  • 111. Data: 2015-08-17 19:52:13
    Temat: Re: Teraz to dopiero polecą %
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-08-17, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >Ty nie dyskutujesz, tylko wsadzasz (w Twoim mniemaniu zabawne albo
    >trafne)
    >kąśliwe uwagi, nie wiedzieć po co.

    >Nie, nie mam kredytu we franku.

    Chetnie bym poznal paru ludzi, ktorzy brali kredyt we franku w roznych
    okresach.
    Bo oczywiscie jak kto kupuje drogie mieszkanie, a chwile pozniej frank
    mu skacze niebotycznie do gory, bank sie domaga dodatkowego
    ubezpieczenia, to nie jest fajnie.
    Ale ci co brali wczesniej ... nie ma tak, ze rata ciagle nizsza niz
    zlotowkowa ?

    A wtedy by sie okazalo, ze jak brales kredyt w zlotowkach, to jestes
    niezaradny zyciowo :-)

    J.

  • 112. Data: 2015-08-17 19:54:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przyznaj się: jesteś politykiem i nikomu nie dasz się przekonać, że
    >czarne jest czarne, a białe jest białe :->

    No wiesz, ten tego ... a jesli to wszystko jest jednak szare ?
    Troche wad, troche zalet, a ci co twierdza ze biale i czarne, to po
    prostu maja klapki na oczach :-P

    J.

  • 113. Data: 2015-08-17 23:54:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 19:54, J.F. pisze:
    > No wiesz, ten tego ... a jesli to wszystko jest jednak szare ?
    > Troche wad, troche zalet, a ci co twierdza ze biale i czarne, to po
    > prostu maja klapki na oczach :-P
    Ja bym to nawet rozszerzył ze skali szarości do true coloru ;-) Dlatego
    nie podoba mi się szufladkowanie ludzi i wciskanie jakichś banialuków o
    mieszkających z rodzicami nieudacznikach. Każdy ma swój sposób na życie
    i innym (socjologom, psychologom, czy jakimś-tam paniom domu) nic do
    tego. Podobnie ma się sprawa z frankowiczami - to nie idioci. Zresztą
    dlatego uważam, że żadne dopłaty, czy inne umorzenia nie powinny im się
    należeć, zwłaszcza gdy ma za to zapłacić przeciętny Kowalski.

    Maciek

  • 114. Data: 2015-08-19 00:42:31
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 17 Aug 2015 00:53:18 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Przykład artykułu, który to wspomina to np:
    > http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/262396,lodzcy
    -bamboccioni-wola-mieszkac-z-rodzicami,1,id,t,sa.htm
    > ale ogólnie można wyszukać pod hasłami typu bamboccioni, duże dzieci,
    > czy odpowiedniki z innych krajów. Oczywiście polecam najpierw artykuły
    > z dużych, popularnych gazet, a potem jak Cię temat wciągnie to już
    > np. właśnie analizy GUS, czy ew. opracowania różnych uczelni.
    >
    > Wszędzie się mówi że to problem.

    Ale artykuł mówi o czymś całkiem innym niż my tu dyskutujemy!
    Artykuł mówi o młodych ludziach pasożytujących na swoich rodzicach, a my
    dyskutujemy o wspólnym mieszkaniu w wielopokoleniowej rodzinie!
    Teściowie mojego syna w ogóle nie dopuszczali takiej ewentualności, że
    ich córka ze swoja rodziną miałaby mieszkać gdzieś indziej niż razem z
    nimi!
    Młodzi mają własne piętro domu, własny garaż, sami się utrzymują,
    współuczestniczą w pokrywaniu wszystkich kosztów remontów oraz
    utrzymania nieruchomości. Ale oni zamiast spłacać raty kredytu
    hipotecznego i nabijać kabzę bankom i deweloperom, to za zarobione
    pieniądze mogli pokupować sobie porządne samochody, urlopy zimowe wraz z
    dziećmi spędzać w Alpach, a letnie na południu Europy.
    I z tego powodu nazwiesz ich nieudacznikami?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 115. Data: 2015-08-19 08:45:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 00:43:03 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Teściowie mojego syna w ogóle nie dopuszczali takiej ewentualności, że
    > ich córka ze swoja rodziną miałaby mieszkać gdzieś indziej niż razem z
    > nimi!
    Jeśli córce to pasuje to ok.
    Ja znam kilka przypadków że mieszkanie razem(czy nawet jak tu piszesz osobno ale
    razem) spowodowało rozpad małżeństwa.
    Jak młodzi poszli na swoje to i życie zaczęło się wspólne układac. Ale oczywiście to
    nie reguła.
> [...]
    > dziećmi spędzać w Alpach, a letnie na południu Europy.
    > I z tego powodu nazwiesz ich nieudacznikami?
    Jeśli maja taką możliwość to ich wybór. nie każdy ma teściów z wolnym pietrem domu i
    garażem.
    Jak kupowałem w 2000r swoje pierwsze mieszkanie to tez mi co niektórzy radzili : nie
    bierz kredytu bo odsetki itp. mieszkaj u matki,
    Wartość mieszkania w ciągu kilku lat wzrosła kilkakrotnie a kredyt spłaciłem chyba w
    4 czy 5 lat. teraz z tego mieszkania co miesiąc parę stówek za wynajem wpada.

  • 116. Data: 2015-08-19 08:51:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 16:35:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > No nie wiem, nie wiem, w koncu jak ktos zmienia prace na lepsza, to
    > udacznik czy nie ?

    Znam sporo osób co "wyemuigrowało". Czy na lepsze nie mi oceniac. Póki co nikt z nich
    specjalnie niczego się nie dorobił a i bywały sytuacje że kuzynowi bilet kupowałem
    żeby go do Polski ściągnąć bo na tym lepszym nie dał rady
    > Poczekamy co na starosc powiesz, jak rzad powie "nie mamy pana
    > emerytury i co pan nam zrobi" :-)
    A ktoś rozsądny liczy jeszcze na ZUSowską emeryturę?
    Ja nie licze dlatego m.in mieszkania kupuje, dom wybudowałem żeby nma starość mieć
    jakiś majątek.

  • 117. Data: 2015-08-19 16:41:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-19 o 08:51, Kris pisze:
    > A ktoś rozsądny liczy jeszcze na ZUSowską emeryturę?
    > Ja nie licze dlatego m.in mieszkania kupuje, dom wybudowałem żeby nma starość mieć
    jakiś majątek.
    A co będziesz robił z tym "majątkiem", gdy wszyscy młodzi nieudacznicy
    stąd wyjadą, a zostaną jedynie emeryci bez emerytur, za to z
    nieruchomościami obciążonymi opłatami, w tym podatkiem katastralnym? :->

    Maciek

  • 118. Data: 2015-08-19 18:02:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 16:41:36 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > A co będziesz robił z tym "majątkiem", gdy wszyscy młodzi nieudacznicy
    > stąd wyjadą, a zostaną jedynie emeryci bez emerytur, za to z
    > nieruchomościami obciążonymi opłatami, w tym podatkiem katastralnym? :->

    Wyjeżdżają nieudacznicy i jak pisałem nie ma czego żałować, większość jednak zostaje
    i daje radę na miejscu.
    Ci co wyjechali to i tak prędzej czy poźniej wracają, najczęściej puści a mieszkać
    gdzieś muszą więc się im wynajmie;)

  • 119. Data: 2015-08-19 23:42:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-19 o 18:02, Kris pisze:
> [...]
    zostaje i daje radę na miejscu.
    > Ci co wyjechali to i tak prędzej czy poźniej wracają, najczęściej puści a mieszkać
    Myślisz, że ktoś wtedy będzie chciał płacić za wynajem, gdy właściciele
    z pocałowaniem w rękę będą "wynajmować" za pokrycie połowy opłat? ;-)

    Maciek

  • 120. Data: 2015-08-19 23:54:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 23:43:02 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > Myślisz, że ktoś wtedy będzie chciał płacić za wynajem, gdy właściciele
    > z pocałowaniem w rękę będą "wynajmować" za pokrycie połowy opłat? ;-)
    Pożyjemy zobaczymy.