> n...@4...com

    > -- a jednak ów sędzia kwestionuje ustawę o TK w sposób inny niż ustawa o TK
    > narzuca trybunałowi i twierdzi ów sędzia, że ustawa o TK jest ,,wyjątkowa'',
    > choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK w ten (lub
    > zanczeniowo podobny) sposób

    : Gdyby PiS uchwalił ustawę nakazującą sędziom wydawanie wyroków
    : stojąc na głowie, TK miałby obowiązek się do niej zastosować?

    Chyba niekoniecznie, bo chyba nie można nakazać czegoś, co nie jest możliwe -- ale
    nie jestem prawnikiem. Na szczęście nie mamy takiej sytuacji, o jakiej piszesz. PiS
    (czy raczej sejm RP obecnej kadencji) uchwalił ustawę nakazującą prezesowi włączenie
    do rozprawy sędziów spoza ,,listy Schetyny'', co akurat jest (i było w czasie
    wiadomej
    rozprawy) możliwe.

    Nie warto wybiegać myślami tak daleko, jak Ty to czynisz?
    Warto.

    Niejeden prawnik ZABRANIAŁ mi takich wybiegów. :)

    I prokuratorzy mi zabraniali, i sędziowie, i adwokaci...
    (i adwokaci in spe -- studenci, i adwokaci po aplikacjach)

    Wszelkie moje wybiegi (co by było, gdyby) gaszono natychmiast jakoś tak:

    -- gdyby tak było, to byśmy zastanawiali nad tym, ale tak nie jest

    -- gdyby tak było, wszystko dookoła wyglądałoby inaczej, dlatego
    nie możemy zastanawiać się nad tym: ,,co by było, gdyby było''

    -- donikąd nie dojdziesz takimi przemyśleniami; trzymaj się
    rzeczywistości, nie fantazji

    Nie można zmienić czegoś bez zmieniania reszty/otoczenia, dlatego
    Twoje rozważania nie są wiele warte. :) Ja (powody studzenia przez
    prawników moich zapędów) rozumiałem -- Ty zapewne też (inni -- tak
    samo) zrozumiesz.

    W życiu codziennym mamy przysłowia:

    -- gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem
    -- gdyby szafa miała sznurek, to by była windą

    nie bez powodu gaszące podobne deliberacje/rozstrząsanie. :)

    -=-

    Prezes AR dostał od sejmu RP proste (łatwe do wykonania) zadanie.
    Jeśli ów prezes (czy inny prezes TK) szanuje konstytucję -- dostosuje się do tego
    zadania.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 114. Data: 2016-05-15 10:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Gdyby PiS uchwalił ustawę nakazującą sędziom wydawanie wyroków stojąc
    > na głowie, TK miałby obowiązek się do niej zastosować?

    Zgodnie z przyjetym rozumowaniem - jak najbardziej.

  • 113. Data: 2016-05-15 10:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik n...@p...pl ...

    > a gdyby (załóżmy) PiS-owcy postanowili "wzorować się na przodkach" i
    > na sposobie w który uchwalono konstytucję 3 maja i np. przyszliby do
    > sejmu w nocy, tylko PiSowcy i Kukizowcy, nie wpuściliby do budynku ani
    > PSL ani PO ani Nowoczesnej i uchwaliliby sobie nową konstytucję...
    >
    > Mając 2/3 głosów "za" w obecności conajmniej połowy ustawowej liczby
    > posłów...
    >
    > To czy wtedy TK mógłby jakoś zareagować?!
    > Czy "mleko się rozlało" i nic nie da się zrobić?!

    Proces zmiany konstytucji jest obwarowany dodatkowymi bezpiecznikami,
    powstaniem komisji, czasem itp.
    Chociaz kto wie - moze te bezpieczniki tez mozna zmienic w ciagu jednego
    posiedzenia...

  • 115. Data: 2016-05-15 10:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    > wybrnąć z sytuacji, która uniemożliwia mu rządzenie, bo przecież chyba
    > nikt nie ma wątpliwości, że wyroki TK w Polsce są polityczne.

    bo przeciez CHYBA nikt nie ma watpliwości - piekna konstrukcja...

    Tak, tak, rozumiem, uwierzyłes w narracje, ze niedobry TK zablokuje 500+...

  • 116. Data: 2016-05-15 10:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    >: Gdyby PiS uchwalił ustawę nakazującą sędziom wydawanie wyroków
    >: stojąc na głowie, TK miałby obowiązek się do niej zastosować?
    >
    > Chyba niekoniecznie

    Koniecznie, koniecznie...
    Z czego miałby wynikać brak koniecznosci?

  • 117. Data: 2016-05-16 00:12:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > bo przeciez CHYBA nikt nie ma watpliwości - piekna konstrukcja...

    > Tak, tak, rozumiem, uwierzyłes w narracje, ze niedobry TK zablokuje 500+...

    U Budzika wszystko jest relatywistyczne -- także skład TK.
    Wg PO wśród sędziów TK mogą być tylko osoby z nadania PO-PSL. :)

    Wystarczy wziąć dostępne oficjalnie dane, aby wiedzieć, jaki
    skład TK jest akceptowalny przez ARzeplińskiego a jaki nie jest.
    Próba podrzucenia sędziów spoza ,,listy Schetyny'' jest traktowana
    przez KODziarzy jako zamach stanu,

    Miejsca na jakąkolwiek narracje tu mało. :)

    Polacy wiosną i jesienią 2015 roku zdecydowali w wyborach prezydenckich
    i parlamentarnych o tym, że nie chcą dłużej pozostawać wasalami PO-PSL.
    Wcześniej, w roku 2014 niby zwyciężyła ta (PO-PSL) koalicja w wyborach
    samorządowych, ale:

    -- z liczeniem głosów był skandal chyba największy tego
    rodzaju od niepamiętnych czasów

    -- PSL znienacka wystrzeliło w górę, choć w prezydenckich
    wyborach AD 2015 zebrało już tylko śladową liczbę głosów

    -- wyniki zbyt mocno odbiegały od różnych prognoz i sondaży

    -- procentowa liczba głosów nieważnych wielokrotnie
    przekroczyła stany średnie

    -- organizatorem samorządowych wyborów AD 2014 była koalicja
    PO-PSL, która w swych rękach trzymała wówczas: zdecydowaną
    większość samorządów, media, urząd prezydenta, parlament
    z rządem oraz przychylność wszelkich sądów i trybunałów
    w Polsce

    IMO wybory AD 2015 były ostatnim dzwonkiem do wybudzenia Polaków
    z letargu, którego efektem mogła być totalna niewola narodowa na
    dziesiątki lat, lub nawet zupełna zagłada tegoż narodu.

    -=-

    O ile z moim zdaniem można ,,dyskutować'', o tyle skład TK jest
    jednoznaczny -- nie ma tu miejsca na: ,,relatywistkę'', własne
    zdanie, subiektywne odczucia itd...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 118. Data: 2016-05-16 00:49:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Koniecznie, koniecznie...
    > Z czego miałby wynikać brak koniecznosci?

    Po głębszym ;) zastanowieniu się, przyznam Ci rację -- TK musiałby
    uwzględnić to żądanie. Innym wyjściem byłoby rezygnowanie sędziów
    i wybór nowych... Po wybraniu nowych sędziów -- sejm RP mógłby
    wprowadzić kolejną nowelizację wiadomej ustawy. :)

    IMO dobrze by było, gdyby ,,prawnicy'' przywiezieni niegdyś ;) z Kremla
    przez Bolszewików -- zrozumieli, że nie są mile widziani w Warszawie
    i gdyby i potulnie powrócili do śmietnika. :)

    Przegrana SLD i obojętność Putina to cios IMO silniejszy da bolszewickich
    ,,prawników'' niż przegrana PO-PSL. BTW -- co to za przegrana, skoro nadal
    w TV widzę Schetynę i Kopacz?...

    Ale czas dla ,,prawników'' także nie jest łaskawy -- PiS podporządkowuje
    sobie wszystko dookoła, więc być może (daj Boże!!) podporządkuje sobie
    także sądownictwo polskie bez jakiejkolwiek walki ,,niezgodnej z prawem''.
    Jeden po drugim [raczej przed drugim] sędziowie TK z nadania PO-PSL
    ustępować będą sędziom wybranym przez parlament zdominowany przez PiS.
    To jasne, ale IMO na takiej ewolucji PiS nie poprzestanie, lecz dokona
    fundamentalnych zmian polskiego ,,prawa''.

    Problemem rzecz jasna będą pieniądze -- których może po prostu zabraknąć
    za sprawą uniezależniania się od polityki Niemiec i posunięć typu: 500+,
    reforma PIT, refundacja leków itd... Polacy wielokrotnie pokazali, że
    preferują przysłowiową dychę, niż wolność, polskość, wiarę, godność... :)

    IMO PiS nie docenia niektórych ;) swoich popleczników i sympatyków, co
    może ,,zaowocować'' brakiem poparcia dla polityki PiS ze strony i Polaków,
    i Polonii, i obcokrajowców... Może wyrosnąć niwy Tusk, który wiele obieca,
    aby w efekcie umieścić polskie nóżki i rączki -- w niemieckich dybach. :)

    -=-

    Aby było jasne -- nie jestem sympatykiem PiS, ale interesuje mnie karanie
    ,,prawników'' zasiadających w polskich sądach... Im surowsze karanie -- tym
    lepsze wg mnie. Niestety -- jeśli Polacy nie uporają się z tymi problemami,
    być może [raczej -- na pewno] ,,prawnicy'' zostaną ukarani krótkimi nożykami
    muzułmanów, których tu sprowadzą kolejne rządy antyżydowskie... [kindżał
    roześmianego Komorowskiego okazać się może bardzo długim nożem w zestawieniu
    z kozikami, którymi islamiści będą odcinali głowy niesfornych sędziów RP]

    Mnie jest obojętne -- kto będzie karał zuchwałość sędziów RP, wg których:
    'wypukliny' to 'skolioza'; 'plus' jest 'minusem'; ogólnie wyniki badań
    medycznych (rentgen, rezonans magnetyczny, autorefraktometr, testy
    z alergenami, wykresy spirometrów) są nieistotne wobec doświadczenia
    i wiedzy oraz pozycji społecznej i zawodowej biegłych sądowych... :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 119. Data: 2016-05-16 00:56:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Zgodnie z przyjetym rozumowaniem - jak najbardziej.

    Nie ukrywam, że polubiłbym PiS, gdyby PiS takie wymogi narzucił sędziom w RP. :)
    Na razie sędziowie RP mają rangę wszechpotężnego boga -- albo cara... :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 121. Data: 2016-05-16 07:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > U Budzika wszystko jest relatywistyczne -- także skład TK.
    > Wg PO wśród sędziów TK mogą być tylko osoby z nadania PO-PSL. :)

    Bzdura jak zwykle.
    Dopóki wybierano fachowców - to sedziowie byli wybierani duza wiekszoscia
    głosów a nie tylko głosami koalicji - jeszcze niedawno 9 z 15 było
    wybieranych m.in. głosami PiS.
    I nawet ci sedziowie zaczeli przeszkadzac...