  • 11. Data: 2009-05-20 01:08:14
    Temat: Re: Multibank - podwyzka oplat za karte debetowa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin" guv545$d12$...@i...gazeta.pl

    > Z 'sasiedniego' watku o zamykaniu konto AQ w Multibanku
    > wiem, ze Multi wprowadza oplate za karte VE do Multikonta
    > Ja Active. Zgodnie z TOiP obowiazujaca od 15 maja 2009
    > oplata wynosi 2 PLN/m-c. Ale moze ktos sie orientuje
    > czy jak zastrzege karte dzisiaj to policza oplate za karte czy nie?
    > No i jaka oplata za maj za karte? Przeciez do 14.05.2009
    > karta byla za darmo. To platna jest tylko pol miesiaca
    > czy caly miesiac?

    Multi to złodziejski bank. :) Karta bankomatowa, sprawdzenie konta
    i niezwrócenie opłaty za prowadzenie konta pomimo spełnienia warunku
    zwrócenia... :) Karty (2 złote) już nie było, trzykrotne sprawdzenie
    salda (3 złote) w ich bankomacie zgodne z ich TOiP, no i (3 złote
    i 50 groszy) niezwrócenie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-05-20 07:31:22
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...pl> napisał(a):
    > A może to jednak pomyłka banku? Jaki jest obecnie sens istnienia taryfy
    > Active?

    Pomylka banku :) - ubawilem sie setnie :).

    Sens jest jednoznaczny - bank przesadzil ze zbyt darmowymi uslugami i teraz
    zaczyna je likwidowac. Ot i wszystko. Przez kilka lat multibank mial
    praktycznie darmowe konta oferujace stosunkowo duzo roznych funkcjonalnosci -
    zwykle takze bardzo atrakcyjnych.
    Ja mialem w ciagu 5 lat posiadania u nich konta takie "bonusy" jak kredyt
    hipoteczny z bilansowaniem na ktorym w sumie zarobilem a nie "zaplacilem",
    mialem swietnie oprocentowane tygodniowej lokaty, mialem konto z duzym
    kredytem odnawialnym, ktory mialem calkowicie za darmoche i przydzielonym
    praktycznie w trakcie jednej wizyty w placowce, karty za darmoche, w miare
    dobra obsluge reklamacji jaka musialem u nich zalatwiac - i pewnie kilka
    innych spraw o ktorych juz zapomnialem :). Ba, nawet za wydanie papieru do
    likwidacji wpisu na hipotece nie zaplacilem ani grosika - choc standardem na
    rynku jest 150pln... Za to wszystko nigdy nie zaplacilem ani grosza - a biorac
    pod uwage ze intensywnie wykorzystalem takze mechanizm bilansowania i kredyt
    odnawialny w koncie to glownie oni doplacali do mojego konta.

    Cel jest jednoznaczny - jest praktycznie jedno sensowne konto, ktore jest
    darmowe przy 500pln operacji na karcie (co pewnie wynika z zysku banku na
    operacjach i wyrownuje koszt utrzymania konta) - za cala reszte trzeba teraz
    sporo zaplacic, chociazby samym trzymaniem tam gotowki ;). Wg mnie - wszystko
    zmierza do "wygaszenia popytu" na multibank - wiekszosc klientow unikajacych
    oplat i tak wyladuje w mbanku. Wizja malego banku dla klientow "bogatszych"
    najwyrazniej sie nie sprawdzila, kiedy targetem byli mlodzi myslacy ludzie. Ot
    i wszystko.

  • 13. Data: 2009-05-20 07:39:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Mariusz " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pomylka banku :) - ubawilem sie setnie :).

    To bardzo miło i historia która była poniżej bardzo urzekająca, ale czy
    potrafisz uzasadnić sens istnienia taryfy Active w kontekście taryfy
    Comfort? To znaczy jakie są przewagi taryfy Active po wprowadzeniu zmian
    dotycząccych karty debetowej? :)

> [...]
    > "bogatszych"
    > najwyrazniej sie nie sprawdzila, kiedy targetem byli mlodzi myslacy

    W każdym razie na przygotowanie do sprzedaży Multi to nie wygląda, bo wtedy
    raczej się sztucznie zwiększa bazę klientów a nie zmniejsza.

  • 14. Data: 2009-05-20 08:50:14
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...pl> napisał(a):
> [...]
    > potrafisz uzasadnić sens istnienia taryfy Active w kontekście taryfy
    > Comfort? To znaczy jakie są przewagi taryfy Active po wprowadzeniu zmian

    Sprowokowales mnie :)
    Taryfa Comfort:
    0 zł za przelew wykonany przez Internet
    5 zł za przelew wykonany przez multilinię
    10 zł za przelew wykonany w oddziale MultiBanku

    Taryfa Active:
    0 zł za przelew wykonany przez Internet
    3 zł za przelew wykonany przez multilinię
    5 zł za przelew wykonany w oddziale MultiBanku

    Poza tym jest to przeciez jasne :) - taryfa Active jest dla ludzi aktywnych,
    uwielbiajacych przygody i szybkie tempo zycia, zas taryfa Comfort to taryfa
    dla dziadkow w papuciach ;).
    Ostatnio typowe jest "dojenie" klientow przez BRE - wg mnie to jest kolejna
    odslona tego samego spektaklu. Czesc uzytkownikow kapnie sie dopiero po jakims
    czasie ze placi za konto, czesci nie bedzie sie chcialo isc do banku i przez
    30minut wypelniac tam sterte papierzysk, a czesc ugrzezla w funduszach,
    akcjach i ubezpieczeniach - dojonko jak sie patrzy. Czyms trzeba wyrownac
    koszmarny bilans na depozytach.

  • 15. Data: 2009-05-20 08:53:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > aktywnych,
    > uwielbiajacych przygody i szybkie tempo zycia, zas taryfa Comfort to

    Cholercia, masz rację, zapomniałem o tym! :)

  • 16. Data: 2009-05-20 10:28:17
    Temat: Tabela opłat i str.www
    Od: "Milton" <m...@o...pl>

    Na stronie internetowej :

    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/976/1491920/taryfa_pr
    owizji_i_oplat_1491920.pdf

    Strona 35 rozdział IX punkt w tabeli 6.
    widnieje, że karta w taryfie Active jest 'bez opłat'
    tabela obowiazuje od 15.05.2009

    co pozostaje w sprzeczonści z informacją na stronie

    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/ja/tar
    yfy_ja/

    Czy to kolejny ( po 31 czerwca ) chłyt mayketingowy ??

  • 17. Data: 2009-05-20 11:00:19
    Temat: Re: Tabela opłat i str.www
    Od: "Mariusz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Milton <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > widnieje, że karta w taryfie Active jest 'bez opłat'
    > tabela obowiazuje od 15.05.2009
    >
    > co pozostaje w sprzeczonści z informacją na stronie

    Chyba pomyliles wiersze - brak oplaty miesiecznej jest przy karcie dodatkowej.

  • 18. Data: 2009-05-20 11:08:32
    Od: "Mariusz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Choc moze nie ma co sie tym przejmowac - w koncu w pozycji 20 tej samej
    tabelki prowizja od wyplaty gotowki z wlasnego konta typu ja Active w placowce
    wlasnego banku wynosi ni mniej ni wiecej a 950pln ;)
    Strasznie sie ne taryfe uwzieli ;)

  • 19. Data: 2009-05-20 11:09:34
    Od: "Milton" <m...@o...pl>

    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/976/1491920/taryfa_pr

    > Chyba pomyliles wiersze - brak oplaty miesiecznej jest przy karcie
    dodatkowej.

    Ano tak , masz racje , moje niedopatrzenie , bez opłat jest karta dodatkowa.
    Za karte głowną trzeba płacic 2 pln. Sorki za zamieszanie.

  • 20. Data: 2009-05-20 13:15:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > "bogatszych"
    > najwyrazniej sie nie sprawdzila, kiedy targetem byli mlodzi myslacy

    Zawsze sa inne banki, a teraz praktycznie konto AQ w wersji podstawowej przy
    wplywach 8tys. jest calkowicie darmowe bo nie wprowadzili oplaty za karte.
    Ciekawy jestem, kiedy zmienia zasady, ze wplywy zwalniaja z oplaty za konto,
    bo jezeli ktos ma troche oszczednosci w innym banku a
    wynagrodzenie/emeryture <8tys. to bez problemu mozna robic te wplywy.
    Przetestowalem to przelewajac kase z Eurobanku do Multi I-sesja i z powrotem
    do Eurobanku III-sesja- wplywy robie i Multi nie obraca tymi wplywami nawet
    jeden dzien. Zastanawia mnie tylko co oni z tego maja, ale na razie
    rozwiazanie jest korzystne dla klienta.