  • 120. Data: 2016-05-16 07:59:53
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Po głębszym ;) zastanowieniu się, przyznam Ci rację -- TK musiałby
    > uwzględnić to żądanie. Innym wyjściem byłoby rezygnowanie sędziów
    > i wybór nowych... Po wybraniu nowych sędziów -- sejm RP mógłby
    > wprowadzić kolejną nowelizację wiadomej ustawy. :)

    Sam widzisz - do czego prowadzi wnioskowanie ad absurdum.
    TK wyjasnił, dlaczego orzekajac o ustawie "o sobie" nie moze orzekac na
    mocy tej ustawy ale kto by słuchał jak wygodniejsza jest inna linia...

  • 122. Data: 2016-05-16 07:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Nie ukrywam, że polubiłbym PiS, gdyby PiS takie wymogi narzucił
    > sędziom w RP. :) Na razie sędziowie RP mają rangę wszechpotężnego boga
    > -- albo cara... :)

    W sumie to jest pomysł na skrócenie kolejek w sadach i do lekarzy.
    Moznaby uchwalic, ze do lekarza mozesz sie zarejestrowac maks 10 min po
    ukonczeniu maratonu a pozew do sadu złozyc po pięcio godzinnym staniu w
    miejscu na lewej nodze.
    I problem z kolejkami z głowy.

  • 123. Data: 2016-05-16 17:41:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-15 o 10:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Zgodnie z przyjetym rozumowaniem - jak najbardziej.

    A jak się to ma do zasady, że konstytucję stosuje się bezpośrednio?
    (Każdy sąd może na każdym etapie uznać, że dany przepis jest
    niekonstytucyjny i go nie stosować?)

    --
    Liwiusz

  • 124. Data: 2016-05-16 20:00:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A jak się to ma do zasady, że konstytucję stosuje się bezpośrednio?
    > (Każdy sąd może na każdym etapie uznać, że dany przepis jest
    > niekonstytucyjny i go nie stosować?)

    O co mnie pytasz, Liwiuszu...

    Ja tylko, w ramach zabawy intelektualnej, podązyłem wykładnia rzadowa,
    ktora mowi, ze ustawe trzeba stosowac i basta.
    Jak pewnie wiesz, zgodnie z ta wykładnia, stosowanie konstytucji wprost
    jest nie na miejscu :)

  • 125. Data: 2016-05-16 21:55:32
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No coz, Tybunal popiera, ale nie wiem czemu zatrzymal sie na PIT, a
    > nie zwolnil takze z VAT :-)

    Podatnikiem VAT są klienci końcowi, osoba z DG tylko ten VAT od nich
    pobiera i płaci państwu.

    Sam VAT nie jest, moim zdaniem, takim bardzo złym podatkiem. Tylko musi
    być jednolity, żadnych zwolnień, 50% itp. Tak, żeby każdy mógł to
    policzyć "w słupku".

    > Poza tym skladka na ZUS to poniekad skladka na siebie.

    W jakim sensie? Bo IMHO w żadnym.

    > Kwota wolna nie powoduje podniesienia dzietnosci.

    Tylko na zasadzie, na której wzrost dochodów tego nie powoduje.
    Ale w takim razie 500+ nie służy niczemu (no, oprócz może wygrania
    wyborów).

    Generalnie każda poprawa sytuacji materialnej rodziny powoduje
    "podniesienie dzietności" w taki sam sposób. Dlaczego miałyby tu być
    różnice?

    Natomiast jest jeszcze pytanie - w jakich rodzinach powoduje. 500+
    może zwiększyć liczbę dzieci bardziej w rodzinach ubogich, w których
    podniesienie kwoty wolnej nie ma znaczenia. Podniesienie kwoty wolnej
    pewnie da większe efekty w rodzinach, nazwijmy je, średnio zamożnych.
    Oczywiście w rodzinach bogatych takiego efektu nie będzie w żadnym
    przypadku.

    Osobiście nie wiem, które rozwiązanie jest korzystniejsze. Myślę, że
    ekstremalne przykłady (patologiczni rodzice "robiący" dzieci dla
    pieniędzy na alkohol, oraz bogacze, na których 500+ składa się biedne
    społeczeństwo) nie są reprezentatywne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 126. Data: 2016-05-16 22:04:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Podatnikiem VAT są klienci końcowi, osoba z DG tylko ten VAT od nich
    >pobiera i płaci państwu.

    No i dlatego klienci koncowi powinni byc z niego zwolnieni do pewnej
    kwoty, wolnej od podatku :-)

    >Sam VAT nie jest, moim zdaniem, takim bardzo złym podatkiem. Tylko
    >musi
    >być jednolity, żadnych zwolnień, 50% itp. Tak, żeby każdy mógł to
    >policzyć "w słupku".

    IMO - dosc dobrym, tylko ustawa sie rozdmuchala.
    No i nie wiem co z tym "reverse charge" wyjdzie ...

    >W jakim sensie? Bo IMHO w żadnym.

    No wiesz - za to bedzie sie miec placona emeryture.
    No chyba, zeby nie :-)

> [...]
    >Generalnie każda poprawa sytuacji materialnej rodziny powoduje
    >"podniesienie dzietności" w taki sam sposób. Dlaczego miałyby tu być

    Bo poprawa sytuacji nie musi powodowac kolejnych dzieci.
    A tu masz za dzieci premie, plus jakis tam spokoj, plus ulga dla
    mlodych malzenstw.

    >Natomiast jest jeszcze pytanie - w jakich rodzinach powoduje. 500+
    >może zwiększyć liczbę dzieci bardziej w rodzinach ubogich, w których
    >podniesienie kwoty wolnej nie ma znaczenia.

    Wazne, ze bedzie mial w przyszlosci kto robic.
    Chyba, ze sie ich za dobrze wyksztalci i wyjada :-)

> [...]
    >ekstremalne przykłady (patologiczni rodzice "robiący" dzieci dla
    >pieniędzy na alkohol, oraz bogacze, na których 500+ składa się biedne

    Nawet, jak ojciec te pieniadze przepije, to wazne, ze dzieci zostana
    :-)

    J.

  • 127. Data: 2016-05-16 22:11:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > A jak się to ma do zasady, że konstytucję stosuje się bezpośrednio?
    > (Każdy sąd może na każdym etapie uznać, że dany przepis jest
    > niekonstytucyjny i go nie stosować?)

    Zasadniczo, to to powinno być normą, i nie tylko w odniesieniu do sądów.
    Każdy powinien stosować konstytucję bezpośrednio. Natomiast jeśli TK
    (albo inny SN) stwierdziłby niezgodność (czegokolwiek) z konstytucją, to
    to "coś" byłoby nieważne od samego początku (gdy niezgodność się
    zaczęła), i ew. należałoby się zastanawiać, kto za daną sytuację
    odpowiada (np. materialnie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 128. Data: 2016-05-17 02:24:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-16 o 22:04, J.F. pisze:

    > No wiesz - za to bedzie sie miec placona emeryture.

    No ale przecież przyszłe emerytury nie będą płacone z obecnych składek.

    --
    Liwiusz

  • 129. Data: 2016-05-17 10:41:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Bzdura jak zwykle.
    > Dopóki wybierano fachowców - to sedziowie byli wybierani duza wiekszoscia
    > głosów a nie tylko głosami koalicji - jeszcze niedawno 9 z 15 było
    > wybieranych m.in. głosami PiS.
    > I nawet ci sedziowie zaczeli przeszkadzac...

    Pokaż, ilu sędziów TK i osób wybranych na sędziów TK, które
    nie złożyły ślubowania jest w końcu ubr. z PO-PSL a ilu
    spoza tej koalicji -- wszystko stanie się jasne.

    Wszyscy obecni byli wybierani również głosami PiS -- także
    ci, których PiS nie akceptował. Głosami PiS, których było
    za mało do skutecznego sprzeciwu.

    https://youtu.be/EJXUY3M_HPk?t=703 <-- ten człowiek kłamie?

    Jeśli tak, być może na nim zarobisz kilka milionów dolarów USA. ;)

    https://youtu.be/EJXUY3M_HPk?t=772 <-- w tych obradach
    głosy PiS (42 protesty) były oczywiście brane ;) pod uwagę.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_

  • 130. Data: 2016-05-17 11:53:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wykonywałeś kiedyś zlecenia dla budżetówki? Budżet sam od siebie pobiera 23%, czy od
    Ciebie?
    Zrób zlecenie dla budżetówki (tam, gdzie po latach bojów nie uzupełniono jakiegoś
    rozporządzenia o ubruttowienie wynagrodzenia o vat) za 1000 zł (słownie tysiąc) i
    zobacz, ile z tego zostanie Ci w kieszeni po odliczeniu obowiązkowych składek,
    dochodowego, vat-u.

    -----