  • 121. Data: 2010-12-10 10:56:52
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:4d020440$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tylko kilka lat? To znaczy że mając 18 lat można przed trzydziestką nie
    > mieć długów, mieć dobrą działkę i założyć rodzinę? No to chyba nieźle, co?

    Jeśli sie zacznie pracowac w wieku 18 lat, ma się gdzie mieszkac no i
    zapewne będzie to pierwsza praca wiec szczęściarzem będzie ten który
    dostanie srednia krajową na poczatek.
    > Tak. Np ja płacę nieco mniej.

    Konkrety poprosze. Czy kierbud daje Tobie zniżkę za to że jestes świadomy?

    Krzysiek

  • 122. Data: 2010-12-10 11:17:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > Jeśli sie zacznie pracowac w wieku 18 lat, ma się gdzie mieszkac no i
    > zapewne będzie to pierwsza praca wiec szczęściarzem będzie ten który

    Bez problemu da się tyle zarobić na budowie na początek z nadgodzinami, a
    potem już bez. Z tym że trzeba umieć coś więcej niż łopatować piasek do
    betoniarki.

    > Konkrety poprosze. Czy kierbud daje Tobie zniżkę za to że jestes świadomy?

    Płacę mniej za wino, które sobie sam zrobiłem z własnego winogronu. Jedyny
    podatek w nim, to ten w cenie cukru i sprzętu. Cena jest KILKUKROTNIE niższa
    niż wino podobnej jakości w sklepie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 123. Data: 2010-12-10 13:14:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 19:38, Plumpi pisze:

> [...]
    > który i tak robi bez nadzoru, bo nadzór w budownictwie jednorodzinnym to
    > fikcja, albo jest fachowcem, któremu ten nadzór do niczego nie jest
    > potrzebny.
    > Budynki jednorodzinne powinny być określane jako budynki do celów
    > mieszkalnych posiadających nie więcej jak 2 kondygnacje. W takich
    > budynkach naprawdę trudno jest cokolowiek spieprzyć konstrukcyjnie.
    > Budynek taki przed otynkowaniem powinien być sprawdzony przez osobę
    > posiadającą wykształcenie budowlane lub budowa powinna być prowadzona

    Moment! Mowa była nie o uproszczeniu procedur, ale o dopuszczeniu
    totalnej samowolki - z likwidacją planów zagospodarowania i budowaniu
    czego się chce i jak się chce, o ile tylko na swoim.

  • 124. Data: 2010-12-10 13:20:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.12.2010 12:17, Jan Werbinski pisze:

    > Płacę mniej za wino, które sobie sam zrobiłem z własnego winogronu.
    > Jedyny podatek w nim, to ten w cenie cukru i sprzętu. Cena jest
    > KILKUKROTNIE niższa niż wino podobnej jakości w sklepie.

    Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

  • 125. Data: 2010-12-10 13:30:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 14:20, Andrzej Lawa pisze:

    > Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

    Masz te porównania, jak... kulą w płot.

    --
    Liwiusz

  • 126. Data: 2010-12-10 19:12:25
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Sam mielę mąkę i piekę chleb, to potrafię obliczyć.

    Zapewne także samemu siejesz len, zbierasz, wyprawiasz, tkasz na krosnach,
    szyjesz porcięta ?
    Zapewne także samemu kopiesz glinę, wypalasz produkując cegły i murujesz ?
    itd.

    Kiedy Ty masz czas odwiedzać te wspaniałe miejsca, o których pisałeś ? :D

  • 127. Data: 2010-12-10 23:06:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4d022940$1@news.home.net.pl...

    > Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

    Co na to Twój psychiatra?

  • 128. Data: 2010-12-10 23:09:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > itd.
    >
    > Kiedy Ty masz czas odwiedzać te wspaniałe miejsca, o których pisałeś ? :D

    Nie ekstremalizujmy. Chleb to sama przyjemność. Już mam zaplanowane
    świniobicie i prawdziwe nieoszukane wędlinki.
    Chodzi o to, że na przykładzie chleba umiem policzyć składnik kosztów i
    podatków. W chlebie rzeczywisty koszt to 25%, a reszta to podatki.
    Przypuszczam że podobnie jest z innymi dobrami.

    Polecam pojechać do Singapuru, Hong Kongu, czy Nowego Jorku. I zobaczyć ceny
    elektroniki w tamtejszych sklepach. Następnie porównać tamtejszy system
    podatkowy z naszym.

  • 129. Data: 2010-12-10 23:11:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ja żyję tu i teraz. I tak naprawdę to kompletnie w dupie mam co będzie w
    > kontekście wysokości długu publicznego za 100 lat.

    Życie na koszt przyszłych pokoleń to wstyd.
    Zadłużenie nie jest wirtualne.
    Samorządy mają w bankach długi.
    Jeśli będzie ten proces eskalował to np. za jakiś czas nie będzie kasy na
    latarnię uliczną pod Twoim domem i w nocy będziesz miał ciemno, albo nie
    będzie kasy na odśnieżanie Twojej ulicy.

  • 130. Data: 2010-12-10 23:18:59
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-11 00:09, Jan Werbinski pisze:

    > Polecam pojechać do Singapuru, Hong Kongu, czy Nowego Jorku. I zobaczyć
    > ceny elektroniki w tamtejszych sklepach. Następnie porównać tamtejszy
    > system podatkowy z naszym.

    A od kiedy to ceny równają się kosztom wytworzenia? Może tak było w
    XIXw, w XXI cena jest określana przez strategię cenową.
    Jakby elektronika była za tania, to nikt by jej nie kupił.

    M.