  • 1. Data: 2009-12-22 13:45:03
    Temat: TAS INDEX 1.2.1 dla N3 oraz NOL3
    Od: "decyzja.pl" <d...@g...com>

    W wersji 1.2.1 jest możliwość pracy ze źródłem notowań NOL 3 oraz
    Notowania 3. Wystarczy w menu "Ustawienia" wybrać źródło notowań, po
    czym połączyć wybierając Indeks > Pobierz dane. Jeśli zainstalowałeś
    wcześniejszą wersję TAS INDEX wystarczy że zainstalujesz tą aby
    zaktualizować do wersji 1.2.1.

    Odnośnik: http://decyzja.pl/download/setup-tasindex-1.2.1.msi

    Zanim połączysz się z źródłem notowań skonfiguruj je jak w instrukcji:
    Notowania 3 Statica: http://www.decyzja.pl/pomoc/tasindex-konfiguracja-n3
    Notowania OnLine 3: http://www.decyzja.pl/pomoc/tasindex-konfiguracja-no
    l3

    Aby indeksy były obliczane właściwie w NOL3 muszą być dostarczane
    następujące pola dla każdej spółki wchodzącej w skład obliczanego
    indeksu tj. kurstrans1, limitK1, limitS1, kursodn, czastrans1,
    woltrans1, wolK1, wolS1, otwarcie. W programie NOL3 można to sprawdzić
    w menu Narzędzia > DDEManager, klikając na dowolną spółkę i rozwijając
    ją. Zalecamy korzystanie z oprogramowania Notowania 3 firmy Statica -
    bardziej niezawodne pod względem dostarczania notowań do naszego
    oprogramowania.

    W tej wersji zawarte są 3 wskaźniki (wykresy):

    1. Indeks (kurs, kupi, sprzeda) - rysuje wartość kursu obliczanego
    indeksu pomiędzy ofertami kupi oraz sprzeda. W najprostszej formie
    wykorzystuje wskazania do nieprzepłacania za kontrakt terminowy np.
    nie kupuje jeśli kurs indeksu jest blisko indeksu sprzeda, a znalazł
    się tam poprzez kupno akcji wchodzących w skład danego indeksu przy
    bardzo małych obrotach. Te wskazania są identyczne, a nawet lepsze od
    wskaźnika TICK powszechnie używanego, gdyż uwzględniają wielkość
    kapitalizacji.

    Statystyki TICK są dostępne dla rynków NYSE, Nasdaq oraz AMEX.
    Wskaźnik TICK jest obliczany następująco: suma wszystkich UPTICK -
    DOWNTICK w danym indeksie. Za przykład weźmy S&P500 w skład którego
    wchodzi 500 spółek o największej kapitalizacji. Jeśli na 300 spółkach
    ostatnie transakcje to było kupno, a na 200 sprzedaż to mamy 300
    UPTICKs - 200 DOWNTICKs = 100. Wartość TICK w przypadku indeksu S&P
    500 przyjmuje wartości pomiędzy -500 a 500.

    W przypadku obliczanej wartości indeksu przez TAS INDEX wartością
    środkową jest: (index kupi + indeks sprzeda) / 2. W przypadku TICK
    jest to 0 (zero).

    O wskaźniku TICK można przeczytać też na stronie
    http://daily-stocks.netfirms.com/trinandtick.htm, polecam google ;-)

    2. Indeks: różnica ofert kupi-sprzeda. Wykorzystuje ten wskaźnik do
    sygnalizowania o płynności na rynku. Im mniejsza różnica pomiędzy
    ofertami indeksu kupi sprzeda tym większy konflikt, a razem większe
    obroty. I tak "inwestowanie" nabiera dla mnie sensu w momentach
    zwiększonej płynności przed godziną 11 oraz najczęściej po 14.
    Naprawdę dużo jest pieniędzy w nic nie robieniu - porostu ich nie
    tracisz w momentach gdy rynek idzie bokiem. Najczęściej jestem
    zainteresowany grą gdy wskazania oscylują wokół wartości 4 lub są
    mniejsze (jest to różnica pomiędzy wartościami indeksu obliczanymi dla
    najlepszych ofert kupi oraz sprzeda).

    3. Indeks: wartość sumy ofert. Opiszę wykorzystanie tego wskaźnika na
    stronie głównej www.decyzja.pl później, gdyż teraz to jest 15 godzina
    przy wprowadzaniu poprawek do tej wersji 1.2.1.

  • 2. Data: 2009-12-22 20:14:07
    Temat: Re: TAS INDEX 1.2.1 dla N3 oraz NOL3
    Od: "george" <g...@v...pl>

    (cut)
    tj. kurstrans1, limitK1, limitS1, kursodn, czastrans1,
    woltrans1, wolK1, wolS1, otwarcie.
    (cut)

    jesli tylko to bierzesz pod "uwage" to podpowiem że widzisz wszystko przez
    niezłe sito...

    george

  • 3. Data: 2009-12-22 21:17:33
    Od: "decyzja.pl" <d...@g...com>

    On 22 Gru, 21:14, "george" <g...@v...pl> wrote:
> [...]
    > (cut)
    >
    > jesli tylko to bierzesz pod "uwage" to podpowiem że widzisz wszystko przez

    Wyrwane z kontekstu, ale chętnie się dowiem co jeszcze powinienem brać
    pod uwagę. Nie zakładam że zjadłem wszelkie rozumy, ale jeśli już
    udostępniam to i opisuję.
    Czytałem Twoje wypowiedzi odnośnie DDE, rozumiem że to masz na myśli?
    Protokół DDE nie jest idealny, ale do pewnych zastosowań
    wystarczający.

  • 4. Data: 2009-12-22 23:16:15
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "decyzja.pl" <d...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...
> [...]

    Czytałem Twoje wypowiedzi odnośnie DDE, rozumiem że to masz na myśli?
    Protokół DDE nie jest idealny, ale do pewnych zastosowań

    kurstrans1, kurstrans2, kurstrans3...
    george