  • 41. Data: 2016-05-08 19:55:00
    Temat: Re: Kraje dobrobytu - bez wodza.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No tak, np. Singapur, Korea Pd. (tam jest wódz zbiorowy, zobacz jak leją
    demokratyzujących studentów), Chiny (to samo), Arabia Saudyjska, Bahrajn ;-)
    Bardziej serio to JarKacz prawdopodobnie myśli o socjalkapitaliźmie na wzór francuski
    (najlepsze firmy są z udziałem państwa). Tyle, że my w Polsce nie mamy takich kadr
    ludzkich, cokolwiek mysleć o Francuzach.
    Wyciąganie jak królików z kapelusza przeróżnych sołtysów z PiS na wysokie stanowiska
    (z przyczyn zupełnie innych niż robiła to PO czy PSL) to była porażka i poprzednich,
    i będzie porażką obecnych rządów PiS.
    BTW zawsze nisko, już od czasów, gdy był ministrem budownictwa w latach 90-tych,
    oceniałem Glapińskiego.
    Ale tak naprawdę to prezes NBP chyba gó... może, i całe szczęście.

    -----

  • 42. Data: 2016-05-08 20:45:41
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 May 2016 15:02:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Dlaczego tego akurat? Weź choćby sędziego Rzeplińskiego:
    >
    > -- wie ów sędzia o tym, że każda ustawa podpisana przez prezydenta RP jest
    > ustawą obowiązującą w RP (z zachowaniem stoswnego okresu ,,wakacyjnego'')
    > -- wie ów sędzia o tym, że TK podlega konstytucji, która zawiera (niezbyt
    > precyzyjny, ale jednak) zapis o podporządkowaniu TK ustawie o TK
    >
    > -- a jednak ów sędzia kwestionuje ustawę o TK w sposób inny niż ustawa o TK
    > narzuca trybunałowi i twierdzi ów sędzia, że ustawa o TK jest ,,wyjątkowa'',
    > choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK w ten (lub
> [...]

    No to sobie teraz wyobraź, bo masz bogatą wyobraźnię. Sejm sobie uchwala
    ustawę mówiacą że nie trzeba wykonywać/stosować się do wyroków
    trybunału. TK bada ustawę i mówi że ustawa jest niekonstytucyja. Ale że
    obowiązuje, to TK może sobie gadać a my zrobimy swoje. Fajno, nie?
    Ale po co tyle zachodu. Sejm uchwali że rozwiązuje TK. Ustawa
    obowiazuje, nie? Panowie sędziowie mogą zabrać zabawki i sobie prywatnie
    orzekać że to niezgodne z konstytucją. Ale trudno, sejm uchwalił... :)
    A teraz wymyśl w ramach pracy domowej jak z tego wybrnąć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2016-05-08 21:59:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > trybunału. TK bada ustawę i mówi że ustawa jest niekonstytucyja. Ale że
    > obowiązuje, to TK może sobie gadać a my zrobimy swoje. Fajno, nie?

    A czy potrafisz sobie wyobrazić, że polskie władzy ustaliły, że jeden
    dzień: JEDEN KONKRETNY DZIEŃ - nie będzie obowiązywało cło na żelatynę?

    I tego konkretnego dnia znajomi mafii rządzącej naszym krajem przewieźli
    przez granicę pełno tego towaru.

    Tak było. To nie jest teoretyzowanie.

    Zabezpieczanie się przed wszelkimi możliwymi lukami poprzez budowanie
    piętrowego prawa pełnego zakazów do zakazów - jest domeną biurokratów a
    kończy się to zwykle... ignorowaniem takiego pełnego sprzeczności,
    przeregulowanego prawa.

    Wszyscy wiemy, że PO podrzuciła ten TK w ostatniej chwili, gdy
    zorientowała się, że straci władzę. PIS ma teraz problem, nie wie, jak
    wybrnąć z sytuacji, która uniemożliwia mu rządzenie, bo przecież chyba
    nikt nie ma wątpliwości, że wyroki TK w Polsce są polityczne.

    --
    MN

  • 44. Data: 2016-05-09 00:18:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 572f9a8d$0$703$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    prawa pełnego zakazów do zakazów - jest domeną
    > biurokratów a kończy się to zwykle... ignorowaniem takiego pełnego sprzeczności,

    Po prostu pewnych kombinacji nie da się zestawić.
    Na papierze można wykonać jednocześnie masę posunięć, ale w rzeczywistości
    nie można jednocześnie napinać przeciwstawnych mięśni bez kontuzjowania,
    dlatego organizm raz na jakiś czas resteratuje się. ;)

> [...]
    > jak wybrnąć z sytuacji, która uniemożliwia mu rządzenie, bo przecież chyba nikt nie
    ma wątpliwości, że wyroki TK w Polsce są

    Ja nie mam. :) A jeśli ja nie mam -- NIKT NIE MA!

    Jak z małżeństwami braci Kaczyńskich -- gdy już ja wiem,
    który z braci ożenił się, to znaczy, ŻE KAŻDY JUŻ TO WIE!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 45. Data: 2016-05-09 00:47:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1fboxkpk0qeix$.12r4a2nqkc38h$....@4...net

    > No to sobie teraz wyobraź, bo masz bogatą wyobraźnię. Sejm sobie uchwala
    > ustawę mówiacą że nie trzeba wykonywać/stosować się do wyroków
    > trybunału.

    W pewnym sensie to właśnie uchwalił. ;)

    Gdyby sytuacja była odwrotna -- w TK sami sędziowie PiS a PO by zablokował TK,
    pochwaliłbym zaradność PO. IMO tak właśnie ,,pracował'' DTusk. :) Był zaradny
    aż do przesady i rządził mniej więcej poleceniem: ,,obojętne dokąd, ale zawsze
    dziobem do fali''. :) DTusk był pod tym względem bardzo mocny i wystarczyło go
    stąd odsunąć, aby władza wymknęła się z rąk PO-PSL. :)

    > TK bada ustawę i mówi że ustawa jest niekonstytucyja. Ale że
    > obowiązuje, to TK może sobie gadać a my zrobimy swoje. Fajno, nie?

    Pułapki dziecięcej demokracji.
    Już pisałem do JF -- informatyk nie buduje takich praw, bo potrafi
    myśleć/przewidywać. Takie prawa (jakie obecnie mamy w RP) buduje
    infantylny PRAWNIK. (HŚwięczkowska postawiła tablicę, którą wiatr
    rzucał na duże odległości; ona też uważała, że wiatr nie będzie
    nadużywał swej ,,władzy'')

    > Ale po co tyle zachodu. Sejm uchwali że rozwiązuje TK. Ustawa obowiazuje, nie?

    Niekoniecznie -- prezydent musi podpisać, aby ustawa obowiązywała. :)

    W tym celu (rzekomo w tym) powołano urząd prezydenta.
    Naprawdę po to, aby WJaruzelski zachował formalną władzę nad polskim wojskiem.

    Po śmierci WJ SLD proponował likwidację urzędu prezydenta RP.
    Natomiast PiS proponuje nadanie prezydentowi innych uprawnień.
    Teraz już można, gdyż dotychczas żył polski bóg -- Wojciech Jaruzelski.

    > Panowie sędziowie mogą zabrać zabawki i sobie prywatnie
    > orzekać że to niezgodne z konstytucją.

    Mogą. :) U Sowy, w zaciszu domowym, gdziekolwiek... :)

    Zapewnia Cię o tym, że polski TK nie będzie funkcjonował
    wiecznie -- pewnego dnia jakaś uchwała sejmowa zlikwiduje TK. :)

    > Ale trudno, sejm uchwalił... :)

    A prezydent -- podpisał. :)

    > A teraz wymyśl w ramach pracy domowej jak z tego wybrnąć.

    Pozostaje nadal Sąd Najwyższy.
    Pozostają demonstracje uliczne, Targowice, Komisje Weneckie itd...

    Nie jestem politykiem, nie znam się na polityce, nie umiem znajdować
    rozwiązań takich problemów. Takie poszukiwania nie są dla mnie potrzebne!

    Ja bym rozwiązał taki problem znacznie wcześniej. :)
    Trochę jak z frankami -- po co szukać takiej czy innej drogi wyjścia
    z pułapki frankowej? Można po prostu zmniejszyć podatki tak, aby:

    - każdy spokojnie mógł żyć
    - każdy spokojnie mógł spłacić swe kredyty
    - każdy spokojnie mógł obyć się bez kombinacji
    z ,,samospłacającymi się'' kredytami frankowymi

    Jak w grze w szachy -- po co uganiać się za rozwiązaniami, w które wciąga
    przeciwnik tam, gdzie można po prostu zaszachować w innym miejscu śmiałym
    pociągnięciem? :) Czego ja chcę? -- grać, bawić się, dotrzymywać towarzystwa
    przygłupom? Nie. :) Ja chcę żyć. :) Mogąc -- muszę szachować, aby grę
    natychmiast skończyć! Celem jest mat, wygrana, nie zaś gra bez końca!

    RP to zlepek narodów, religii, światopoglądów itd. -- mądry władca musi
    zadbać o wszystkich obywateli, jeśli chce uniknąć wojen. Ani PO, ani PiS,
    ani wcześniejsi komuniści -- nikt z nich nie chciał żyć w zgodzie z narodem. :)

    http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/wedlu
    g-gombrowicza-narodu-obrazanie/
    Polak, to embrion narodziarski:
    Z lepianek począł się, z zaścianków,
    Z najazdów ruskich i tatarskich,
    Z niemieckich katedr, włoskich zamków.
    W genealogii tej określił
    Oryginalny naród się by,
    Gdyby się uczył własnej treści,
    Zamiast przymierzać cudze gęby.

    Itd.!

    A skoro o konstytucji... ;)

    Oto wzór dla świata:
    Pan się z chamem zbratał.
    Nie ma pana, nie ma chama -
    Jest bańka mydlana.
    Aż się słyszeć grom dał,
    Z bańki będzie bomba!
    Z bomby błysk, czyli blitz -
    Znowu nie ma nic.

    Złośliwi twierdzą, że RPetru nie wiedział do niedawna o tym, iż RON
    zniknęła za sprawa rozbiorów wkrótce po uchwaleniu konstytucji 3 maja. :)
    Ja aż tak złośliwy nie jestem, ale twierdzę, że kiepski z niego będzie
    premier RP, choć rzecz jasna od BSzydło -- lepszy. :)

    -=-

    Po jaką cholerę dobijać ludzi, giąć ich karki, upokarzać ich, gnoić itd.?...
    Nie można pogodzić się z tym, że inni ludzie (ja chociażby) też chcą żyć?!

    Od kiedy pamiętam każda władza MUSIAŁA dopierdalać innym. :) (mnie -- chyba każda w
    Polsce!)

    W wielkiej tajemnicy Ci powiem (ale mnie powtarzaj nikomu) że
    nawjazniejsze jest przeżycie i zachowanie własnej tożsamości,
    własnej osobowości, zrealizowanie własnych marzeń itd. Nie
    warto mścić się za przodków, nie warto rozgrzebywać pogromów
    bydgoskich czy rzezi wołyńskich, nie warto zbrodnią dochodzić praw
    żydów wymordowanych w holokauście urządzonym przez zbira AEichmanna...

    Umarłym należy stawiać pomniki, ciała zmarłych trzeba grzebać
    w grobach, kultury przeróżne należy chronić i pielęgnować,
    żywych ludzi (poczętych czy nie poczętych, poczętych w małżeńskim
    łożu czy bękartów poczętych w stodole itd.) chronić itd...

    Akurat ludzie tacy jak Jamróz czy Kopania nie podzielą moich poglądów -- są
    prawnikami a ja jestem (czy oni chcą tego, czy nie chcą) informatykiem.

    Moim zadaniem jest przeżycie, nie zaś wojowanie z przygłupami. :)
    Mnie pasuje to, że PiS gnoi ARzeplińskiego. Mnie nie podoba się
    to, że na ARzeplińskim kończy się gnojenie debili.

    Prawnicy tacy jak HŚwięczkowska skazali mnie na zagładę, aby podlizać
    się Kościołowi, który teraz dopierdala tymże prawnikom? -- bardzo pięknie!
    śmierć jest dla mnie jak matka! a takie dopierdalanie Kościoła jest dla
    mnie jak przepiękna muzyka!!!

    -=-

    Fajnie by było, gdyby różne frakcje RP dogadały się, ale niestety -- po
    takim dogadaniu się nie byłoby dla mnie miejsca w tym popierdolonym narodzie. :)
    I śmierć, i wojny, i zniszczenia, i grzesznicy -- to wszystko jest pod kontrolą
    Boga. Tak wierzę i cieszę się z tego, bo takie kataklizmy chronią mnie przed
    nienawiścią i głupotą ludzi takich jak: Ozorowski, Jamróz, Kopania, Truskolaski...

    Zauważ, że w Polsce funkcjonuje powiedzenie: złapał Kozak Tatarzyna a Tatarzyn za łeb
    trzyma. :)
    I Kozacy, i Tatarzy, i Lachy, i Litwini... Tutaj jest cała masa różnych nacji,
    religii, dążeń,
    języków, kultur itd... Fajnie by było, gdyby wszyscy byli dojrzali emocjonalnie i
    kochali się,
    ale tak nie jest i w tym popierdolonym świecie tylko taki układ (złapał Kozak
    Tatarzyna a Tatarzyn
    za łeb trzyma) gwarantuje możliwość życia ludziom takim jak ja.

    Kiedyś ludzie na białostockiej uczelni godzili się z tym, że nie jestem człowiekiem
    nadzwyczajnego zdrowia i zezwalali mi na życie. Od lat jest zupełnie inaczej -- za
    najważniejszy punkt życia wielu z tych rzekomo wysoko kształconych ludzi wzięło
    sobie zniszczenie mnie, choć im nie zagrażałem i byłem im przydatny. Szanowano to,
    że nie tryskam zdrowiem -- nie musiałem przynosić zwolnień lekarskich ani w czasie
    studiów, ani w czasie pracy zawodowej, co budziło zdumienie u różnych ludzi, o czym
    sobie od czasu do czasu przypominam teraz. Do dziś pamiętam AWrońskiego (dermatologa)
    zaniepokojonego tym, że nie poinformowałem uczelni o swym pobycie w szpitalu skórnym.
    Ja go uspokajałem, on zaś wyjaśniał mi, że po powrocie mogę mieć sporo problemów...
    I zapewniał mnie o tym, że mimo mojej ewidentnie nieodpowiedzialnej postawy, pomoże
    mi w usprawiedliwieniu mnie, gdy zajdzie tego potrzeba... Oczywiście nie zaszła. :)

    Na fizyce brakował studentów -- nikt nie pytał o zwolnienia. :)
    Stamtąd trudniej było odejść niż tam się utrzymać. :)
    Gdy pracowałem -- było podobnie. Nie było mnie, więc tak miało być -- i koniec. :)

    Pamiętam Lubę Ubę (pierwsze to imię, drugie to nazwisko po mężu) szalejącą, gdy
    znalazłem się w szpitalu. Darła się w niebogłosy, że kłamię, ale i tak ,,każdy''
    dawał wiarę mnie, nie jej. I rzeczywiście byłem wówczas w szpitalu, nie na
    ,,majówce''.

    Kiedyś takich zachowań było mało; później jakby każdy dookoła mnie uznał, że
    najważniejsze jest dopierdolenie mi za wszelką cenę -- w imię Chrystusa, zbawiciela!

    Jasne jest, że nie z mego powodu są cyrki z TK, ale dla mnie też jasne jest,
    że w obecnej RP masy Polaków są poza prawem! Im więcej waśni ,,na górze'' tym
    większe szanse przeżycia ludzi takich jak ja -- (: dopierdalanych :) przez
    ,,wielkich'' z byle powodu, czy raczej bez jakiegokolwiek powodu.

    W Polsce nie ma prawa, dlatego cyrki wokoło TK nie mogą dziwić nikogo uczciwego.
    Sędziowie w Polsce są bezkarni i wieczni! Komornicy polscy napadają na ludzi
    niewinnych, łupiąc tychże niewinnych z dobytku, a czasami nawet zabijając.
    Parszywe prawo nadali ludzie Stalina -- do tej pory Polacy nie potrafią wyrwać
    się z tego bagna. I Solidarność obiecywała, i DTusk obiecywał, i PiS obiecuje...
    Parszywe prawo jest jednak silne i chroni je obecna konstytucja! Przed tą
    konstytucją ostrzegał LMoczulski, o potrzebie zmiany tejże konstytucji stale
    mówi Kukiz... Tejże parszywej konstytucji bronią kreatury takie jak MKijowski...
    Wykazując łajdactwo polskiego prawa, Kościół łapie/zyskuje naiwnych wiernych...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

    Postscriptum: Brzydkich słów używam? Brzydkie zachowanie musi być brzydko nazwane.
    Ból (wg Komorowskiego -- bul) ostrzega i jest przykry. Brzydki zapach
    czy smak, a nawet wygląd zazwyczaj towarzyszy tym substancjom, które nam szkodzą.

  • 46. Data: 2016-05-09 05:35:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/09/2016 02:55 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > No tak, np. Singapur

    Singapur nie jest "krajem wodza". To dość mały, świetnie zarządzany
    kraj, w skrócie można powiedzieć, na wzór firmy (zmiany w kraju mają
    prowadzić do wzrostu zamożności państwa, nie są jakimś utrwalaniem
    władzy dla władzy). Choć oczywiście jest prowadzony dość "surową ręką"
    (dość surowe, i skutecznie egzekwowane prawo).

    > Korea Pd. (tam jest wódz zbiorowy, zobacz jak leją demokratyzujących
    > studentów)

    To również nie jest kraj wodza (dziś). Jeszcze w latach 60-tych, ten
    kraj był biedniejszy od Ghany (i dość dyktatorsko zarządzany). W latach
    90-tych władza doszła do dość ciekawego odkrycia: dlaczego jeden
    amerykański film potrafi w ciągu roku przynieść większy zysk niż cały
    koreański przemysł samochodowy? Od tego czasu mocno się przeorientowali
    na inne gałęzie przemysłu/usług.

    My dalej topimy miliardy w "czarne złoto".

    > Chiny (to samo)

    Chiny krajem dobrobytu? To, że w Szanghaju mają więcej sklepów Dolce &
    Gabbana, Prada, Gucci niż w Paryżu, nie znaczy, że są krajem dobrobytu.

    > Arabia Saudyjska

    Ropa cieknie z kranu, więc niezależnie od ustroju, o dobrobyt nie muszą
    się martwić.

    Swoją drogą, a propos tego pustynno-naftowego dobrobytu: dość zabawnie
    wyglądają w tym kraju np. drapacze chmur na środku pustyni, które nie są
    podłączone do kanalizacji, a nieczystości wywozi sznur cystern.

    > Bahrajn ;-)

    Podobny mechanizm jak Arabia Saudyjska.

> [...]
    > budownictwa w latach 90-tych, oceniałem Glapińskiego. Ale tak
    > naprawdę to prezes NBP chyba gó... może, i całe szczęście.

    Sporo w tym racji.

    Porażką PiS nie będzie dalsze duszenie demokracji, bo Polacy (tzn.
    większość) za bardzo nie rozumieją co demokracja oznacza (a jak to się
    jeszcze wiąże z jakimikolwiek obowiązkami, to tym gorzej dla demokracji).

    Polacy, podobnie jak Rosjanie - lubią silnego wodza, który dużo da (a
    przynajmniej obieca), podleje to sporą dawką
    nacjonalistyczno-religijnego bełkotu - i już jesteśmy kimś liczącym się
    na świecie.

    Putin, podobnie jak Kaczyński - to ludzie niskiego wzrostu na wysokim
    stanowisku - w końcu mogą się podświadomie zemścić, "pokazać innym", za
    upokorzenia doznane w okresie dzieciństwa.

    Również "wyciąganie jak królików z kapelusza przeróżnych sołtysów z PiS
    na wysokie stanowiska" nie będzie porażką PiS - mierny, lecz wierny, ale
    co konkretnego można takim ludziom zarzucić? Będzie to przede wszystkim
    porażka Polaków, którzy, przez niekompetencję i kolesiostwo ludzi
    rządzących, zostaną zakonserwowani w tym skansenie.

    Podobna historia, lecz na mniejszą skalę: kiedyś do władzy w Szczecinie,
    pod hasłami bliskimi hasłom PiS (Polska dla Polaków, Niemcy precz, bo w
    przygranicznym Szczecinie wykupują towary ze sklepów, praca dla swoich,
    rozbudujemy przemysł stoczniowy itp.), doszedł Marian Jurczyk. Zrobił,
    jak powiedział - wywalił z miasta wielu zagranicznych inwestorów (nie
    przewidział bidula, że trzeba będzie płacić milionowe kary), dał pracę
    kolesiom, zaczął używać prawa dla swoich prywatnych interesów (jakaś tam
    legalizacja własnego domu na gruntach rolnych)... w efekcie, rozwój
    Szczecina został zastopowany na wiele lat, na czym skorzystały Poznań,
    Wrocław, i inne większe miasta.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 47. Data: 2016-05-09 09:40:01
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A nie ?
    Nie twierdziłem, że źle im wyjdzie, tylko, że tak im wyjdzie.
    Podałem to jako argument dlaczego zablokowanie TK jest koniecznie niezbędne
    w celu wprowadzania "pożytecznych" zmian.
    Wszelkie rozdawnictwo z budżetu (kosztem np. przyszłych emerytur) daje się
    zinterpretować jako niesprawiedliwość - ktoś wpłacał, a dostanie figę a
    rozdawnictwo wydaje się drogą do kolejnego sukcesu.
    Poza tym, podstawową "pożyteczną" zmianą jest chyba przejęcie kontroli nad
    wszystkim, aby zagwarantować zwycięstwo w kolejnych wyborach i zagwarantować
    nieodwracalność wprowadzonych "pożytecznych" zmian.
    Sądzisz, że takie "pożyteczne" zmiany da się przeprowadzić przy działającym
    TK?

    > Tobie sie moze wydawac dobry postulat, ludzie ktorzy od lat widza ile
    > ile im ZUS co miesiac zabieral moga miec inne zdanie.

    Jeśli liczą, że (po staremu) coś sprawiedliwie od ZUSu dostaną to się mogą
    przeliczyć. Mogą nie muszą, bo nie wiem.

    > Od nowego jesli chcesz wprowadzac - prosze bardzo. Jedna emerytura,
    > jedna skladka, ale starym klientom wyplacamy po staremu

    Jeśli dobrze rozumiem "Od nowego" to taki proces trwałby ze 40 lat stopniowo
    zmniejszając liczbę urzędników w ZUS i w międzyczasie na pewno byłby
    wielokrotnie korygowany itp. co wymagałoby dodatkowej pracy = urzędników.
    Ja bym zrobił tak - podliczyć stan obecny i wpisać w ten mój komputer i ktoś
    przechodzący na emeryturę za 10 lat będzie miał 25% nowej stałej stawki +
    75% wynikającej z dotychczasowych składek (oczywiście upraszczam, ale
    algorytm powinien być ustalony - nikomu nie zabierze się tego co
    wypracował). To pozwoliłoby uwolnić rzesze urzędników. A więcej ludzi w
    gospodarce = szybszy rozwój (z takiej tezy wychodzę, bez dowodu :) ).

    Ja po prostu nie wierzę w to, że od ZUSu dostanie się w przyszłości jakoś
    rozsądnie względem tego co ZUS zabierał. Wiem, że dostanie się
    proporcjonalnie, ale wierzę w te informacje, że przyszłe emerytury będą
    głodowe, jeśli w ogóle ZUS nie padnie.
    P.G.

  • 48. Data: 2016-05-09 09:48:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 May 2016 00:47:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie jestem politykiem, nie znam się na polityce, nie umiem znajdować
    > rozwiązań takich problemów. Takie poszukiwania nie są dla mnie potrzebne!

    Niby się nie znasz a głos zabierasz. A to przecież proste: jeśli Sejm
    uchwali coś dot. TK, to TK orzeka o konstytucyjności tej ustawy z jej
    wyłączeniem. I pozamiatane... Rzepliński tak właśnie zrobił i PIS nie
    miał wyjścia - nie opublikował a powinien. Stąd zamieszanie i podwójny
    porządek prawny i głosy stąd i owąd że jednak, mimo braku publikacji,
    będzie się stosować wyrok TK.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 49. Data: 2016-05-09 09:54:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:ngniea$t2$1@node2.news.atman.pl...

    > Co tu chamskiego, że Polacy kolejny raz wybrali źle? :)
    > Do tej pory wbierali PO i PSL, teraz wybrali PiS...

    Nie pisałem o wyborze tylko o wykorzystaniu ustawy mającej organizować pracę
    do jej dezorganizacji.
    P.G.

  • 50. Data: 2016-05-09 10:22:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A nie ?
    >Nie twierdziłem, że źle im wyjdzie, tylko, że tak im wyjdzie.
    >Podałem to jako argument dlaczego zablokowanie TK jest koniecznie
    >niezbędne w celu wprowadzania "pożytecznych" zmian.

    Ale pozyteczne zmiany mozna wprowadzac bez narzuszania praw nabytych.
    Np wprowadzic zmiany dla nowych pracownikow. Albo proporcjonalnie -
    stare lata po staremu, a nowe po nowemu.

    no to:
    a) bardzo potrzebny ten Trybunal, zebysmy (blismy emeryci) nie zostali
    z reka w nocniku :-)
    b) obdarowani tez wyborcy i glosuja za :-)

> [...]
    >zmian.
    >Sądzisz, że takie "pożyteczne" zmiany da się przeprowadzić przy

    kilku sedziow PIS wprowadzi, kadencja Rzeplinskiego sie skonczy, i
    prezydent wyznaczy nastepnego przewodniczacego i sie da :-)

    P.S. Dobra zmiana - nowa konstytucja
    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/jak-kaczy
    %c5%84ski-postanowi%c5%82-suwerena-oszuka%c4%87/ar-B
    BsIxmG

> [...]
    >stopniowo zmniejszając liczbę urzędników w ZUS i w międzyczasie na
    >pewno byłby wielokrotnie korygowany itp. co wymagałoby dodatkowej

    Ale TK nie moglby sie czepiac. Tzn - moglby.

> [...]
    >się tego co wypracował). To pozwoliłoby uwolnić rzesze urzędników. A
    >więcej ludzi w gospodarce = szybszy rozwój (z takiej tezy wychodzę,

    Zapomniales takie modne slowo: bezrobocie :-)
    Co niby ci urzednicy z ZUS mieliby robic ?

> [...]
    >proporcjonalnie, ale wierzę w te informacje, że przyszłe emerytury
    >będą głodowe, jeśli w ogóle ZUS nie padnie.

    No coz, w obecnej formule nie padnie. Owszem, moze beda glodowe -
    zalezy m.in. od powodzenia programu 500+.
    Ale emeryci tez wyborcy, wiec cos tam dostana.
    A zauwaz - na inne rozwiazania panstwa nie stac, nawet na 30% dla OFE.
    Zmniejszenie skladki teraz tez nie wchodzi w gre, bo dla emerytow
    zabraknie :-)

    Gdzies w tym jest kwestia wieku emerytalnego - jak sie populistycznie
    zacznie obnizac, to beda glodowe, jak podnosic - to sie przegra wybory
    :-)

    J.