  • 11. Data: 2023-09-17 18:49:17
    Temat: Re: To mi dopiero Expres
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 września 2023 o 10:09:23 UTC+2 _Master_ napisał(a):

    > Geniusz tkwi w prostocie. Jest praca jest zapłata. Gmatwanie i udawanie
    > że postęp technologiczny NIE NASTĄPIŁ jest godne POTĘPIENIA.

    Taki z ciebie genialny programista ze ściany wschodniej,
    nawet umiesz dysk wymienić,
    a nikt nie chce u ciebie zamówić następcy tego
    prawie 30-letniego złoma ELIXIRu.
    A gdyby zamówili to może byś średnią krajową w końcu wyciągnął.
    Straszna niesprawiedluwość.

  • 12. Data: 2023-09-17 23:12:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Straszna niesprawiedluwość.

    Boli Cię krytyka współczesnej bankowości?

    Masz jakieś prowizje od zacofania i wciskania kitu?

    Dlaczego piszesz o mnie a nie usprawiedliwisz tej obłudy.

    Myślisz że jak 90% gospodyń domowych nie ogarnia postępu
    technologicznego i możliwości dzisiejszych komputerów to nikt nie będzie
    tego KRYTYKOWAŁ

    Właśnie na starym blaszaku z przed 7 lat oglądam 3 strimy FHD a dysk M2
    za 100 zł jest 5x szybszy niż zwykłe SSD które robiły rewolucję kilka
    lat temu.

    Chcesz mi wmawiać że pieniądze z konta na konto muszą "iść" 3 dni?

    Jakoś KURWA płątność z tego samego konta można zrobić natychmiast.

  • 13. Data: 2023-09-18 10:24:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 września 2023 o 23:12:54 UTC+2 _Master_ napisał(a):

> [...]
    >
    > Chcesz mi wmawiać że pieniądze z konta na konto muszą "iść" 3 dni?
    >
    > Jakoś KURWA płątność z tego samego konta można zrobić natychmiast.

    "Jakoś".
    Wszystko zależy od ilości.
    Zrób, o gospodyni domowa, prosty test.
    Wyślij jednego dnia ze swojego "kąta mailowego" 10 maili.
    Następnego dnia spróbuj wysłać 100 maili.
    A następnego 1000 maili.

    ELIXIR jest jaki jest - taki sam od 30 lat.
    I działa.
    I wystarcza - a 30 lat temu, a nawet jeszcze 10 lat temu, był wiodący w Europie,
    a może i na świecie.
    Nikt nie będzie go modyfikował bo jakiemuś zenkowi się wydaje, że jest "postęp",
    a tak naprawdę jest gupkiem i nie potrafi zaplanować przelewu.

    Choć swoją drogą jestem ciekawy, jak wygląda utrzymanie elementów tego systemu w KIR
    oraz w bankach - sam mam ciekawe doświadczenia w utrzymywaniu 20-30 letnich systemów
    - ale myślę,
    że IBM o to dba (i dobrze na tym zarabia).
    Nie widzę też w samym ELIXIRze przeszkód technicznych, aby sesji było więcej
    i/lub aby były też w weekend.
    Ale z jakiegoś powodu banki wolały wprowadzić ExpressElixir - działający jednak na
    zupełnie
    innej zasadzie i - z racji tego - ograniczony do niewielkich kwot.
    Z nieznanych przyczyn - nie wiem, czy technicznych czy mentalnych - niektóre banki
    mają spore ograniczenia w korzystaniu z EE - ale tu już pretensje do tego
    konkretnego banku, a nie do "banków" ogólnie.
    "Banki" jak widać dbają nawet o zenków.

    I to tak wybitnych, że potrafią oglądać 3 filmy na raz.
    Ja już chyba na coś takiego jestem za stary - przypomina mi się tylko scena
    z "Powrótu do przyszłości 2", gdzie syn Marty'ego kazał sobie wyświetlić na raz 16
    programów.
    OIDP dźwięk był mixem ;>

  • 14. Data: 2023-09-18 11:01:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-09-15 o 18:05, Krystek pisze:

    > A zwrócili opłatę za ten 'ekspres', czy w opłacie za konto takie
    > przelewy są zawarte?

    3 w miesiącu są darmowe. Nie próbowałem wcześniej.
    P.G.

  • 15. Data: 2023-09-18 11:05:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-09-16 o 01:45, Eneuel pisze:

    > BLIK na telefon -- niekoniecznie aż 4400 naraz, ale zwykle expresowo.

    Nie dorosłem jeszcze do Blika tak samo jak nie dorosłem do aplikacji na
    telefon.
    Jakoś mi się nie podoba komunikacja z bankiem bez drugiego kanału.

    A BLIKiem na telefom można samemu do siebie?
    Przelewałem z konta w którym ilość darmowych wypłat gotówki jest
    ograniczona na konto, gdzie takiego ograniczenia nie mam.
    P.G.

  • 16. Data: 2023-09-18 11:09:31
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > ELIXIR jest jaki jest - taki sam od 30 lat.
    > I działa.

    No właśnie.

    WIBOR też działał wiele lat a ludzie nie wiedzieli że banki sobie między
    sobą wirtualnie ustalały jego wartość bo realnych transakcji
    międzybankowych było co pies napłakał

    90% gospodyń domowych to nie przeszkadza bo nie wiedzą jak to działa

    Ciekawe jak to wytłumaczysz np. mojemu synowi 18 lat co się uczy o
    sieciach komputerowych i ma w małym palcu struktury, przpustowości i
    materiały.

    PFFFFUUUUUWWWWWWWW ;-)

  • 17. Data: 2023-09-18 11:33:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 18 września 2023 o 11:09:36 UTC+2 _Master_ napisał(a):

    > Ciekawe jak to wytłumaczysz np. mojemu synowi 18 lat co się uczy o
    > sieciach komputerowych i ma w małym palcu struktury, przpustowości i
    > materiały.

    Brawo brawo, rośnie kolejny Elon Musk.
    Weź no jakiś może md5sum z jego nazwiska i PESELu tutaj zamieść,
    bo dzięki takim zuchom, co to wszystko mają w małym palcu
    (a ew. wydaje im się, że rozumieją lepiej to, co ich ojcowie
    pracą krwawą próbują zrozumieć) Polska stanie się być może
    jeszcze za mojego życia drugą Kalifornią,
    no i chciałbym móc sprawdzić, ze to jednak on, jak powiedzmy
    za 10 lat trafi na listę miliarderów - wtedy sobie zrobię md5sum
    z jego światowo znanego nazwiska i PESELu i będę mógł ci rację przyznać.

  • 18. Data: 2023-09-18 11:45:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 18 września 2023 o 11:05:03 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > Przelewałem z konta w którym ilość darmowych wypłat gotówki jest
    > ograniczona na konto, gdzie takiego ograniczenia nie mam.

    A, to znaczy, że citek był odbiorcą tego przelewu expresowego?
    Ogólnie można to sprawdzać na:
    https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/
    tylko coś dziwnego - citek w tej tabelce jest 24/7.
    Więc już nie wiem.

    Zaś przelew na numer telefonu - zwany "blikiem na telefon", choć raczej jest to
    "express elixir na telefon",
    działa ogólnie tak, że rejestrujesz numer telefonu w bazie "blik" jako powiązany
    z jednym konkretnym kontem i od tego momentu ludzie - w tym ty sam, z innego konta -
    możesz
    na to konto robić natychmiastowe (i zwykle darmowe) przelewy - nie trzeba znać
    numeru konta, wystarczy podać numer telefonu - a apka sama sobie znajdzie numer konta
    w bazie "blik".
    Jedyny minus to ograniczona suma pojedynczego przelewu oraz również
    ograniczona łączna suma przelewów w ciągu jednego dnia.

    Nic nie stoi też na przeszkodzie, żeby zmieniać numer konta, z którym w bazie "blik"
    jest powiązany dany numer telefonu.
    Ale żeby "powiązać" numer telefonu z kontem w danym banku zwykle
    konieczne jest posiadanie apki tego banku, w którym masz konto
    na które chcesz, żeby wpływały "przelewy na twój numer telefonu".
    Zwykle też ten akurat numer telefonu musi być tym, który podałeś do kontaktu w banku.

  • 19. Data: 2023-09-18 20:44:59
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Wystarczy że wie jak mu ktoś wciska kit że w łikend komputery
    odpoczywają a przelewy można robić tylko w określonych godzinach to KŁAMIE

    Tup dalej nóżkami.

    Napisałeś merytorycznie tylko że było dobre 30 lat temu to i dobre jest
    teraz.

    Odpowiedziałem Ci że Wibor też był kiedyś dobry aż się mleko wylało jak
    i dlaczego on był ustalany.

    następne będą SESJE. Świata NIE ZATRZYMASZ ;[)

  • 20. Data: 2023-09-19 13:54:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 20:44:59 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    >
    > Tup dalej nóżkami.
    >
    > Napisałeś merytorycznie tylko że było dobre 30 lat temu to i dobre jest

    Banki uważają, ze dobre i teraz :-)

    A jak sie komus nie podoba ... ma pare szybkich przelewów, dodatkowo
    płatnych :-)

    > Odpowiedziałem Ci że Wibor też był kiedyś dobry aż się mleko wylało jak
    > i dlaczego on był ustalany.
    > następne będą SESJE. Świata NIE ZATRZYMASZ ;[)

    Kiedys być może te sesje znikną. Ale niekoniecznie jako następne :-)

    J.