  • 221. Data: 2019-07-29 11:08:52
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    Szymon <...@w...pl> writes:
> [...]
    czyli-jak-zarobic-na-zaokraglaniu-malych-przelewow/

    >"Podobno" "komuś" itd. Powiedzmy że ja nawet uwierzę że tak było.
    >To nie ma żadnego związku z różnymi potrzebami firm i ludzi.
    >Nie myślisz też chyba, że ten ktoś stukał te 70 kprzelewów ręcznie???

    70k, codziennie ? No, jesli jest funkcja importu ...
    zysku ho ho, z 700zl ... ale czemu nie ... tez pieniadz.

    No i 1 grosz to chyba za malo, bo wplynie 0.00 centow.
    3 grosze brzmi ciekawie ...

    Tak swoja droga kiedys liczylem jak tu zoptymalizowac kwote na
    lokacie, zeby odsetek bylo jak najwiecej, bo tam tez zaokraglaja
    Ale jak sobie pomyslalem, ze zarobek rzedu 1 grosza, to mi chec
    przeszla - nawet jesli codziennie :-)

    W walutomacie byl jeszcze kiedys numer - zaokraglali kwoty na korzysc
    tego, ktory wystawil wieksza oferte.
    I tez juz zaczalem liczyc, ale sobie przypomnialem, ze to o grosze
    chodzi :-)

    >Nikt i podejrzewam, że praktycznie nikt nigdy nie zwracał.

    Hi, hi - za jakis wspomnien "prestiz mojej platynowej karty znikl w
    warszawskim supermarkecie.
    Kasjerka sie wychylila i krzyknela do kolezanki:
    -Kaska, taki dziwne karty to tez obslugujemy ?

    Teraz zwracaja uwage ... w klubach Cocomo :)

    A tak swoja droga - co sie stalo z delfinkiem ?
    Mogł sie podobac ... za drogi, czy klienci zazyczyli sobie zmiany ?

    J.

  • 222. Data: 2019-07-29 12:16:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2019-07-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >Dla formalności jeśli KD to "Karta debetowa" to jest to karta
    >obciążająca rachunek (debit = obciążyć). Bardziej poprawna nazwa
    >to karta obciążeniowa.

    Skoro na karcie pisze "Debit" to to jest karta debitowa :-P

    Aczkolwiek to jakas nowa moda, wtedy chyba pisalo "electron" :-)

    Ha - w 2001 z czipem byly, czy na pasek ?

    >Karta kredytowa, to karta w której zaciągasz
    >kredyt (credit). "Karta debetowa" nie oznacza, że można wziąć debet,
    >wbrew polskiej nazwie. :)

    Jest takie ryzyko niestety :-)

    No ale zaraz - karta, ktora mozna wziac (?) debet ... czy to nie jest
    kredytowa ? :-P

    J.

  • 223. Data: 2019-07-29 15:13:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Lat juz nie pamietam, ale kiedys nie tak latwo bylo o KK,
    > wiec dla niej byc moze i tak musiales szukac "drugiego banku".

    Pierwszego :-)

    > Jesli mnie skleroza nie myli, to mbank wprowadzil wirtualne karty do
    > internetu ... ale kiedy ?

    Później. Poza tym, często nie działały - nie wiem dlaczego wymyślili, że
    one nie mają się autoryzować w przypadku transakcji wpisywanych ręcznie
    do uniwersalnego terminala. Teoretycznie to niby byłyby transakcje
    z obecnością karty, ale to było tak powszechne (i wciąż jest), a karta
    wirtualna miała być zasilana tylko w razie potrzeby, że to ograniczenie
    było bez sensu.

    > Ha, jedna z pierwszych KK oferowal Pekao, do tego jakies konto
    > dolarowe trzeba bylo zalozyc, i znajomy narzekal, ze srodkow zabraklo,
    > przez jakas blokade, co to sie zalozyla, a potem dlugo sciagala ...
    > czyzby to KD byla a nie KK ?

    Oczywiście. Trzeba było wpłacić (na konto, nie na zablokowaną lokatę)
    $500 lub równoważność.

    > Tak swoja droga - to tylko 7600 zl na rachunek.
    > Ta zlotowka byla kiedys jakby wiecej warta, ale to jakis "osad"
    > przypomina :-P

    To było z 5 średnich pensji, w warunkach dużej inflacji i powszechnego
    braku gotówki. Bez przesady.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 224. Data: 2019-07-29 15:17:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Pierwszego :-)

    Albo trzeciego. Jesli w pierwszym miales konto, ale nie oferowal KK,
    drugim byl mbank ... to trzeba nam takiego z KK.

    >Oczywiście. Trzeba było wpłacić (na konto, nie na zablokowaną lokatę)
    >$500 lub równoważność.

    Jakos tak ... ale czy to nie forma kaucji byla ?
    Cos mi chodzi po glowie, ze tych rachunkow mialo byc wiecej...

    >To było z 5 średnich pensji, w warunkach dużej inflacji i
    >powszechnego
    >braku gotówki. Bez przesady.

    Ale to konto dla lepiej zarabiajacych, bo maja komputer i internet ...
    no i dla studentow :-)

    J.

  • 225. Data: 2019-07-29 15:19:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > "telnet elektron" do dziś mam "w palcach".

    Tego nie znam, ale salę słoneczek w 9 pamiętam. Plus drugą z pecetami.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 226. Data: 2019-07-29 15:23:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ha - w 2001 z czipem byly, czy na pasek ?

    Scalaki pojawiły się chyba kilka lat później. W 2001 to jeszcze dużo
    żelazek było (swoją drogą, kartą mB nie dało się tak zapłacić, bez trudu
    przynajmniej).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 227. Data: 2019-07-29 15:25:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    > Dnia Sat, 27 Jul 2019 18:14:24 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
    [..]

    >Nie słyszałeś o czymś takim jak 'koszty zmiany'? Gdybym nie miał
    >żadnego konta, i musiał jakieś założyć, to niewykluczone, że mbank by
    >odpadł[1] . Ale mbank już mam, jeść nie woła, mi wystarcza - po co
    >zmieniać

    Tak swoja droga
    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/8
    00-zł-za...-zamknięcie-konta-w-banku-tak-dobrze-czyt
    acie---za-zamknięcie/ar-AAF19s8

    DNB placi 800 zl za ... zamkniecie konta. Chce sie pozbyc prywatnych
    klientow.

    Ciekawe ... nie wystarczylo podniesc/wprowadzic oplaty za konto ?

    J.

  • 228. Data: 2019-07-29 15:39:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Scalaki pojawiły się chyba kilka lat później. W 2001 to jeszcze dużo
    >żelazek było (swoją drogą, kartą mB nie dało się tak zapłacić, bez
    >trudu
    >przynajmniej).

    Plaskata byla :-)

    Ale tych żelazek to w Polsce nie pamietam.
    Moze gdzies w Victorii ...

    J.

  • 229. Data: 2019-07-29 16:00:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości grup
    >
    > Plaskata byla :-)
    >
    > Ale tych żelazek to w Polsce nie pamietam.

    Księgarnia naprzeciwko Uniwerku Warszawskiego. Nawet mam parę "odbitek"

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    There is a multi-legged creature crawling on your shoulder.

  • 230. Data: 2019-07-29 16:04:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jakos tak ... ale czy to nie forma kaucji byla ?

    Nie
    --
    Krzysztof Hałasa