  • 21. Data: 2012-11-30 21:55:03
    Temat: Re: Ten sam numer tel na 2 kontach w mBanku
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 10:48:03 -0800 (PST), luc napisał(a):

    > 3. Duplikaty - chodzą po ulicach ludzie o tym samym numerze PESEL
    > 4. Nieprawidłowe numery - złe oznakowanie płci, zła suma kontrolna.

    5. Zmiana płci

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2012-12-02 23:35:26
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 17:43:56 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > 1. Obcokrajowcy

    Obcokrajowcy przebywający w Polsce mogą dostać polski numer PESEL.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 23. Data: 2012-12-02 23:39:28
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 29 Nov 2012 11:37:46 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Przerabiał już ktoś? Da się czy "system nie dopuszcza"?

    Oboje z żoną mamy podany ten sam numer telefonu stacjonarnego.

  • 24. Data: 2012-12-03 10:28:09
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-02 23:35, Chris94 pisze:
    > Obcokrajowcy przebywający w Polsce mogą dostać polski numer PESEL.

    A jaki promil z nich faktycznie sie o niego ubiega?

    Pozdro

    Maseł

  • 25. Data: 2012-12-03 10:36:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-30 21:55, Borys Pogoreło pisze:

    > 5. Zmiana płci

    pierwsze 4 - OK
    Piatka, to juz totalne kuriozum - osobnik dostaje nowy pesel, ale co z
    jego dotychczasowa historia? Czy chce ja wiazac z poprzednim zyciem, czy
    tez nie... Podobnie jest z wyjsciem za maz i zmiana (badz nie) nazwiska.
    Pozniej w wielu sytyacjach trzeba oprocz aktualnego dowodu przedstawiac
    takze akt slubu... Tak wiec 5 to problem nie tylko dla ewetualnego
    systemu bankowego, ale i dla klienta...

    Dorzuce jeszcze:
    6. Facet oficjalnie uznany za zmarlego, "wrocil do swiata zywych" po
    kilku latach. W zwiazku z tym, ze system nie pozwala na
    "zmartwychwstanie" - czlowiek ten dostal nowy PESEL...

    Pozdro

    Maseł

  • 26. Data: 2012-12-03 10:42:42
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-30 17:27, TrzyLinie pisze:

    > Czy chodzi o ograniczony zakres lat 1800-2299, czy jest jakaś inna
    > przyczyna
    > tego, że PESEL się nie nadaje?

    Mysle, ze pod koniec tego okresu bedziemy mieli juz wszczepione tycle
    roznych chipow, ze w zasadzie sami staniemy sie naroślą białkową wokół
    tych chipów... Wtedy problem PESELa zejdzie niejako na dalszy plan :-).
    Jak widzisz w kolejnych postach masz przynajmniej kilka innych powodow
    dla ktorych nie nalezy uzwac PESELa i innych tego typu identyfikatorow
    jako kluczy w systemach bazodanowych...

    Pozdro

    Maseł

  • 27. Data: 2012-12-03 11:17:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 10:36, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozniej w wielu sytyacjach trzeba oprocz aktualnego dowodu przedstawiac
    > takze akt slubu... Tak wiec 5 to problem nie tylko dla ewetualnego

    Patrzac pod katem "tolerancji" to zaszywanie plci w peselu faktycznie
    jest takie lekko "wsteczne". A dlaczego nie nie przeznaczyc ktores
    cyferki na kolor skory orientacje seksualna czy wyznanie?

    Ciekawe czy i kiedy np. homoseksualisci zaczna walczyc z tym
    oznaczeniem?

  • 28. Data: 2012-12-03 11:37:31
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 11:17:57 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    >
    > cyferki na kolor skory orientacje seksualna czy wyznanie?
    >

    > Ciekawe czy i kiedy np. homoseksualisci zaczna walczyc z tym

    Wg niektórych to SB stało za powstaniem tej bazy, więc może w następnej wersji takie
    dane się znajdą ;-)

    http://forsal.pl/artykuly/590823,historia_informatyz
    acji_w_polsce_system_pesel_najwiekszym_osiagnieciem.
    html

    pzdrwm
    luc

  • 29. Data: 2012-12-04 20:50:59
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 03 Dec 2012 10:28:09 +0100, Maseł napisał(a):

    > A jaki promil z nich faktycznie sie o niego ubiega?

    Chyba każdy, który chce legalnie przebywać w Polsce powyżej 6 miesięcy.