  • 1. Data: 2009-09-12 21:18:14
    Temat: "Tajemnicza historia kart kredytowych"
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Na youtube znalazłem ciekawy film (szedł kiedyś na "Planete"),
    pokazujący sztuczki, jakich używają banki aby oskubać użytkowników
    swoich kart kredytowych:
    http://www.youtube.com/results?search_query=Tajemnic
    za+historia+kart+kredytowych&search_type=&aq=f

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-09-13 03:49:15
    Temat: Re: "Tajemnicza historia kart kredytowych"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:
> [...]
    > swoich kart kredytowych:
    > http://www.youtube.com/results?search_query=Tajemnic
    za+historia+kart+kredytowych&search_type=&aq=f

    Mocno naciągany film.
    Nikt nikogo do korzytania z kart kredytowych nie zmusza.
    Nie odpowiada, nie korzystać. Dług się sam na karcie nie zrobił.
    Karta to narzędzie do wydawania pieniędzy, a nie kredyt bankowy.
    Jak ktos tego nie rozumie, to lepiej niech dziś już potnie wszystkie
    karty co ma.
    Dwie rzeczy, które mi się spodobały, to zdanie na końcu, że system kart
    powoli się stacza, przy takim podejściu bo kto się raz naciął więcej nie
    skorzysta. Dwa, że fajnie robi za film edukacyjny, tylko powinni dodać
    podtytuł "najczarniejszy scenariusz".

    Jedna rzecz techniczna, która byłaby fajna, ale obecnie w dobie
    internettu w zasadzie bez znaczenia: stwierdzenie, że jezeli nie
    użyjesz karty kredytowej ani razu i będziesz spłacał kwotę minimalną
    (lub kwotę ostatniej spłaty) regularnie i w terminie to zajmie ci to
    tyle i tyle czasu i będzie kosztowało tyle i tyle pieniędzy. Taki zapis
    obowiązuje już przy innych rodzajach kredytów. Gdzie musza podać
    całkowitą kwotę do zapłacenia.
    Z oczywistych względów banki się będą przed tym uświadamianiem klienta
    broniły, co nie znaczy, że w ogóle trzeba się o taki zapis prosić.
    Zapewne klakulator to wyliczający można znaleźć w internecie bez problemu.

  • 3. Data: 2009-09-13 06:44:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > użyjesz karty kredytowej ani razu i będziesz spłacał kwotę minimalną
    > (lub kwotę ostatniej spłaty) regularnie i w terminie to zajmie ci to

    Jak można nie użyć karty i potem musieć spłacać kwotę minimalną?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-13 07:33:16
    Od: maruda <r...@n...com>

    Liwiusz pisze:
    > witek pisze:
    >
    > Jak można nie użyć karty i potem musieć spłacać kwotę minimalną?

    Skrócił. Chciał chyba napisać "w bankomacie"

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2009-09-13 07:48:39
    Od: "K.Jolina" <K...@o...pl>

    >Skrócił. Chciał chyba napisać "w bankomacie"

    W sumie jedyny bank w pozytywnym świetle to VW

    jk

  • 6. Data: 2009-09-13 08:48:25
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "K.Jolina" <news:h8i86p$89n$1@news.onet.pl

    > W sumie jedyny bank w pozytywnym świetle to VW

    PLONK.

  • 7. Data: 2009-09-13 09:18:29
    Od: z...@o...pl

    > Nikt nikogo do korzytania z kart kredytowych nie zmusza.

    mnie też bawi i śmieszy postawa autorów takowych filmików,
    zwłaszcza jeżeli wyczuję, że autor ma "misję" wobec świata...

    uwaga natury ogólnej:

    są tacy którzy uważają że cały świat został zmuszony przez Żydów
    do używania karty kredytowej :) jeżeli ktoś tak uważa, to powinien
    konsekwentnie odmawiać podpisania każdej podsuwanej przez wrogich
    Żydów karty kredytowej :) bo jeśli ktoś w karcie kredytowej widzi
    żydowski spisek tzn. że nie jest intelektualnie predysponowany
    do korzystania z tak "skomplikowanego" narzędzia jak karta kredytowa
    i powinien wspierać finansowo jakiś SKOK najlepiej taki bez debetówki
    stojąc w kolejce do kasy po własne pieniądze i płacąc 5zł za przelew
    bo jako rzecze Ojciec Inwestor, skoki mają polski kapitał i są cacy...

  • 8. Data: 2009-09-13 10:02:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:
    za+historia+kart+kredytowych&search_type=&aq=f

    > Mocno naciągany film.

    Dokladnie.

    Praktycznie jedyna rzecz, ktora mnie "ruszyla" , ti ichni provident czy
    jakos tak, ktory celowo ksiegowal wiekszosc wplat z opoznieniem, zeby
    naliczac klientom kary.

    Na samym poczatku przemkneli sie z krotkim wywiadem z czlowiekiem,
    ktoremu karty nie miescily sie w portfelu, a wszystkei splacal w GP, aby
    skupic sie na matolkach wyplacajacych z jednych kart aby splacic inne.

    Przyznam sie, ze sam nie wiem, jakie mam oprocentowanie na swoich
    kartach, bo mnie to nie interesuje - w zalozeniu sluza do splacania w GP.

    W USA banki zastosowaly inna niz w Europie taktyke, oferujac klientom
    karty z oprocentowaniem na poziomie linii debetowej, aby nastepnie jes
    podwyzszac, gdy klient zacznie korzystac.

    Ciekawe, ze w calym filmie zaden z obroncow kleinta nie zaproponowal,
    aby zastosowac zasad, iz dlug zaciagniety karta jest naliczany zawsze wg
    stawek oprocentowania obowiazujacych w chwili, gdy go zaciagnieto.
    Wtedy tylko nowe transakcje obejmowalaby zmiana oprocentowania.

  • 9. Data: 2009-09-13 10:07:01
    Temat: Re: "Tajemnicza...ojciec ?
    Od: "Karolek2x" <n...@n...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > bo jako rzecze Ojciec Inwestor, skoki mają polski kapitał i są cacy...

    On jest ojcem ?
    Skąd to wiesz ?
    To chyba jego wrogowie rozgłaszają taką plotkę
    mówiąc, że jest ojcem.

  • 10. Data: 2009-09-13 10:31:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Karolek2x" news:h8ifvr$rel$1@node2.news.atman.pl

    > On jest ojcem ?
    > Skąd to wiesz ?
    > To chyba jego wrogowie rozgłaszają taką plotkę
    > mówiąc, że jest ojcem.

    LOL. :)