  • 11. Data: 2009-03-13 14:32:21
    Temat: Re: Szukam dwóch książek z AT
    Od: "bogdanpk" <b...@o...eu>

    > winners never quit
    > quitters never win

    > Ta argumentacja mnie nie przekonuje. Chyba, że przewidujesz koniec "ostrej
    > recesji", bo ja kupowalbym akcje, wtedy, gdy recesji nie ma.
    >
    > kc

    Widzisz, to już wiem na 100%.
    Jeżeli 90% ogółu myśli tak jak Ty, to pozostałe 10% myśli inaczej.
    I to jest właśnie cała giełda. Jeżeli zresztą wszyscy mieli by takie same
    wizje przyszłości, to prawie nie byłoby obrotów na sesjach, gdyż ludzie
    sprzedawaliby nie w panice (długoterminowo właśnie teraz), a tylko wtedy,
    kiedy potrzebowaliby gotówki na inne wydatki.
    Dwa lata temu w wakacje wszyscy w mojej pracy mieli tak jak Ty teraz
    odwrotne zdanie niż ja (nikt nie wierzył w możliwość recesji). Jeden z
    kolegów chciał nawet sprzedać mieszkanie na zakup akcji. I to właśnie on
    mnie posłuchał i teraz ma przynajmniej gdzie mieszkać.

    Pamiętaj. U większości optymizm rośnie wraz ze wzrostem kursów akcji.
    Co śmieszne. Jeżeli Wig20 miałby teraz 3000 pkt to chciałbyś mieć sporo
    akcji.
    Jeżeli wynosiłby 5000, to chciałbyś wszystko co masz sprzedać, po to tylko,
    żeby kupić akcje.
    Prawidłowe myślenie jest odwrotne. Im wyżej index, tym bliżej szczytu i
    wtedy powinien rosnąć właśnie pesymizm.

    Trochę długo, ale krócej się nie da.

    bogdanpk

  • 12. Data: 2009-03-13 14:38:55
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    bogdanpk <b...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > żeby kupić akcje.
    > Prawidłowe myślenie jest odwrotne. Im wyżej index, tym bliżej szczytu i

    Po co szukasz książek? Powinieś napisać, to poczytam i się nauczę.

    kc

  • 13. Data: 2009-03-13 16:16:08
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik " kc" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > winners never quit
    > quitters never win

    > Ta argumentacja mnie nie przekonuje. Chyba, że przewidujesz koniec "ostrej
    > recesji", bo ja kupowalbym akcje, wtedy, gdy recesji nie ma.

    Jeszcze kilka miesięcy temu mówiono, że nie ma recesji; szczególnie w PL.
    A wsio leci na pysk od połowy 2007 roku.
    I co, kupowałeś w tym czasie akcje?

  • 14. Data: 2009-03-13 16:27:49
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    skippy <m...@o...the.moon> napisał(a):

    > Jeszcze kilka miesięcy temu mówiono, że nie ma recesji; szczególnie w PL.
    > A wsio leci na pysk od połowy 2007 roku.
    > I co, kupowałeś w tym czasie akcje?

    Zauważ,że teraz też nie mówi się o recesji (co najwyżej spowolnienie), jesli
    nadsłuchujesz tych samych kanałów co kilka miesięcy temu.

    kc

  • 15. Data: 2009-03-13 19:36:32
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

> [...]
    > jesli
    > nadsłuchujesz tych samych kanałów co kilka miesięcy temu.

    Zauważam.
    Natomiast Ty napisałes tak, ze nie czeję w końcu o co Ci chodzi.
    To jest recesja, czy nie?
    I czy kupować akcje, czy nie?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-03-13 19:48:30
    Od: " kc59" <k...@N...gazeta.pl>

    skippy <m...@o...the.moon> napisał(a):

    > Zauważam.
    > Natomiast Ty napisałes tak, ze nie czeję w końcu o co Ci chodzi.
    > To jest recesja, czy nie?
    > I czy kupować akcje, czy nie?

    Już tu chyba pisałem, że najgorsze przed nami. Ale to jest prywatna opinia
    autora, za którą nie bierze odpowiedzialności. Bardzo chcę się mylić i jest
    nadzieja, że tak będzie, bo nie jestem jasnowidzem.

    kc

  • 17. Data: 2009-03-13 21:39:33
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    skippy <m...@o...the.moon> napisał(a):

    > I czy kupować akcje, czy nie?

    Mimo, że nie czuję się jasnowidzem (raczej czarnowidzem) na twój użytek
    pokuszę się o prognozę na najbliższe 26 sesji. WIG nie powinien spaść
    poniżej 21261 pkt, może zaś wzrosnąć, ale miejsca do dużych wzrostów nie ma.
    Może jedna, dwie sesje. Innymi słowy, będziemy się kolebać wokół punktu, w
    którym się znajdujemy.

    kc

  • 18. Data: 2009-03-13 22:27:46
    Od: msz <C...@w...pl>

    ?

  • 19. Data: 2009-03-14 00:16:22
    Od: "bogdanpk" <b...@o...eu>

    Użytkownik "msz" <C...@w...pl> napisał w wiadomości
    .

    > ?

    W sumie wszystkie moje inwestycje krótkoterminowe są skazane na porażkę, bo
    tak jak pisałem uzależniłem się od hazardu.
    Obecnie głównie gram w pokera (moja strona w stopce) i mimo, że wiedzę w tej
    dziedzinie mam sporą, to z braku dyscypliny także moczę.
    Jedyny sposób dla mnie na zarobek giełdowy to wykorzystanie obecnej recesji
    na systematyczne skupowanie akcji (przez najbliższy rok) i trzymanie ich do
    znacznej poprawy sytuacji gospodarczej na świecie. Wcześniej czy później to
    nastąpi. Cały problem w tym, czy nie będę chciał w tym czasie robić
    transakcji średnioterminowych, a w tym trzeba być już dobrym inwestorem.
    Tak naprawdę jedyny bezpieczny sposób na zarobek giełdowy to inwestycje
    długoterminowe, od recesji do ekspansji.
    Uważam, że za mojego życia (mam 45 lat), nigdy już indeksy nie będą tak
    nisko i to jest teraz naprawdę wielka okazja do zarobku. Jeżeli nawet giełdy
    jeszcze spadną, to nie więcej niż 30 %, a potencjał wzrostowy to kilkaset.
    Te 15 książek giełdowych które kiedyś miałem przeczytałem (niektóre wiele
    razy), dlatego radzę młodszym kolegom z tej grupy. Nie ulegajcie panice. Nie
    patrzcie ile już straciliście trzymając spadające akcje (większość z Was
    przetrzymała je).
    Liczą się tylko i wyłącznie obecne kursy, a te są super atrakcyjne.
    --
    pozdrawiam
    bogdanpk

  • 20. Data: 2009-03-14 07:16:21
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    > ...będziemy się kolebać wokół punktu, w
    > którym się znajdujemy.

    Zidentyfikowany trend boczny to super sprawa.