  • 131. Data: 2009-06-12 15:09:26
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Chyba nie zauważyłeś pomyłki w swoim poście, którą dyskretnie wskazał Ci
    braley.st.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 132. Data: 2009-06-12 15:21:32
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > A możesz mi powiedzieć co ci ta nasza waluta krajowa tak przeszkadza? :)

    Nie nasza a każda. Proszę, zapoznaj się z pojęciem fiducjarnego pieniądza:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieni%C4%85dz_fiducjarn

    Nie ma oparcia w dobrach materialnych, jest tworem wirtualnym, który
    stanowi przyczynę wielu problemów gospodarczych. Żeby tylko wspomnieć o
    bańce w USA na rynku hipotecznym de facto wykreowanej przez FED za
    pomocą polityki monetarnej. Pieniądz fiducjarny ma tylko jedną zaletę -
    polityczną - daje się "zdalnie" manipulować.

    Zapoznaj się proszę z postulatami szkoły austriackiej:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_austriacka

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 133. Data: 2009-06-12 15:44:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0tqs7$p34$1@news.ds.pg.gda.pl

    > Od samego początku podawałem - likwidacja ceł i ograniczeń prawnych.
    > Inaczej zjawiska przemytu się nie wyeliminuje jeśli będą różnice w
    > wartościach dóbr po stronach granicy.
    > Jeśli jesteśmy zgodni to świetnie.

    Jesteśmy zgodni jeżeli do tego dodasz również obniżkę podatków - głównie VAT

  • 134. Data: 2009-06-12 15:55:53
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 12 Cze, 12:56, Michał <r...@x...cy> wrote:

    > Przeczytałeś przytoczony cytat? Doszedłeś do "wyłączne prawo emisji
    > pieniądza"?
    Wyłączne prawo emisji to nie to samo co obowiązek zapłaty w pieniądzu
    papierowym.
    Jak się umówisz ze sprzedawcą to możesz i złotem płacić. A że nie
    wszyscy będą chcieli to złoto przyjąć to już chyba ich sprawa, czy
    chciałbyś do tego ludzi zmuszać ?
    A jeśli jakiś idiota wpadnie na pomysł wprowadzenia obowiązku płacenia
    kartami to ludzie znajdą alternatywę dla pieniądza elektronicznego.

  • 135. Data: 2009-06-12 16:06:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Clegan"
    .googlegroups.com

    > A jeśli jakiś idiota wpadnie na pomysł wprowadzenia obowiązku płacenia
    > kartami to ludzie znajdą alternatywę dla pieniądza elektronicznego.

    Możesz bardziej rozwinąć swoją myśl?

  • 136. Data: 2009-06-12 16:40:09
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Emisja = korzystanie?

    > A kojarzysz bony sodexo? Albo lokalne waluty (np. w krakowie/zakopanem chyba są)?

    http://www.numipedia.pl/index.php?title=Pieni%C4%85d
    z_lokalny

    Wyjaśnienie NBP w sprawie tzw. "pieniądza lokalnego"

    W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami dot. emisji
    "lokalnych pieniędzy" Narodowy Bank Polski informuje:

    1. Zgodnie z Konstytucją RP, ustawą o NBP oraz ustawą o denominacji
    złotego prawo emisji pieniądza (znaków pieniężnych) przysługuje
    wyłącznie Narodowemu Bankowi Polskiemu.
    2. Polskie przepisy nie przewidują możliwości wydawania pieniądza
    lokalnego, rozumianego jako prawny środek płatniczy.
    3. Odrębną kwestią jest możliwość podejmowania różnych inicjatyw
    zmierzających do produkcji żetonów i bonów towarowych. Ich inicjatorzy
    nie powinni jednak działać w sposób, który mógłby wprowadzić w błąd ich
    odbiorców, co do prawnego charakteru takich inicjatyw, w szczególności
    przypisywania im przymiotu pieniądza rozumianego jako prawny środek
    płatniczy.

    W związku z powyższym używanie sformułowania "pieniądz lokalny" lub
    "własny pieniądz" może wprowadzać w błąd odbiorców żetonów i bonów, co
    do ich prawnego charakteru.

  • 137. Data: 2009-06-12 16:47:53
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Emisja = korzystanie?

    A tutaj zmiana dopuszczajaca dopiero niedawno inne waluty, bez osobnego
    zezwolenia

    http://biznes.interia.pl/news/bez-zasady-walutowosci
    ,1118121

    To co wczesniej juz bylo w niektorych marketach, polega z tego co
    czytalem na tym, ze dokonuja w kasie wymiany euro na zlotowki, i
    platnosc jest formalnie dokonywana tymi zlotowkami.

  • 138. Data: 2009-06-12 16:52:10
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 12 Cze, 18:06, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
    > "Clegan"news:f9711b78-ae9f-43d0-838b-f3ff6cca90e0@b9
    g2000yqm.googlegroups.com

    > Możesz bardziej rozwinąć swoją myśl?

    To w związku z wypowiedziami w wątku dotyczącymi dzieł Zajdla.

  • 139. Data: 2009-06-12 16:54:15
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 12 Cze, 16:58, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Argument merytoryczny: Uzaleznienie od narkotykow ma wplyw nie tylko
    > na jednostke, ale na wszystkich dookola.
    To prawda. Ale przecież dotyczy to również papierosów, alkoholu,
    leków, hazardu, zakupów, itd. Zatem argument nieco dyskusyjny.

  • 140. Data: 2009-06-12 18:22:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:

    [...]

    > To z czego chcesz korzystać, jeśli nikt prócz prawnych monopolistów nie
    > ma prawa wypuszczać waluty? :> Po raz trzeci zadaję to pytanie - jaką
    > widzisz alternatywę, którą tak uparcie forsujesz?

    I po raz trzeci pytam, słyszałeś o czymś takim jak barter?
    Pieniądz się używa bo to jest *wygodne*, a nie *konieczne*.

    No i?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl