  • 11. Data: 2009-06-11 07:59:40
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Grzegorz <o...@g...com>

    Sorki - miało być karta kredytową oczywiście:)

  • 12. Data: 2009-06-11 08:14:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    sunmoon pisze:

    > a umiesz przeczytać artykuł do końca? tam jest napisane, co na to GIODO.

    Paranoja.

  • 13. Data: 2009-06-11 10:01:03
    Od: "czak norris" <c...@n...pl>

    Użytkownik "schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.tvn24.pl/0,1604464,0,1,bank-bedzie-jak-wi
    elki-brat,wiadomosc.html

    > Kurwa jakiś horror. Może od razu niech opublikują historię kont klientów w
    > internecie to sobie każdy sprawdzi co i jak.

    Ani słowa o tym, że aby mieć dane o zakupach (co? gdzie? za ile?) banki (a
    może centra rozliczeniowe?) muszą udostępnić dane z wyciągów kart. Czy banki
    mogą przekazywać takie informacje prywatnym firmom (BIK) bez wiedzy i zgody
    zainteresowanego? Czy BIK może przekazywać te dane dalej, np.
    ubezpieczycielom? Możemy wyobrazić sobie taki scenariusz, że przy zawieraniu
    ubezpieczenia Pani powie nam, że w "ich systemie" mamy 10% zwyżki za zbyt
    częste zakupy w monopolowym, albo wydatki w Holandii z coffe-shopow stawiają
    nas w grupie wysokiego ryzyka co wiąże się np. ze składką wyższą o 50%.
    Również wydatki z aptek mogą dać do myślenia firmom ubezpieczającym na
    życie.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)

  • 14. Data: 2009-06-11 10:04:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 11 Cze, 03:40, schliesky <t...@m...pl> wrote:

    > Świetnie. A potem z BIK-u prosto do urzędu skarbowego. Qrwa, co bank
    > obchodzi, gdzie i za ile kupuję paliwo ? Zwłaszcza obcy bank ? Albo
    > ile zostawiam w kasynie ?

    Eeee, jakbyś nie był z mafii to byś się przecież nie wstydził ile
    zostawiasz... ;-) No gdzie jest ten obrońca Systemu od Izoldy, zapraszamy do
    wątku...

    Dobrze, że to tylko taki typowy materiał na sezon ogórkowy, ale za
    kilkanaście lat, kto wi, choć nie będzie łatwo zrealizować takie
    coś,momentalnie pojawią się reklamy typu "nie przekazujemy informacji do
    BIK"?

    Swoją drogą taka post-weryfikacja przeprowadzona na przykład na mnie mogłaby
    dać ciekawe efekty, ciekawe co by banki zrobiły (zapewne nic, bo co mogłyby
    zrobić). :)

  • 15. Data: 2009-06-11 10:23:30
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    czak norris wrote:
> [...]
    > coffe-shopow stawiają nas w grupie wysokiego ryzyka co wiąże się np. ze
    > składką wyższą o 50%. Również wydatki z aptek mogą dać do myślenia

    Sposobów na perfidne wykorzystanie tych danych przez same tylko banki,
    gwałcących prywatność jest tyle, że to dla mnie byłby jakiś żart
    primaaprilisowy, tylko 1 kwietnia jednak nie mamy.

    Ktoś wie jak to jest w innych krajach? Czy tam w imię walki z
    terroryzmem i innych pierdół, którymi straszą rządy może już podobne
    systemy wprowadzono?

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 16. Data: 2009-06-11 10:29:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    >
    > Ktoś wie jak to jest w innych krajach? Czy tam w imię walki z terroryzmem
    > i innych pierdół, którymi straszą rządy może już podobne systemy

    Jak na razie nie natknąłem się na coś takiego, aby tego rodzaju dane
    swobodnie krążyły pomiędzy instytucjami (przynajmniej w jawnym obiegu).
    Mówię o typowych krajach, pomijam Koreę Północną itp. Nie sądzę abyśmy to
    akurat my byli w tym awangardą. Pierwsze muszą być USA, ewentualnie GB. :)

  • 17. Data: 2009-06-11 10:34:56
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    googlegroups.com

    > Czy informacja, ile i gdzie wydaję na paliwo, jest konieczna do
    > "uwiarygodnienia" mojej zdolności kredytowej ?

    O ile wymiana informacji o tym czy dany klient np. posiada jakieś dodatkowe
    kredyty jest dla mnie czymś normalnym to podobnie jak Ty wychodzę z
    założenia, że "prześwietlanie" tego co kupujemy, gdzie i za ile trąci
    Orwelem na kilometr i jest zamachem na moją wolność. A jeżeli ktoś uważa, że
    takie działania się OK to tylko mogę współczuć.

    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2009-06-11 10:36:24
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Grzegorz"
    .googlegroups.com

    > Sorki - miało być karta kredytową oczywiście:)

    Czyli co? Ci co jadą na debetówkach + mają/spłacają kredyty mogą spać
    spokojnie? :)

  • 19. Data: 2009-06-11 10:36:44
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    krzysztofsf wrote:
    > I czy sie dobrze prowadza. Bo np. na kochanke idzie sporo pieniedzy, i
    > jak pracownik banku ma takie drogie zycie osobiste, zwieksza ryzyko
    > defraudacji moich srodkow. Rowniez powinni upublicznic swoje
    > przyzwyczajenia do gier hazardowych itp.

    Dokładnie, to jest, jak pokazują przypadki defraudacji pieniędzy przez
    pracowników banków, o wiele większe zagrożenie dla pieniędzy klientów. A
    maklerzy hazardziści, którzy ukrywają swoje straty i angażują do
    operacji większe pieniądze niż mieli prawo? Już sporo przypadków takich
    było i przynajmniej jeden bank przez to zbankrutował. Ale nie,
    ważniejsze jest to, czy ja zmieniłem pracę i adres.

    Żarty, żartami, ale co można z tym zrobić? Jestem gotów podpisać się pod
    każdą petycją walczącą z tymi pomysłami. Sprzeciwiam się, żeby chronili
    pieniądze, które trzymam w banku w ten sposób, to idzie o wiele za daleko.

  • 20. Data: 2009-06-11 10:40:25
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    schliesky wrote:
    > http://www.tvn24.pl/0,1604464,0,1,bank-bedzie-jak-wi
    elki-brat,wiadomosc.html

    A tak w ogóle zauważyliście? Amra zaprzedał się Babilonowi, śpiewa teraz
    jak mu każą.