  • 1. Data: 2007-06-06 20:26:37
    Temat: Szukam synonimu zwrotu "zrolować zadłużenie"
    Od: "Juan Rodrigez" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    W jaki, bardziej przystępny sposób, można inaczej napisać zdanie "Zadłużenie
    zostanie zrlolowane" ?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-06-06 20:36:21
    Temat: Re: Szukam synonimu zwrotu "zrolować zadłużenie"
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Juan Rodrigez" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1c8f.0000016a.4667187c@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > W jaki, bardziej przystępny sposób, można inaczej napisać zdanie
    > "Zadłużenie
    > zostanie zrlolowane" ?

    Może "zrefinansowane" by się od biedy nadało?

    marekz

  • 3. Data: 2007-06-09 07:27:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 6 Jun 2007 22:26:37 +0200, "Juan Rodrigez"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W jaki, bardziej przystępny sposób, można inaczej napisać zdanie "Zadłużenie
    >zostanie zrlolowane" ?

    Najlepszy jaki znam - idiotyzm.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 4. Data: 2007-06-09 07:57:16
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *Juan Rodrigez* wrote:

    > W jaki, bardziej przystępny sposób, można inaczej napisać zdanie "Zadłużenie
    > zostanie zrlolowane" ?

    "Zadłużenie zostanie prolongowane (na następne okresy)"

    Chociaż tu chyba bardziej chodzi o:

    "Spłata zadłużenia zostanie prolongowana (...)"

    <>

  • 5. Data: 2007-06-12 16:30:38
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    piper wrote:

    > "Zadłużenie zostanie prolongowane (na następne okresy)"
    >
    > Chociaż tu chyba bardziej chodzi o:
    >
    > "Spłata zadłużenia zostanie prolongowana (...)"

    Nie sądzę, żeby chodziło o prolongate (prolongata dotyczy raty - a tu
    piszą o ZADŁUZENIU) - raczej o skapitalizowanie odsetek i rozpoczęcie
    spłaty na nowo - w nowych terminach i ratach. Napisz coś więcej, bo na
    razie wygląda mi to raczej na "restrukturyzację długu", choć ta powinna
    być dokonana przy udziale klienta.

    Leszek
    Cytat roku:
    "The IRS Mission. Provide America's taxpayers top quality service by
    helping them understand and meet their tax responsibilities and by
    applying the tax law with integrity and fairness to all."
    Misją skarbówki jest świadczenie płatnikom usług najwyższej jakości
    poprzez szerzenie zrozumienia i skłanianie do wypełniania obowiązku
    podatkowego oraz egzekwowanie jednolitego i sprawiedliwego dla
    wszystkich prawa podatkowego ;)

  • 6. Data: 2007-06-12 18:24:23
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *Leszek* wrote:

    > Nie sądzę, żeby chodziło o prolongate (prolongata dotyczy raty - a tu
    > piszą o ZADŁUZENIU) - raczej o skapitalizowanie odsetek i rozpoczęcie
    > spłaty na nowo - w nowych terminach i ratach.

    Rolowanie długu polega na jego wcześniejszej spłacie za pomocą innej
    zaciągniętej pożyczki.

    Tak czy siak skutkiem jest spłata zadłużenia przesunięta w czasie
    i właśnie o tym napisałem. MSZ Autorowi pytania nie chodziło o definicje
    ekonomiczne tylko o oddanie sensu wypowiedzi.

    > Napisz coś więcej, bo na
    > razie wygląda mi to raczej na "restrukturyzację długu", choć ta powinna
    > być dokonana przy udziale klienta.

    Ja? Ja nic nie wiem :)

    --
    <>

  • 7. Data: 2007-06-12 20:15:48
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 12 Jun 2007 18:24:23 +0000 (UTC), piper wrote:

    > Rolowanie długu polega na jego wcześniejszej spłacie za pomocą innej
    > zaciągniętej pożyczki.

    To podpada raczej pod refinansowanie.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2007-06-14 06:12:22
    Od: "Juan Rodrigez" <j...@p...onet.pl>

    (...)
    > . Napisz coś więcej, bo na
    > razie wygląda mi to raczej na "restrukturyzację długu", choć ta powinna
    > być dokonana przy udziale klienta.

    Dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi,
    pełen kontekst można znalexc pod linkami:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Oferta-gieldowa-PKP-
    Intercity-bedzie-warta-400-mln-zl-a-PKP-Cargo-700-ml
    n-zl-1580246.html

    http://www.tvbiznes.pl/?p=28&id=8999&t=k

    - ostatnie akapity

    pozdrawiam

    Juan

  • 9. Data: 2007-06-14 16:33:33
    Od: "Leszek" <b...@s...pl>

    Juan Rodrigez wrote:
> [...]
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Oferta-gieldowa-PKP-
    Intercity-bedzie-warta-400-mln-zl-a-PKP-Cargo-700-ml

    No więc ja twierdzę, że PKP dogada się z bankami, które zdestrukturyzują
    mu zadłużenie - zamienią stare kredyty na nowe, przy jakiejś
    kapitalizacji odsetek lub ich częściowemu umorzeniu (np za reklamę ich
    produktów:). Zwykła rzecz.

    Leszek