  • 231. Data: 2016-05-24 19:18:13
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" ni221p$mr7$...@n...chmurka.net

    > Nie wiedziałem, że tacy są, ale nadal nie wiem dlaczego uważasz, że udaję prawnika.

    Bo starasz sie wydobyć ścisłe znaczenie zaklęte ;) w słowie 'orzekanie' -- jak
    prawnik.
    Ale w ustawie mamy inne słowo. ;) (więc ustawy chyba nie znasz)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 232. Data: 2016-05-24 19:20:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Jakos nie widziałem wczesniej, zebys o linkach np. do niezaleznej.pl pisał ze sa
    nierozsadne...

    Jeśli chodzi o wyniki głosowania itp. -- to warto
    szukać u źródeł, czyli na stronach z gov w adresie.
    Natomiast o bijatyce ulicznej można poczytać w necie w różnych miejscach.

    Rozmowa z Tobą jest uciążliwa/wyczerpująca. :)

    Na wszelki wypadek przyznam Ci rację co do mojej niewiedzy -- nie
    wiedziałem i nadal nie wiem, ile głosów kto oddał na Wronkowską.
    Natomiast wiedziałem od dawna, że to sędzia ze stajni PO-PSL.

    > Tu masz jeszcze inny artykuł (pewnie tez nierozsadny...)
    > http://blogobywatelskiegorozwoju.pl/kto-wybieral-sed
    ziow-trybunalu-konstytucyjnego/

    > A tu masz przykładowe głosowanie
    > http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=gl
    osowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=18&NrGlosowania=
    23

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Trybunał_Konstytucyjny
    > A tu sobie zobacz, w czasie czyich rzadów była wybrana wiekoszsc sedziów,
    > ktorzy sadzili w czasie rzadów PO-PSL...

    > I tyle.
    > Wnioski zostawiam Tobie.

    Biorąc pod uwagę, że kadencja sędziego liczy sobie 9 lat; PiS rządziło
    2 lata a PO-PSL rządziła 8 lat -- raczej trudno o sytuację, w której
    pod koniec rządów PO-PSL przeważają sędziowie PiS.

    > Ale to nie o to chodzi czy wiesz czy nie wiesz tylko o wypowiadanie sie
    > majac pojecie o sprawie.

    O kredytach frankowych nie wypowiadam się zbyt chętnie -- drażliwy temat.
    Ogólnie sprawa jasna -- LIBOR, kurs franka, ale obroty bezfrankowe.

    > Kogutkowi nie przeszkadzal brak wiedzy w kategorycznym wypowiadaniu się.

    Ja zwykle nie wypowiadam sie kategorycznie.

    > Jak rozumiem, tobie to równiez nie przeszkadza, skoro piszesz o
    > politycznosci sedziów i TK a nie masz pojecia kto tych sedziów wybrał...

    Wybierał parlament stosowna większością głosów, za uzyskanie której trzeba
    było zapłacić ustępstwami. Nie jest ważne, kto głosował (głosowali ci,
    którzy wtedy byli na sali) ale ważne jest, kto zgłaszał kandydata skutecznie.

    Jak już pisałem wyżej -- nie znam i nie znałem, i nie zamierzam znać liczby głosów w
    głosowaniach.

    Co do kategoryczności -- pokaż post, w którym kategorycznie ;) piszę o rozkładzie
    głosów.

    kategoryczny <<nie dopuszczający sprzeciwu, zastrzeżeń, stanowczy,
    zdecydowany; wyrażający czyjąś stanowczość>>
    Kategoryczna wypowiedź.
    Kategoryczny rozkaz.
    Kategoryczne żądanie.
    Kategoryczny ton.

    filoz. Imperatyw kategoryczny <<w etyce Kanta: bezwarunkowy nakaz moralny,
    zobowiązujący człowieka do przyjęcia tylko takich zasad postępowania,
    jakie w każdej chwili mogą się stać normami powszechnymi>>

    łac. z gr.

    Dostrzegasz u mnie choć ślady kategorycznych wypowiedzi?
    Jeśli tak -- to pokaż, gdzie. :)

    Rozmowa z Tobą jest uciążliwa -- jak z prawnikiem.
    Wciskasz kit i na poparcie swej tezy masz nic.
    Jak w sądzie -- 'ja tak mówię i koniec/basta!'.

    A jeśli ktoś ma inne zdanie (choćby poparte, jak u mnie setkami wyników)
    od sądu czy biegłego, to popełnia swego rodzaju wykroczenie, zwane polemiką! ;)

    Ty niemal na pewno jesteś prawnikiem, ale bez aplikacji. :)

    I zauważ -- piszę odruchowo słowo 'niemal'.
    Wielu osobom nie podoba się mój styl właśnie dlatego, że zazwyczaj nie mówię w
    sądzie:

    -- Plus od minusa sąd na pewno odróżnia!!!!!!

    lecz inaczej:

    -- Plus od minusa sąd odróżnia?...

    Nie narzucam ludziom swojego myślenia ,,zbyt chętnie''.

    Ale rzecz jasna możesz mieć swoje zdanie na ten temat. :)

    > Aha, pieknie, dobra zmiana sprzedała swoje głosy a teraz obudzili sie z
    > reka w nocniku... Cóz... Ale w tej sytuacji do kogo pretensje?

    Nie PiS zgłosił pretensje, lecz opozycja.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 233. Data: 2016-05-24 20:10:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:ni22h5$djc$1@node1.news.atman.pl...

    > Bo starasz sie wydobyć ścisłe znaczenie zaklęte ;) w słowie 'orzekanie' --
    > jak prawnik.
    > Ale w ustawie mamy inne słowo. ;) (więc ustawy chyba nie znasz)

    Nie znam i nawet nie wiem gdzie można ją znaleźć (prawnik by wiedział).
    Ale nawet jak bym wiedział to nie mam czasu czytać.
    P.G.

  • 234. Data: 2016-05-24 21:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Biorąc pod uwagę, że kadencja sędziego liczy sobie 9 lat; PiS rządziło
    > 2 lata a PO-PSL rządziła 8 lat -- raczej trudno o sytuację, w której
    > pod koniec rządów PO-PSL przeważają sędziowie PiS.

    Rece opadają...

  • 235. Data: 2016-05-24 23:41:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" ni25e3$o28$...@n...chmurka.net

    > Nie znam i nawet nie wiem gdzie można ją znaleźć (prawnik by wiedział).

    MZ podałem linki.

    > Ale nawet jak bym wiedział to nie mam czasu czytać.

    Czasami chodzi CtrlF lub F3 bądź podobnie. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 236. Data: 2016-05-25 01:53:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > No chyba ze byłem pijany albo w jakims mocno socjalnym nastroju wtedy...
    > Ale nie sadze...

    Istotnie -- przesadziłem. Pisałeś jedynie o pomocy.

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Skad to wiem - pisałem o tym nie raz - byłem na spotkaniach "o kredyt" w
    > conajmniej 7 bankach i wszedzie namawiano mnie bardzo podobnie pomimo tego,
    > ze nie prosiłem sie o kredyt we frankach. Tylko przypadek mnie uratował :)

    > Stad moje pełne poparcie dla frankowiczów, zwłaszcza dla tych ktorzy
    > kupowali swoje pierwsze, małe M.

    Fakt -- nie za darmo, ale z pomocą.
    Mój błąd.

    -=-

    BTW -- spacje są lekkie, dlatego z 'co najmniej' powędrowała do 'nieraz'.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 237. Data: 2016-05-25 07:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Istotnie -- przesadziłem. Pisałeś jedynie o pomocy.

> [...]
    Uff :)))

    > BTW -- spacje są lekkie, dlatego z 'co najmniej' powędrowała do
    > 'nieraz'.

    Zapewne własnie dlatego! ;-P

  • 238. Data: 2016-05-26 00:05:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Uff :)))

    Problem w tym, że wg jednej osoby małe M to 65 m kwadratowych,
    do których trzeba pomóc ;) połową, zaś inna osoba uważa, że
    małe M to 20 m kwadratowych, czyli równowartość pomocy ;) do
    mieszkania o powierzchni 65 m kwadratowych. :)

    Zakładając, iż wg Ciebie małe M ma 65 m kwadratowych -- Twa
    ulga jest przedwczesna. :)

    Ludzie żyjący na poziomie wyższym niż mój (o kilka pięter
    wyższym) sprzedają mieszkania o powierzchni 137 m kwadratowych,
    więc IMO wg nich 65 m kwadratowych to mieszkanie małe.

    Tu jednak, byś nie łamał się, przyznam Ci rację co do
    stosowalności ;) Twej relatywistyki.

    -- ktoś uważa tak
    -- ktoś inny uważa inaczej

    -=-

    IMO mogliby tak pomagać:

    -- dopłacać połowę do pierwszego M
    -- następnie dopłacać połowę do pierwszego M po rozwodzie
    -- i dopłacać połowę do pierwszego M po przeprowadzce

    Teraz potrzeba nam chętnego na złożenie obietnicy przedwyborczej. :)

    Pocieszę Ci jednak -- mieszkania tanieją i relatywnie ;) będą taniały
    nadal, gdyż mieszkań przybywa a ludzi ubywa i nowe mieszkania są zwykle
    lepsze niż starsze. :) To tanienie jest jak Boska pomoc, o którą prosisz. :)

    Czy jesteś zadowolony? Czy pomogóo Ci?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 239. Data: 2016-05-26 22:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > więc IMO wg nich 65 m kwadratowych to mieszkanie małe.
    >
    > Tu jednak, byś nie łamał się, przyznam Ci rację co do

    Pisałem kiedys o tym w kontekscie pomocy frankowiczom, iz uwazam, ze warto
    byłoby przemyslec górny próg pomocy uznajac ze ktos kto kupował mieszkanie
    za powiedzmy milion wiedział troche wiecej niz ktos kto kupował małe M za
    200-300 tysiecy.

    20m kwadratowych to nie jest mieszkanie...

> [...]
    > nadal, gdyż mieszkań przybywa a ludzi ubywa i nowe mieszkania są
    > zwykle lepsze niż starsze. :) To tanienie jest jak Boska pomoc, o

    Daruj sobie protekcjonalny ton. Ja Cie o zadna pomoc nie prosiłem.
    Wiec albo argumenty albo won z takimi uwagami.

  • 240. Data: 2016-05-27 15:18:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Czy jestes w stanie wyobrazić sobie taka sytuację, ze po prostu brakuje Ci
    > wiedzy prawniczej aby to zrozumiec, połapac wszystkie niuanse etc?
    > Czy chociaz bierzesz pod uwage taka możliwość?

    http://niezalezna.pl/80951-dawny-prezes-tk-uslyszal-
    kilka-pytan-i-nerwy-puscily-zamiast-odpowiedzi-byly-
    epitety

    - Tak zwana ustawa naprawcza wprowadzała Trybunał Konstytucyjny w pułapkę,
    ustawodawca nie może wprowadzać podmiotu w taką sytuację - twierdził
    Stępień, były prezes TK.

    Wtedy dziennikarz chciał poznać szczegóły. Logiczne? Chyba nie dla
    prawników zaangażowanych w ten spór. Bo Stępniowi puścił nerwy.

    - Panie redaktorze, pan naprawdę nie jest dla mnie partnerem do dyskusji.
    W tej sprawie wypowiedziała się też Komisja Wenecka, uniwersytety
    i cała masa prawników

    orzekł autorytet prawniczy.

    IMO problem łatwo zrozumieć na tle historycznym:

    JWD -- Możecie tworzyć i modyfikować polskie prawo dowolnie, wg waszego
    uznania, o ile w wyniku takich działań nie wejdziecie w konflikt
    z prawem moim. Nie możecie tak modyfikować swego prawa, by kolidowało
    ono z moimi dyrektywami, zaleceniami, prawami itd.

    Ten nakaz Stalina żyje w wielu (może i w zdecydowanej większości) polskich
    sędziach do dnia dzisiejszego, przez co nie do pomyślenia są pewne modyfikacje
    polskiego prawa. Nawet 100% głosów w parlamencie (wg wiodących sędziów polskich)
    nie może zmodyfikować polskich praw bez zgody środowiska sędziowskiego.

    Ani Stalin nie był Rosjaninem, ani Lenin...

    Bolszewicy to twór zachodniej cywilizacji -- powstały do pokonania carskiej Rosji.

    Dzisiejsza Federacja Rosyjska niekoniecznie nawiązuje do ZSRR wyrosłego z Rosji
    Sowieckiej po wojnie polsko-sowieckiej. Podobnymi tworami są: Husajn; Kaddafi;
    bin Laden; Państwo Islamskie; *chyba* Talibowie... Zadaniem tych osób (czy
    organizacji) było osłabianie przeciwnika USA -- czyli osłabianie ZSRR.
    Niestety ;) z biegiem lat te twory zbuntowały się. :)

    O tych właśnie tworach kręcono masę filmów -- USA budowały jakieś organizmy
    (przykładowo pająki) dzięki modyfikacjom genetycznym, które z biegiem lat
    stawały się zagrożeniem dla USA nie mniejszym niż cele, przeciwko którym
    Amerykanie budowali te twory. :)

    -=-

    Parafrazując słowa MMK:

    Moja ocena jest taka:

    Kiepski to prawnik, który zgadza się na wywiad z dziennikarzem,
    którego nie może traktować jak partnera do dyskusji. :)

    ZSRR padł, Putin nie jest Bolszewikiem, lecz raczej pretenduje do roli
    cara Rosji -- zapewne z oburzeniem by zauważył: ,,Jak to pretenduję?!
    Ja jestem carem Wszech-Rosji, ino ;) po dobroci chcę przyłączyć do
    macierzy ziemie od Łaby po Bug i podobne''.

    Komunizm to zło, lecz ani w języku nie pochodzi od Rosji, ani w kulturze.
    Mnie kojarzy się z Indiami (zatem i z UK) oraz z Rzymem. :) Komunizm to
    zło, którego efekty poznali Polacy na własnej skórze i którego Polacy
    (ale już kolejnego pokolenia) pragną mocniej chyba niż zbawienia swych dusz.

    Na szczęście ;) przywódcy polscy, choć pchają Polaków q komunizmowi, sami
    komunistami być nie chcą, przez co konstruowane są finansowe kominy tychże
    dostojników. :)

    Przestrzeganie prawa jest jedną z podstaw budowania dobrobytu i pokoju,
    lecz nie przestrzeganie wyrywkowe -- jak czynią to polscy ,,prawnicy'',
    a przestrzeganie kompleksowe. ;)

    W Polsce prawo jest łamane zbyt często -- w sądach, urzędach, międzyludzkich
    kontaktach... Efektem tego bezprawia jest osłabianie narodu, wynarodowianie,
    waśnie i wojny. Polska IMO jest na dobrej ;) drodze do stanu, który przyniósł
    domową wojnę w Donbasie, która przeistoczyła się w rebelię.

    Wiem, że tymi ostatnimi słowami (o wojnie przeistoczonej w rebelię) chwalę
    Putina, ale jakoś nie boję się tego chwalenia. :) Piszę o tym świadomie, nie
    jestem ,,nakręcany'' zbyt mocno, duchy i głosy wewnętrzne do mnie nie przemawiają
    zbyt głośno, parcie na szklane kule także nie wywierają na mnie zbyt wielkiego
    nacisku... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_