  • 1. Data: 2006-01-27 11:18:39
    Temat: Szukam danych statystycznych dot. kart VISA, MasterCard
    Od: "Andrzej Baranowski" <i...@p...onet.pl>

    Witam

    Pisze prace magisterska na temat kart płatniczych, a dokładnie na temat
    fraudow z wykorzystaniem kart.
    Szukam danych statystycznych (najlepiej z II kwartalu 2005) dotyczacych
    ilości wyemitowanych kart w Polsce z podzialem na systemy płatnicze.
    Na stronie NBP znalazlem, ze w II kwartale 2005 roku wyemitowano 18 844 tys.
    kart. VISA ma 10 900 tys. kart (dane ze strony VISA Int.), a MasterCard 1
    051 tys. kart (dane z MasterCard).
    Czy rzeczywiscie roznica jest az tak duza? Nie chce mi sie wierzyc, ze
    pozostale 8 mln. kart przypada na AmEx, Diners, JCB. Jezeli ktos ma
    wiarygodne informacje, to prosze o kontakt.

    Pozdrawiam,
    Andrzej Baranowski

  • 2. Data: 2006-01-27 12:42:45
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Andrzej Baranowski wrote:
    > Na stronie NBP znalazlem, ze w II kwartale 2005 roku wyemitowano 18
    > 844 tys. kart. VISA ma 10 900 tys. kart (dane ze strony VISA Int.), a
    > MasterCard 1 051 tys. kart (dane z MasterCard).

    A skąd te dane? Wygląda to tak:
    VISA - 10,9 mln
    MC - 6,5 mln
    Supermarkety - 0,9 mln

    A wystarczyło trochę poszukać... Źródło:
    http://kartyonline.pl/niusy.php?id=2060

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-01-27 13:36:48
    Od: "Andrzej Baranowski" <i...@p...onet.pl>

    > A skąd te dane? Wygląda to tak:
    > VISA - 10,9 mln
    > MC - 6,5 mln
    > Supermarkety - 0,9 mln
    >
    > A wystarczyło trochę poszukać... Źródło:
    > http://kartyonline.pl/niusy.php?id=2060

    Dane na temat MasterCard mam ze strony MasterCard, a dokladnie
    www.mastercardinternational.com/corporate/corp_stat_
    detail_2005Q2.pdf
    Teraz juz wiem, ze podane na tej stronie dane dotycza wszystkich kart MC,
    ale nie obejmuja kart Maestro stad rozbieznosci.
    Dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Andrzej Baranowski