  • 21. Data: 2009-09-13 13:11:17
    Temat: Re: "Tajemnicza historia kart kredytowych"
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > ?????

    Nie widzisz, że kto to jest kolina ? 99% osób ma go splonkowanego.

    --
    Mithos

  • 22. Data: 2009-09-13 15:13:34
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witrak() wrote:

    > Oczywiście, strategia wspomniana przez jednego
    > z 4 stałych rozmówców (mam oszczędności ale korzystam z kredytu)
    > jest bardzo sensowna

    jest sensowna jesli sie karte splaca terminowo, a ci statystyczni
    amerykanie przy stoliku maja oszczednosci na czarna godzine,
    a karte splacaja czesciowo i mysla ze sa geniuszami ekonomii.
    nie potrafia sobie w prosty sposob policzyc, ze drakonskie
    odsetki na karcie realnie zjadaja ich oszczednosci, no ale
    jak to lecialo w piesni o jagience...

    "tylko wzrost oswiaty moze zmniejszyc nasze straty..."

  • 23. Data: 2009-09-14 08:39:38
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-09-13 17:13, Paweł wrote:

> [...]
    > jak to lecialo w piesni o jagience...
    >
    > "tylko wzrost oswiaty moze zmniejszyc nasze straty..."

    Zgadza się :-)
    Ale ja myślałem o tych, co to jednak wiedzą trochę o co chodzi:
    jedna z tych występujących w filmie pań powiedziała, że ona spłaca
    więcej niż minimum - z czego wnoszę, że bierze "kredyt kartowy" na
    krótki czas. A to wydaje mi się sensowne w każdym układzie - w końcu
    czasami kwota zakupu przekracza nasze wolne bieżące środki...

    witrak()

  • 24. Data: 2009-09-14 15:19:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witrak() wrote:

> [...]
    > tych występujących w filmie pań powiedziała, że ona spłaca więcej niż
    > minimum - z czego wnoszę, że bierze "kredyt kartowy" na krótki czas.

    hmm, obawiam sie ze to nie tak.

    Zapewne pani ma z dobre kilkanascie tysiecy dlugu na karcie.
    Minimum to zwykle kilkadziesiat dolarow, a pnai twierdzi, ze spłaca
    wiecej niz minimum, czyli np 150.

    > to wydaje mi się sensowne w każdym układzie - w końcu czasami kwota
    > zakupu przekracza nasze wolne bieżące środki...

    znacznie taniej wychodzi wziąc regularny kredyt w banku niż na karcie.
    Choćby to było nawet na jeden miesiąc.

  • 25. Data: 2009-09-15 12:18:49
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Wrz, 17:19, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > znacznie taniej wychodzi wziąc regularny kredyt w banku niż na karcie.
    > Choćby to było nawet na jeden miesiąc.

    Czyżby ? Na Mille mam 9,90 % p.a., który polski bank udzieli mi
    kredytu gotówkowego taniej ?

  • 26. Data: 2009-09-15 20:27:13
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    szczurwa wrote:

    > Czyżby ? Na Mille mam 9,90 %

    na ile miesiecy ta promocja?

  • 27. Data: 2009-09-15 20:38:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Paweł" <r...@1...0.0.1> wrote in message

    > na ile miesiecy ta promocja?

    To nie jest promocja.

  • 28. Data: 2009-09-15 20:46:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > To nie jest promocja.

    Ale dotyczy to jedynie przenoszonego zadłużenia do czasu jego spłaty.

    Chociaż faktycznie : aktualnie jest sporo kart kredytowych, które mają
    oprocentowanie korzystniejsze niż kredyty odnawialne (np. Multibank 9,9%
    przez rok przy przeniesieniu, platyna mBanku, dowolna PKO BP przy
    przenoszeniu zadłużenia, wspomniane Millennium).

    --
    Mithos

  • 29. Data: 2009-09-15 20:54:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:h8ougn$2vg$1@news.onet.pl...

    > Ale dotyczy to jedynie przenoszonego zadłużenia do czasu jego spłaty.

    To akurat żadna przeszkoda, bo można spokojnie to przelać na ROR deklarując,
    że jest tam linia kredytowa...

    Realny plus w stosunku do linii: odsetki nie kapitalizują się, nie ma
    prowizji "za odnowienie" czy tfu-tfu "za nieużywanie".

    Realny minus: nie działa do końca tak jak linia, bo każda wypłata to 1%
    prowizji.

    Są tez inne cechy odróżniające to od linii, które powodują że trzeba tego
    umiejętnie używać.