  • 61. Data: 2016-05-09 15:08:42
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    n...@p...pl writes:

    > mówimy potocznie "stara" oraz "nowa", ale to nie są
    > dwa odrębne byty (jak pierwsza żona i druga żona tego
    > samego faceta) jest jedna ustawa o TK
    Być może formalnie masz rację, że była to nowelizacja.
    To specjalnie dla Ciebie. Możemy nie brać pod uwagę tej nowelizacji i
    orzekać wg ustawy, takiej jakby nowelizacji nie było.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The day after tomorrow is the third day of the rest of your life.

  • 62. Data: 2016-05-09 15:13:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" sbcj4bs306zw.xncibecwqsu4$....@4...net

    > Niby się nie znasz a głos zabierasz. A to przecież proste: jeśli Sejm
    > uchwali coś dot. TK, to TK orzeka o konstytucyjności tej ustawy z jej
    > wyłączeniem. I pozamiatane...

    Sam Rzepliński wyjaśnił, że tak nie można. :)
    Link do spektaklu podałem na tej grupie.

    > Rzepliński tak właśnie zrobił

    Wbrew prawu.

    > i PIS nie miał wyjścia - nie opublikował

    Nie opublikował masy innych wypowiedzi Rzeplińskiego, choćby masy
    (jak na sędziego -- Rzepliński jest bardzo towarzyski) wywiadów.

    > a powinien.

    Nie tylko nie powinien, ale nawet nie mial prawa do publikacji, gdyż
    Rzepliński wraz z kilkoma sędziami nie wydali wyroku. My też nie
    wydajemy wyroku, który Kępa miałaby drukować. :)

    Drukować należy wyrok, nie zaś coś, co jest jakimś oświadczeniem/niezadowoleniem
    kilku sędziów TK. JKaczyński jawi się mi jako wyjątkowo liberalny polityk, jeśli
    chodzi o pobłażanie politycznym przestępcom i politycznym quasiprzestępcom. :)

    Gdy Kaczyńskich ośmieszano -- braciszkowie śmiali się, ale gdy
    ,,obrażono'' Komorowskiego -- w ruch poszły mechanizmy represji...
    Kontrast makabrycznie widoczny!!!

    Tu także należy zastanowić się nad samowolą sędziów -- niestety obecne
    prawo zabrania karania sędziów. Wyjątkiem jest ,,gorący uczynek'', ale
    (o czym pisałem) brak ,,termometrów'' do mierzenia tej gorączki... ;)

    > Stąd zamieszanie i podwójny porządek prawny

    IMO jest porządek prawny i nieporządek.
    Ustawa po podpisaniu zaczęła obowiązywać, więc prezes TK (idąc za nakazem
    konstytucji) musiał uwzględnić tę ustawę w czasie sądzenia tej ustawy.

    Rzepliński wykazał się zuchwałością, którą można by wyrazić słowami:

    -- nie dotyczy mnie prawo
    -- stoję ponad prawem
    -- nie będę stosował się do tego, czego życzy sobie konstytucja
    -- prawo mnie nie obowiązuje

    IMO właśnie jemu (jako prezesowi) należne jest coś na kształt Trybunału
    Stanu i bardzo źle dzieje się, gdy czegoś takiego nie ma! PiS może
    stracić popularność, gdy będzie bratał się ze zbrodniarzami czy
    choćby przestępcami -- obojętne czy krytymi togami, czy pończochami.

    PiS zebrało głosy tych, którzy mają dosyć zbrodni czynionych ,,w imię prawa''.
    Polacy mają świadomość słabości ekonomicznej PiS, lecz wolą biedę niż
    upokarzanie czynione przez potomków Stalina. Jeśli PiS wykazywać będzie
    bezradność wobec zbrodniarzy -- kolejny Tusk (zapewne Petru) przejmie
    władzę w Polsce, o ile to nadal będzie Polska.

    Zmiana nazw ulic (zwłaszcza w Narewce) niewiele da.
    Trzeba wreszcie (choćby zaocznie i pośmiertnie) osądzić zbrodiarzy,
    odsunąć przestępców od koryta i zaimplementować prawo w miejsce
    tego czegoś, co nadał Polakom Józef Wissarionowicz aktem swej łaski.

    -=-

    Podpisana przez prezydenta ustawa obowiązuje, więc prezes musi ją uwzględnić
    także wtedy, gdy sądzi tę właśnie ustawę a wyjątkowość tej ustawy polega
    jedynie na tym, iż ustawa ta dotyczy tegoż właśnie prezesa. Jeśli prezes tę
    ustawę pomija, wyraża swą pogardę dla prawa w ogóle.

    > i głosy stąd i owąd że jednak, mimo braku publikacji,
    > będzie się stosować wyrok TK.

    Marsze pokazują, że ,,wyrok'' nie będzie honorowany. :)
    Z poziomu Ratusza widać ;) więcej niż z poziomu Policji.

    BTW -- honorowanie wyroku przed drukarką ;) jest też łamaniem prawa.

    Bezczelność sędziów polskich chyba nie zna granic -- a może po
    prostu sędziowie ci mają świadomość zbliżającego się końca układu
    powstałego przy Okrągłym Korycie na przełomie dziesięcioleci...
    I mając świadomość nadchodzących zmian -- wolą wojnę niż prawo...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 63. Data: 2016-05-09 15:15:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/09/2016 09:40 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > IMO TK zbudowany tylko z członków PO-PSL (zamiast z sędziów)
    > dezorganizowałby pracę obecnego (wrogiego wobec Po i PSL)
    > parlamentu polskiego. Konieczność wprowadzenia wiadomych
    > poprawek do ustawy jest wg mnie oczywista.

    Ehem. Chciałem zauważyć, że za PO-PSL, sześciu członków TS było
    wybranych w czasie poprzednich rządów PiS (co ciekawe, jedna z tych
    sędziów okazała się pospolitą kryminalistką i po roku zrezygnowała z
    funkcji), i jakoś nikt nie robił bitew o Trybunał.

    PO-PSL byli u władzy dwie kadencje; to, że TS składa się teraz w
    większości z sędziów wybranych podczas rządów PO-PSL (a kilku z nich
    zaprzysiężonych przez Lecha Kaczyńskiego), było wolą suwerena,
    parafrazując tu czyjeś słowa.

    Najwyraźniej nieszczęściem dla PiSu jest to, że TK nie jest urzędem,
    który da się obsadzić swoimi kolesiami tuż po wyborach.

    A twoje słowa brzmią trochę strasznie. Bo o ile teraz, wg. PiS, TS
    dezorganizuje pracę parlamentu polskiego (hmm, w jaki sposób?), więc
    trzeba się na nim zemścić, to za jakiś rok może się okazać, że pracę
    parlamentu dezorganizuje polskie społeczeństwo.

    > Uznałbym JKaczyńskiego za krętacza, gdyby takich poprawek nie wprowadził.

    Wszystko na "dobrej drodze". Podczas ostatniego "czatu z internautami"
    już zapowiedział, że najważniejsze zmiany w Polsce na przyszłe miesiące
    to reforma prokuratury, sądownictwa, reforma prawa wyborczego, zmiana
    kodeksu wyborczego.

    Kto by się tam przejmował gospodarką, konkurencyjnością, bezrobociem...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 64. Data: 2016-05-09 15:23:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 May 2016 15:13:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Gdy Kaczyńskich ośmieszano -- braciszkowie śmiali się,

    W istocie, jeden tak się śmiał, że aż odwołał szczyt Trójkąta Weimarskiego.
    Co gorsza, nie tylko Komorowski, ale nawet Maliniak nie odznaczył go
    pośmiertnie Virtuti Militari za tę bohaterską postawę z w Wielkiej Wojnie
    Kartoflanej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 65. Data: 2016-05-09 15:27:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> 5...@g...co

    > Dlaczego? Stara ustawa dalej była.

    : mówimy potocznie "stara" oraz "nowa", ale to nie są
    : dwa odrębne byty (jak pierwsza żona i druga żona tego
    : samego faceta) jest jedna ustawa o TK

    Podobnie z sejmem. Nie mamy w XXI wieku sejmu RP starego
    i nowego, lecz stale ten sam sejm (gdyż mamy ciągłość państwa) RP.

    Można mówić: ,,poprzedni sejm'' o polskim sejmie z czasów dwudziestolecia
    międzywijennego czy: ,,stary sejm'' o sejmie RON z czasów uchwalania
    konstytucji 3 maja. :)

    Teraz to stale ten sam sejm -- inne są tylko kadencje. :)
    Ten sam sejm unieważnił wybór, który dokonał wyboru.
    Doszło do swego rodzaju reasumpcji. ;)

    : i trzeba zdecydować się: albo bierzemy ją pod uwagę
    : albo nie bierzemy jej pod uwagę

    Prawnicy ,,potrafią'' wybiórczo stosować prawo. :)
    Ciekawe, kiedy wpadną na pomysł czytania ustaw
    z pomijaniem niewygodnych liter, czyli jakoś tak:

    z pomijaniem wygodnych liter

    zamiast tak:

    z pomijaniem niewygodnych liter.

    Bezczelność ,,prawników'' (o czym już pisałem) niemal nie zna granic. :)

    : błąd Rzeplińskiego polega na schizofrenicznym podejściu
    : do tematu: wybrał sobie tylko to co mu pasowało a resztę
    : zignorował (dokładnie tak samo jak pisowcy)

    Gdzie ta schizofrenia u PiSowców?
    Nie mówię, że jej nie ma, lecz pytam -- gdzie jest.
    Nie kwestionuję Twych słów, lecz proszę o przykłady.

    -=-

    BTW schizofrenii -- IMO Rzepliński nie jest chory umysłowo,
    zatem nie chroni go immunitet psychiatryczny. :) Chroni go
    jedynie immunitet nadany mu przez prawo Stalina!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 66. Data: 2016-05-09 15:30:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Być może formalnie masz rację, że była to nowelizacja.
    > To specjalnie dla Ciebie. Możemy nie brać pod uwagę tej nowelizacji i
    > orzekać wg ustawy, takiej jakby nowelizacji nie było.

    Równie dobrze możemy pomijać niektóre słowa, czy nawet -- litery. :)
    Albo bierzemy pod uwagę ustawę, albo nie bierzemy.

    Jednak konstytucja nakazuje jednoznacznie -- ustawę trzeba brać pod
    uwagę i nie ma mowy o wyjątkach, które można by tu wziąć pod rozwagę.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 67. Data: 2016-05-09 15:33:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 2ikt9dg17lce.hitbznthncni$....@4...net

> [...]
    > Co gorsza, nie tylko Komorowski, ale nawet Maliniak nie odznaczył go
    > pośmiertnie Virtuti Militari za tę bohaterską postawę z w Wielkiej Wojnie

    Jak już wielokrotnie pisałem -- nie interesuję się polityką,
    tedy (jeśli łaska) wyjaśnij to i owo.

    Ja znam braci Kaczyńskich jako ignorujących obelgi. :)

    > Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej,
    > jeżeli włożysz wtyczkę do gniazdka.

    Wtyczkę USB można włożyć do gniazda RJ45 -- ale lepiej nie będzie... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 68. Data: 2016-05-09 19:00:45
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Prosze cie, jeżeli nie masz wiedzy w jakims zakresie to nie osmieszaj
    >sie
    >takimi sugestiami.
    >Poprawki ktore narobiły szumu, czyli te ktore TK uznał za
    >niekonstytucyjne
    >były autorstwa posła PO, TK zajmował się konsultacjami całej ustawy i
    >to co
    >wyszło od prezydenta, nie zawierało wpisów o ktorych mówisz.

    Wersja prezydencka chciala zamknac liste kandydatow na kandydatow 3
    miesiace przed uplywem kadencji.
    A kandydatow 2 miesiace przed uplywem. Ale to byl rok 2013.

    Komisja sejmowa ustawe przerobila, wybory uproscila, ale termin
    wydluzyla do 4 miesiecy. I byl juz kwiecien 2015.
    Koniec koncow uchwalono 3 miesiace.

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
    =1590

    No i sie zrobil problem, bo sie uplyw kadencji zblizal.
    Kto zglosil nowy art 135 to nie wiem, pewnie PO - ale pozwolil on TK
    elegancko zakwestionowac zgodnosc z Konstytucja .
    Bo inaczej wygladaloby to smiesznie - Trybunal uznaje za niezgodny
    przepis, o ktory sam wnioskowal, i w dodatku co wtedy pozostaje ? Nic
    ? Nie ma zadnego terminu ?

    A bez zakwestionowania wyszloby, ze ta dwojka, to jak najbardziej ma
    byc wybierana juz wedle nowej ustawy.

    Duda, jakby chcial byc lege artis, to moglby skierowac ustawe do
    sprawdzenia w TK zanim by podpisal, pewnie by doczekal nowego Sejmu.
    Ale woleli wojenke ...

    J.

  • 69. Data: 2016-05-09 19:05:02
    Temat: Re: Kraje dobrobytu - bez wodza.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Klonkow" ngntis$1d3$...@n...mixmin.net

    > I odwrotnie. Skrajnie głupia jest wiara w Kaczyńskiego.
    > Kraje dobrobytu to są kraje bez wodza, tam jest demokracja.

    USA nie mają wodza [chyba obecnie DTrumpa -- nie jestem na
    bieżąco; kiedyś był jakiś z Hawajów] czy mają autokrację?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 70. Data: 2016-05-09 19:23:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > miesiace przed uplywem kadencji.
    > A kandydatow 2 miesiace przed uplywem. Ale to byl rok 2013.

    Dodatkowo OIDP, była tam karencja dla polityków.

> [...]
    > Kto zglosil nowy art 135 to nie wiem, pewnie PO - ale pozwolil on TK
    > elegancko zakwestionowac zgodnosc z Konstytucja .
    Co nie przeszkodziło ci pisać o tym że Rzepliński stworzył ustawę, którą
    sam TK uznał za niekonstytucyjna. Smutne.
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    You should never bet against anything in science at odds of more than