  • 121. Data: 2009-06-12 14:32:55
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Emisja = korzystanie?

    To z czego chcesz korzystać, jeśli nikt prócz prawnych monopolistów nie
    ma prawa wypuszczać waluty? :> Po raz trzeci zadaję to pytanie - jaką
    widzisz alternatywę, którą tak uparcie forsujesz?

    > A kojarzysz bony sodexo? Albo lokalne waluty (np. w krakowie/zakopanem chyba są)?

    To nie jest waluta. Zresztą sam zacytowałeś przytoczony fragment
    konstytucji. To są bony towarowe ściśle związane z walutą, na której są
    oparte i nominowane.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 122. Data: 2009-06-12 14:38:19
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Cze, 09:50, Michał <r...@x...cy> wrote:

    > I co, długo masz zamiar się tak bawić?

    Zauwazasz zmiany wprowadzane w technologii produkcji banknotow? Nowe
    paszporty? Prawa jazdy? Plastikowe polskie dowody osobiste?

    Przypuszczam ze to "bawienie sie" kto bedzie pierwszy nigdy sie nie
    skonczy.

    > Dokładnie tak. Będzie to lepsze ze względów fiskalnych i ZDROWOTNYCH, bo
    > towar dostępny legalnie będzie wolnorynkowo weryfikowany. Przynajmniej
    > wyeliminuje się chemiczne śmieci, które może szkodzą bardziej niż same
    > narkotyki.

    Zadne "normalne" panstwo nie zalegalizuje programu, ktory mialby tak
    destruktywny wplyw na jednostki jak ogolna dostepnosc heroiny. No
    jednak nie.

    > Zadałem wcześniej pytanie. Czy wiek temu narkomania była bardziej
    > powszechna? Wtedy narkotyki były legalne.

    Przypuszczam ze Sklodowska-Curie wlasnymi rekami przenosila probki
    radu. W miedzyczasie mielismy cos co sie nazywa rozwojem nauki i juz
    nie przenosimy radu golymi rekami.
    Analogicznie w przypadku narkotykow i rozwoju wiedzy na temat ich
    wplywu na spoleczenstwo.

    > Przepraszam, ale chyba jednak się mylisz.
    > Prostytucja w większości
    > państw Wspólnot Europejskich jest legalna. W przeciwieństwie do
    > stręczycielstwa. Więc kto i jakie zyski z prostytucji pierze?

    Moj blad! "Streczycielstwo" w slowniku to "naklanianie do", a
    niekoniecznie "czerpanie zyskow z" prostytucji, jak myslalem.
    Tytulem wyjasnienia: "zyski z prostytucji" obejmuja w moim rozumieniu
    rowniez "zyski z naklaniania do prostytucji".

    Zamiast przemyt/prostytucja (streczycielstwo)/narkotyki wstaw sobie
    dowolne nielegalne zajecie, latwiej bedzie przejsc do meritum.

    > Dlaczego zakłądasz, że ktoś musi coś fundować? Ludzie się sami dorobią i
    > sobie sfinansują.

    :D

    Rozumiem, ze sami sobie sfinansuja edukacje lekarzy, ktorzy nastepnie
    beda ich leczyc?

    Czy edukacja i medycyna beda wtedy dostepne wylacznie dla tych ktorzy
    sie "dorobili"? Czy moze bedziemy liczyli ze w odruchu serca beda
    rowniez wspomagali tych, ktorym sie nie powiodlo?

    > Teraz nic dziwnego, że nie mają z czego, jeśli ponad połowę dochodów
    > jest pobieranych w postaci podatków jawnych i jeszcze kolejna część w
    > postaci parapodatków.

    OK, jestem jak najdalszy od modelu panstwa socjalistycznego, z
    podatkami np. 75%, z wylacznie bezplatnym szkolnictwem i sluzba
    zdrowia, mieszkaniem dla kazdej samotnej matki i kazdego uchodzcy
    politycznego etc., etc. Ale: nie zyjemy na bezludnej wyspie (tzn. ja
    na pewno nie, nie wiem jak Ty), tylko w spoleczenstwie. To jednak do
    czegos zobowiazuje.

  • 123. Data: 2009-06-12 14:42:15
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Pełna legalizacja NIE! - częściowa tak. Dostęp do tzw. "miękkich" narkotyków
    > jak najbardziej jest OK, pod warunkiem że będzie to miało ręce i nogi tj.
    > będzie pod prawdziwym nadzorem.

    Czy swoje stanowisko poprzesz argumentami merytorycznymi czy tylko
    ideologicznymi? Czemu chcesz się bawić w totalniaka i zabraniać ludziom
    robić to co chcą?

    Osobiście jestem za legalizacją z wielu powodów. Choćby fiskalnych, do
    tego ZDROWOTNYCH. Wolę, żeby ci co biorą brali narkotyki legalne z
    legalnego kanału, gdzie wiadomo co jest dystrybuowane zamiast obecnych
    chemicznych śmieci.

    Ja te kwestie widzę przez pryzmat zasad rynkowych. Jeśli coś jest
    zakazane to zastanawiam się kto czarnorynkowo zaspokoi popyt. Jeśli coś

    > Legalna? W Polsce możesz dawać d... za darmo ale czerpanie z tego korzyści
    > jest chyba już nielegalne w przeciwieństwie np. do Niemiec czy Holandii

    Mylisz się, prostytucja w Polsce jest legalna i w dodatku nie podlega
    opodatkowaniu.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 124. Data: 2009-06-12 14:49:19
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Cze, 09:59, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Nie wiem bradley jak wyglądało to wiek temu,

    Ja tez nie. :) To Michal wie.:)

  • 125. Data: 2009-06-12 14:49:59
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0tnhn$tfo$1@news.ds.pg.gda.pl

    > PEWNYCH ZJAWISK NIE WYELIMINUJEMY a ograniczać je możemu lepszymi
    > narzędziami.

    Michał - podaj mi lepsze narzędzia na ograniczenie przemyty niż znaczne
    obniżenie podatków oraz cał, bądź nawet całkowite zniesienie tych ostatnich;
    a nie wyjeżdżaj mi z fizyką :)

  • 126. Data: 2009-06-12 14:51:18
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0tolv$3um$1@news.ds.pg.gda.pl

    > Jakie to prawo wyboru jeśli istnieje całkowiecie jednoznaczny obowiązek w
    wielu
    > przypadkach używania waluty krajowej. To przypomina jakąś nowomowę -
    > "macie prawo, ale... tylko czasami".

    A możesz mi powiedzieć co ci ta nasza waluta krajowa tak przeszkadza? :)

  • 127. Data: 2009-06-12 14:57:56
    Od: Michał <r...@x...cy>

    bradley.st pisze:
    > Przypuszczam ze to "bawienie sie" kto bedzie pierwszy nigdy sie nie
    > skonczy.

    Szczerze powiedziawszy uważam to za mrzonkę, na której stracimy tylko
    my-obywatele. Stracimy poniesione koszty, utraconą wolność i prywatność.

    > Zadne "normalne" panstwo nie zalegalizuje programu, ktory mialby tak
    > destruktywny wplyw na jednostki jak ogolna dostepnosc heroiny. No
    > jednak nie.

    Być może ku zaskoczeniu, ale zgodzę się z tą wypowiedzią. Kluczem do
    mojej zgody jest cudzysłów obejmujący słowo "normalne". Żadne państwo
    nie zrezygnuje z tak korzystnego przywileju zwalczania przestępst, w
    których zwalczanie obywatele tak naiwnie wierzą.

> [...]
    > nie przenosimy radu golymi rekami.
    > Analogicznie w przypadku narkotykow i rozwoju wiedzy na temat ich

    Zdecydowanie nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Analogia nietrafiona,
    bo MS-C nie robiła tego dla frajdy a w ramach pracy i osiągnięcia celu.

    Czy w wyniku walki z narkotykami mamy mniej narkomanów? Jeśli mi
    odpowiesz wprost na pytanie to będę wdzięczny. Jeśli nie, to proponuję
    zakończyć pokojowo dyskusję, bo będziemy godzinami toczyć spory
    ideologiczne.

    Argumenty, które przytaczasz, też wydają mi się piękne. Tylko, że
    logicznie mam je za naiwne banialuki i wskazuję, że musimy oddzielać
    serce od rozumu. Największym problemem naszych czasów jest powszechność
    szlachetnych a naiwnych pomysłów jak to ratować innych i cały świat, gdy
    tak naprawdę tylko się rujnujemy nie osiągnąwszy żadnych celów.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 128. Data: 2009-06-12 14:58:17
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Cze, 10:42, Michał <r...@x...cy> wrote:

    > Czy swoje stanowisko poprzesz argumentami merytorycznymi czy tylko
    > ideologicznymi? Czemu chcesz się bawić w totalniaka i zabraniać ludziom
    > robić to co chcą?

    Moment! Jak jest - Twoim zdaniem - granica tego "robienia co chca"?
    Morderstwa / rabunki / gwalty sa jeszcze akceptowalne, czy juz nie?

    Argument merytoryczny: Uzaleznienie od narkotykow ma wplyw nie tylko
    na jednostke, ale na wszystkich dookola.

  • 129. Data: 2009-06-12 15:02:51
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    [wyciąłem]

    A to Misiek jest taką naszą, usenetową alfą i omegą ;)?

  • 130. Data: 2009-06-12 15:05:44
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Michał - podaj mi lepsze narzędzia na ograniczenie przemyty niż znaczne
    > obniżenie podatków oraz cał, bądź nawet całkowite zniesienie tych ostatnich;
    > a nie wyjeżdżaj mi z fizyką :)

    Od samego początku podawałem - likwidacja ceł i ograniczeń prawnych.
    Inaczej zjawiska przemytu się nie wyeliminuje jeśli będą różnice w
    wartościach dóbr po stronach granicy.

    Jeśli jesteśmy zgodni to świetnie.

    --
    pzdr, Michał