-
111. Data: 2008-01-16 18:41:51
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: r...@g...com
On 16 Sty, 19:15, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
> Nie przesadzajmy, jak sklep 2 razy wyśle (jako różne) tą samą
> transakcję, to też będziesz winić bank? To są jednak dość złożone
> systemy, różnych podmiotów i błędy mogą się zdarzać. odrębną sprawąjest
> fakt, że (IMO) po otrzymaniu pierwszych *kilku(może kilkunastu)*
> zgłoszeń m*banki powinny wyksięgować te transakcje i poczekać z ich
> rozliczeniem, aż Visa się pozbiera. Ale to IMO.
>
> KJ
Jak sie okazuje, w Polsce problem (VISA) odczuli tylko klienci bankow
z grupy BRE. Inne banki zdazyly sie na czas zorientowac, ze cos jest
nie tak i zawiesily ksiegowanie operacji z VISY.
Z innej beczki - otrzymalem maila z mbanku wyslanego z adresu
k...@m...pl. Przy odpowiedzi (chce im zglosic reklamacje w
odpowiedzi) zauwazylem, ze adres reply-to nalezy do onetu
(e...@m...onet.pl). MBank rozsyla masowa korespondencje przy
pomocy Onetu!!! Czy mam rozumiec, ze przekazali Onetowi dane swoich
klientow (imie, nazwisko, adres e-mail)??
Czy jesli wysle maila na k...@m...pl to on trafi do Onetu? Czy
onet bedzie dysponowal korespondencja mBanku z klientami?
Wiem, ze moze przesadzam - ale po ponad 24h braku mozliwosci
korzystania z wlasnej kasy i wysluchiwania gledzenia, ze to wina
czyjas tam i ze "pracuja nad rozwiazaniem problemu" bez podania
informacji, kiedy skoncza - szlag czlowieka trafia a do firmy mBank
nie mam juz za grosz zaufania
-
112. Data: 2008-01-16 19:00:11
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
Dnia Wed, 16 Jan 2008 10:41:51 -0800, ruda.divka napisał(a):
> Z innej beczki - otrzymalem maila z mbanku wyslanego z adresu
> k...@m...pl. Przy odpowiedzi (chce im zglosic reklamacje w
> odpowiedzi) zauwazylem, ze adres reply-to nalezy do onetu
> (e...@m...onet.pl). MBank rozsyla masowa korespondencje przy pomocy
> Onetu!!! Czy mam rozumiec, ze przekazali Onetowi dane swoich klientow
> (imie, nazwisko, adres e-mail)??
Nie. mBank zleca tylko po prostu rozsyłanie swoich mailingów Onetowi lub
rozsyła swoje mailingi korzystając z infrastruktury Onetu.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
113. Data: 2008-01-16 19:02:56
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
On Wed, 16 Jan 2008 10:01:56 -0800 (PST), r...@g...com wrote:
>uznane, moge wejsc na droge sadowa. Wg mLinii - reklamacje wysylac na
>adres Wydzialu Obslugi Klientow mBanku albo na k...@m...pl
Żadnym mailem. LIstem, poleconym, ZPO.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356
-
114. Data: 2008-01-16 19:06:36
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: "ygreko" <...@...com>
<r...@g...com> wrote in message
news:a0d5f408-216b-49f6-878f-4d63bd6aa2e5@d4g2000prg
.googlegroups.com...
> On 16 Sty, 18:51, "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> wrote:
> Prawda jest taka, ze zaden inny bank poza tymi z grupy BRE nie ma tego
> problemu. A raczej klienci tych bankow ich nie maja.
No wlasnie, czy rzeczywiscie nikt z czytajacych to zdanie, kto ma konto w
innym banku i wyciagal kase nie ma tego problemu?
O m*bankach jest glosno, bo jest forum, a klienci innych bankow moze sie po
prostu nie ujawniaja...? A co z TB?
Widzialem dzis w tv wypowiedz czlowieka z KB, ze oni zareagowali w pore i
nie ma takich transakcji.
-
115. Data: 2008-01-16 19:44:29
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: "kovalek" <k...@o...pl>
Uzytkownik "ygreko" <...@...com> napisal w wiadomosci
news:478e4a33$0$29506$f69f905@mamut2.aster.pl...
> <r...@g...com> wrote in message
> news:a0d5f408-216b-49f6-878f-4d63bd6aa2e5@d4g2000prg
.googlegroups.com...
>> On 16 Sty, 18:51, "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> wrote:
>> Prawda jest taka, ze zaden inny bank poza tymi z grupy BRE nie ma tego
>> problemu. A raczej klienci tych bankow ich nie maja.
No inne banki zareagowaly w pore i problemu nie ma
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,48415
01.html
Problem jest zarówno po stronie Visy, ale równiez po stronie BRE, który to w
pore nie wykryl problemu.
Na stronie mBanku pisza, ze do konca 16 stycznia kasa wróci na konto -
zobaczymy, zostaly im 3 godziny.
--
pozdrawiam
Leszek Kowalski
-
116. Data: 2008-01-16 20:11:47
Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
Od: mvoicem <m...@g...com>
Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:
>
> Na wstępie od razu przepraszam, ale nie przyłącze się do głównego nurtu i
> dywagacji "kto zawinił". Ja może z innej beczki. Ciekawi mnie bardzo
> techniczny aspekt sprawy (oczywiście raczej się nie dowiemy szczegółów).
> Mając na uwadze to co do tej pory zostało powiedziane, wychodzi że tym
> razem ta "onlajnowść" mBanku i Multi nie wyszła im na zdrowie a wręcz
> przeciwnie - okazała się wadą! Tylko jak to możliwe, że słychać głos iż
> transakcję w sieci Euronet zostały rozliczone poprawnie a już w np BZWBK
> nie. Patrząc tak tylko na te strzępki danych wychodzi na to, że wykryto
> po prostu dobrze zakamuflowanego "buga" w systemie ;)
Domysł: może wypłaty z Euronetu są wysyłane na linii Euronet->mBank, a dla
całej reszty przychodzą od Visy?
Oczywiście zakładając że prawdą jest że Visa zawiniła.
p. m.
-
117. Data: 2008-01-16 20:14:48
Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
Od: mvoicem <m...@g...com>
Kamil Jońca wrote:
> Fantom pisze:
>>> Kto dokonywał wypłaty w bankomacie ostatnio niech się TERAZ zaloguje
>>> do mBanku. Efekt piorunujący - ta sama kwota poksięgowana
>>> kilka(naście) razy aż do salda dopuszczalnego ;-)
>>> Mlinia twierdzi, że pracują nad tym...
>>
>> Prawda jest taka, ze to wina Visa. Tylko z ta karta sa te problemy i w
>> roznych bankach. inne karty chodza bez probelmu. Wiec mBanku tu niczemu
>> nieweiiny ( i nne banki o ktorych tu mniej mowy tez)
>
> Niezupełnie (IMO) Jeśli VISA wysłała do księgowania *te same*
> transakcje, to system banku powinien zareagować. (że jakiś identyfikator
> transakcji się powtórzył) Więc choć wina jest po stronie Visy, to o
> systemach m*banków też nie świadczy to najlepiej. No chyba, że dla tych
> systemów to nie wyglądało jako te same transakcje (np VISA ponadawała
> inne identyfikatory), ale w to wątpię.
Mimo wszystko, powinno być dość proste żeby dla wszystkich kont gdzie 17
razy występuje ta sama kwota choćby zwiększyć środki dostępne o 17*kwota.
A potem sobie wyjaśniać powoli.
p. m.
-
118. Data: 2008-01-16 20:16:38
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: mvoicem <m...@g...com>
r...@g...com wrote:
> Po rozmowie z prawnikiem:
>
> - naleza sie odsetki w wysokosci ustawowej (lub jak za lokate
> overnight) za okres, w ktorym nie bylem w stanie dysponowac swoimi
> pieniedzmi na koncie w M&M - tak sie sklada, ze mam konta w mBanku i
> Multi...:(
> - zadoscuczynienie za szkody moralne - pocilem sie w supermarkecie
> przy kasie nie mogac zaplacic za zakupy a potem usilujac wyplacic
> pieniadze z bankomatu
> - koszt polaczen z mLinia na rozmowy zwiazane z wyjasnianiem awarii
> - odszkodowania za poniesione szkody (np. nie jestem w stanie
> terminowo uregulowac faktury za korzystanie z GSM)
Coś mi się nie zgadza ... zawsze mi się wydawało że albo odsetki, albo
odszkodowanie za poniesione szkody, ale nigdy razem.
p. m.
-
119. Data: 2008-01-16 20:25:50
Temat: Re: TERAZ!!!!
Od: Anna <a...@o...pl>
mvoicem pisze:
> Coś mi się nie zgadza ... zawsze mi się wydawało że albo odsetki, albo
> odszkodowanie za poniesione szkody, ale nigdy razem.
Tylko ci się wydaje. Odsetki za dysponowanie pieniędzmi a odszkodowanie
za wyrządzone szkody. A te ostatnie łatwo będą mieli udowodnić, ci
którzy je ponieśli, np: wyjazd zagraniczny nie doszedł do skutku, w
czasie wyjazdu zostali bez pieniędzy, spóźnili się z jakąś opłatą i
zostały im naliczone odsetki lub co gorsza kary...
Zapewne pomyliłeś z odsetkami i karami umownymi, które pobierać może
bank. On może zdecydować się tylko na jedno z powyższego i często wybór
pada na kary umowne.
--
pzdr
-
120. Data: 2008-01-16 20:25:56
Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
mvoicem pisze:
[...]
>
> Mimo wszystko, powinno być dość proste żeby dla wszystkich kont gdzie 17
> razy występuje ta sama kwota choćby zwiększyć środki dostępne o 17*kwota.
Tak. Ale tutaj dobijamy do kwestii procedur, dostępu do danych
produkcyjnych, ich modyfikacji i takich tam pierdół.
Żeby nie było. Nie bronię, m*banków, uważam, że powinny ponieść wszelkie
koszty (łącznie z "utraconymi zyskami" jeśli trzeba). Mam wrażenie (może
nie do końca słuszne), że nie mają procedur awaryjnych.
Ale śmieszą mnie posty ludzi którzy "wiedzą że
"bankchciałichokraśćbojapiszęsystemylifecriticalstąd
wiemcosięstałowbanku"
KJ