  • 11. Data: 2011-09-22 19:04:52
    Temat: Re: TLS/SSL złamane? Będzie się działo [mbank ma skopany ssl]
    Od: a...@g...pl

    xbartx wrote:

    > Jeżeli okaże się to prawdą to ciężkie dni szykują się dla banków i nie
    > tylko. Oj będzie się działo ;)

    Myślisz, że banki się przejmują? Od taki mbank:

    $ gnutls-cli www.mbank.com.pl
    Resolving 'www.mbank.com.pl'...
    Connecting to '193.41.230.81:443'...
    *** Fatal error: The TLS connection was non-properly terminated.
    *** Handshake has failed
    GnuTLS error: The TLS connection was non-properly terminated.

    (gnutls dość restrykcyjnie podchodzi do standardu, a serwer mbanku ma
    skopaną obsługę części protokołu. Maintanerzy gnutls pisali tak:

    The server is buggy, to talk to it you need to disable ALL of:

    1) any extension
    2) MAC padding
    3) offer of TLS 1.1
    )

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 12. Data: 2011-09-22 21:17:58
    Temat: Re: TLS/SSL złamane? Będzie się działo
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 16:25:08 +0200, Krystek napisał(a):

    > Ale wiesz, że Niebezpiecznik to taki odpowiednik "Pudelka" dotyczący
    > bezpieczeństwa sieciowego? Tworzenie tytułu artykułu (a i często
    > zawartości) przypomina zabiegi podobny do tego -
    > <http://www.glosywmojejglowie.pl/comics/2011-09-21-N
    aglowek.jpg> Ma
    > wzbudzić sensację. A czy ktoś dotrze do źródłowej informacji to już inna
    > kwestia.

    Jakkolwiek by to sensacyjnie bądź nie brzmiało, to jeżeli pojawi się
    exploit a następnie zostanie to zautomatyzowane, to wydaje mi się że może
    pojawić się całkiem spory problem, być może nie tam gdzie się można
    spodziewać. Owszem równie dobrze mogę się mylić i będzie z dużej chmury
    mały deszcz. Czas pokaże.

    Xenocide

  • 13. Data: 2011-09-22 22:11:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx <b...@h...net> wrote on 2011-09-21_11:44

    > Za to mam wrażenie, że Ty jakbyś przegapił nawet najmniejszą
    > okazję do tego aby się koniecznie przyczepić, to chyba by Ci
    > się klawiatura popsuła ;) więc po prostu wyluzuj.

    Ten typ tak ma :-)

    witrak()

  • 14. Data: 2011-09-23 20:17:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-21, xbartx <b...@h...net> wrote:

    [...]

    > Przeglądarka Chromium (wersja rozwojowa Google Chrome):
    > 15.0.871.0 (Developer Build 99583 Linux) Ubuntu 10.04

    A jak wyłączysz TSL 1.0 w przeglądarce (w opcjach), to co
    Ci pokazuje? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-09-24 09:27:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 22:17:08 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A jak wyłączysz TSL 1.0 w przeglądarce (w opcjach), to co Ci pokazuje?
    > :)

    Chodziło mi o domyślną konfigurację.

    Xenocide