  • 1. Data: 2013-08-15 10:28:28
    Temat: TFI - mBank
    Od: S <a...@w...pl>

    Sprzedałem TFI w mBanku... złożyłem dyspozycję odkupienia 12.08 rano.
    Dopiero 14.08 znikły mi pozycje z "Inwestycji". Do godz. 19:30 nie było
    jednak pieniędzy na eKoncie. Dziś rano sobie patrzę (15.08, godz.10:00)
    i są.

    Pytanie moje brzmi: jakie są zasady sprzedaży jednostek? Jeśli bank
    otrzymuje pieniądze z zewnątrz to między 19:30 a 10 rano przelewów
    międzybankowych nie ma, więc skąd tak kasa? W nocy chyba nie sprzedają
    tych TFI?

    Ostatnia wycena funduszu jaką widziałem w "Inwestycjach" dawała 1350zł
    zysku. Dziś na koncie zysk wyniósł 962,50zł. Zakładam 19% belki -
    powinienem dostać 1093,50zł. Czy mam rozumieć,że w czasie między
    wyzerowaniem "Inwestycji" a zasileniem ekonta jednostki spadły tak bardzo?
    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-15 12:20:37
    Temat: Re: TFI - mBank
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 10:28:28 UTC+2 użytkownik S napisał:
> [...]
    >
    > otrzymuje pieniądze z zewnątrz to między 19:30 a 10 rano przelewów
    >
    > międzybankowych nie ma, więc skąd tak kasa? W nocy chyba nie sprzedają

    Po pierwsze potwierdzenie realizacji dyspozycji i przelanie pieniędzy z
    odkupienia to dwa różne zdarzenia. Przelew mógł być wewnętrzny jeżeli
    rachunek rozliczeniowy jest w grupie BRE.

> [...]
    >
    > powinienem dostać 1093,50zł. Czy mam rozumieć,że w czasie między
    >
    > wyzerowaniem "Inwestycji" a zasileniem ekonta jednostki spadły tak bardzo?

    Ostatnia wycena nie ma tu nic do rzeczy. Kliknij sobie na historię i zobacz
    jaka była data wyceny transakcji.

  • 3. Data: 2013-08-15 12:59:10
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-08-15 12:20, Piotr Hołda pisze:

    > Po pierwsze potwierdzenie realizacji dyspozycji i przelanie pieniędzy z
    > odkupienia to dwa różne zdarzenia. Przelew mógł być wewnętrzny jeżeli
    > rachunek rozliczeniowy jest w grupie BRE.

    OK, ale nocą?

    > Ostatnia wycena nie ma tu nic do rzeczy. Kliknij sobie na historię i zobacz
    > jaka była data wyceny transakcji.

    Data wyceny to 12.08. Ciekawe o tyle, że jeszcze 14.08 fundusze nadal
    wisiały mi w "Inwestycjach". Czyli już sprzedałem, choć jeszcze posiadałem?

    Teraz wszystko się zgadza... Prawie, bo wartość jednostki z dnia 12.08
    według notowań mBanku pomnożona przez sprzedane jednostki nie daje
    kwoty, którą dostałem. Nie odpowiada też kursowi z dnia 13.08. Rozumieć
    mam, że kurs zmienia się wielokrotnie jednego dnia? Tylko jeśli tak to
    dlaczego mBank podaje dziennie tylko jedną wartość?
    Ale co ciekawe - pobrano podatek zaokrąglony do pełnych złotówek. Nie ma
    groszy, choć w przypadku belki przecież nawet 0,01 pobierają... TFI ma
    jakieś inne zasady?

    Jakoś nie mam przekonania, że TFI jest łatwo zarządzać, jeśli tak to
    działa ;-)

    --
    Pozdrawiam