  • 31. Data: 2009-06-11 15:09:34
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    > Ktoś wie jak to jest w innych krajach? Czy tam w imię walki z
    > terroryzmem i innych pierdół, którymi straszą rządy może już podobne
    > systemy wprowadzono?

    W UK tak jest.
    W UK kazde dane ktore zostawisz sa niekasowalne:) chodzi o to, ze firmy nie
    maja obowiazku ich usunac z bazy.
    Bank wie wszystko, gdzie i czy placisz council tax (podatek od
    nieruchomosci) gdzie robisz czesto zakupy... wszystko w banku ci powiedza
    (sam to sprawdzilem!) dlatego omijam uzywania karty poza jednym jedynym i
    tym samym bankomatem:) oczywiscie nie uda sie zawsze ominac placenia karta
    czy wyplaty w innym bankomacie, ale to maly pikus bo bank wowczas ba bardzo
    duze dziury na twoj temat i nawet wiecej zamieszania jest niz jakis danych
    ciaglych.
    UK jest liderem na swiecie w hurtowniach danych. Banki wymieniaja sie danymi
    ze sklepami i firmami telekomunikacyjnymi, dzieki temu sa w stanie dokladnie
    stwierdzic, jak robisz zakupy, co kupujesz i pod takie gusta ustawiac polki
    w sklepach lub tworzyc taryfy telefoniczne.
    Baza danych w UK jest tak potezna, ze chyba juz nikt nad tym nie panuje.
    Powiazania miedzy bazami policji, banku, skplepow, telkomunikacji rzadu sa
    tak potezne, ze niedawno w programie radiowym BBC R2 mwil jakis wazny gosc,
    ze dostep do tej bazy to moze osobe zrobic miliarderem w tydzien:)

  • 32. Data: 2009-06-11 15:47:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    czak norris pisze:
    > Użytkownik "schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    elki-brat,wiadomosc.html

> [...]
    > (a może centra rozliczeniowe?) muszą udostępnić dane z wyciągów kart.
    > Czy banki mogą przekazywać takie informacje prywatnym firmom (BIK) bez
    > wiedzy i zgody zainteresowanego? Czy BIK może przekazywać te dane dalej,
    > np. ubezpieczycielom? Możemy wyobrazić sobie taki scenariusz, że przy
    > zawieraniu ubezpieczenia Pani powie nam, że w "ich systemie" mamy 10%
    > zwyżki za zbyt częste zakupy w monopolowym, albo wydatki w Holandii z
    > coffe-shopow stawiają nas w grupie wysokiego ryzyka co wiąże się np. ze
    > składką wyższą o 50%. Również wydatki z aptek mogą dać do myślenia

    Alez oczywiscie.
    Krok dalej idzie spersonalizowanie wszelkich reklam przy poszerzeniu
    dostepu do tych danych.
    Bedziesz szdedl ulica, a na komorke przyjdzie sms, ze w poblizu jest
    sklep z artykulami w ktorych gustujesz - efekt wspolpracy hurtowni
    danych z twoim operatorem komorkowym wspolpracujacy z kolei z agencja
    oferujacym sprzedawcom takie reklamy skierowane do waskich grup docelowych.

    Zasilisz fundusz jakiejs partii..itd, itp.

    Tyle, ze nie sadzilem, ze ruchy w tym kierunku zaczna sie tak wczesnie i
    to u nas, w Plsce.

  • 33. Data: 2009-06-11 15:48:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    bradley.st pisze:

    > Czyzby? Polska nadgorliwosc w "walce z terroryzmem" stawia nas raczej
    > w czolowce swiatowej. Nadgorliwosc objawiajaca sie rowniez w sprawach
    > finansowych, nie tylko w planowaniu dzialalnosci sztabu
    > antykryzysowego po - hipotetycznym - uderzeniu samolotu w Palac
    > Kultury.
    >
    > Nie szukajac daleko: niedawny watek o dokumentowaniu wplat w Alior
    > Bank i "podstawa prawna" tego wymagania banku.

    Polska moze byc dobrym poligonem do testowania takich spraw.

  • 34. Data: 2009-06-11 15:58:58
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:qX8Yl.8465$ne5.4791@newsfe14.ams2

    > Tak, mozna takie wrazenie odczuc na pierwszy raz. Niby kazdy za zakupy
    placi
    > karta itp. Ale jak sie blizej przyjrzysz, to wiekszosc operacji gdzie jest
    > wiecej niz 20 funtow i nie jest to supermarket dokonywana jest przewaznie
    > gotowka.

    Wiadomo, że kilka wiosek i miast nie jest wykładnikiem całego UK, ale w
    czasie swojego kilkuletniego pobytu w UK miałem okazję "zaliczyć" po za
    dużymi miastami również małe miasteczka, jeżeli nawet nie wsie (te ostatnie
    głównie na terenie Irlandii Północnej) i tak jak napisałem płacenie
    plastikiem >20 oraz <20 było bardzo popularne, podobnie jak CashBack.

    > Odkad staram sie robic podobnie jak on, mam mniej reklamowek w domu, idac
    do
    > banku bank podchodzi do mnie zupelnie inaczej, ja nie potrafie tego
    przelac
    > na "papier" po prostu subiektywnie czuje, ze inaczej mnie bank traktuje
    > odkad coraz mniej ma na moj temat informacji.

    Co rozumiesz pod pojęciem "reklamówek" oraz innego podejścia/traktowania Cię
    przez bank kiedy go odwiedzasz itp.

  • 35. Data: 2009-06-11 15:59:57
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:MZ8Yl.8466$ne5.4726@newsfe14.ams2

    > Dlatego jestem zwolennikiem gotowki. Placac gotowka czesto slad jest
    pourywany i ciezko
    > jest sklecic do kupy calosc.

    Donek! a Ty czasie nie popadłeś w jakąś paranoję?

  • 36. Data: 2009-06-11 16:24:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Polska moze byc dobrym poligonem do testowania takich spraw.

    No nie wiem. Na taki poligon nadawałaby się chyba lepiej np. Belgia albo
    Szwecja czy Czechy. Tam ludzie są przyzwyczajeni do trzymania za mordę i
    akceptują to o wiele powszechniej niż to jest akceptowane w pl.

    W tym kraju mogłoby to zostać wprowadzone przy użyciu takiego zjawiska, że
    tutaj jest znacznie więcej ludzi "rzucających się" na oszczędności typu 5
    złotych, niż w tamtych krajach. Ale ogólnie biorąc to nie wydaje mi się aby
    pl było dobrym miejscem do testowania takich spraw.

  • 37. Data: 2009-06-11 16:35:57
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "donald" news:MZ8Yl.8466$ne5.4726@newsfe14.ams2

    > Donek! a Ty czasie nie popadłeś w jakąś paranoję?

    "Mój lekarz uważa, że jestem paranoikiem. Wprawdzie nie powiedział mi
    tego, ale na pewno tak myśli."
    :)

    --
    Jacek Midura

  • 38. Data: 2009-06-11 16:41:30
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > Szwecja czy Czechy. Tam ludzie są przyzwyczajeni do trzymania za mordę i
    > akceptują to o wiele powszechniej niż to jest akceptowane w pl.

    Ale jesli nie jest to forsowane "politycznie" a komercyjnie, to tam
    mogloby spotkac sie ze sprzeciwem ktoregos z ugrupowan (za wyjatkiem Czech).
    Natomiast u nas mozna przetestowac w ciszy i spokoju rozne rozwiazania a
    potem ustalic, jaki model sei najlepiej sprawdza - i dopiero ten
    przepychac z poparciem politycznym jako obowiazujacy w calej ue.

> [...]
    > typu 5 złotych, niż w tamtych krajach. Ale ogólnie biorąc to nie wydaje
    > mi się aby pl było dobrym miejscem do testowania takich spraw.

    Pamietaj, ze mamy jeden z lepiej rozwinietych informatycznych systemow
    bankowosci, w skali kraju, polaczonych z kompletnym brakiem
    reprezentacji znaczacej politycznie, dla blokowania podobnych zakusow.

  • 39. Data: 2009-06-11 16:55:36
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
> [...]
    > głównie na terenie Irlandii Północnej) i tak jak napisałem płacenie
    > plastikiem >20 oraz <20 było bardzo popularne, podobnie jak CashBack.

    Zarowno sa ludzie swiadomi tego, ze bank wie wszystko jak i sa tez tacy co
    sadza, ze bank nie wie nic.

    > do
    > przelac
    >
    > Co rozumiesz pod pojęciem "reklamówek" oraz innego podejścia/traktowania
    > Cię
    > przez bank kiedy go odwiedzasz itp.

    Zdecydowanie mniej dostaje poczta.
    A co do traktowania przez bank, to trudno mi to wyjasnic, ale widze (chyba,
    ze to taka ogolna polityka banku), ze cos jest inaczej, kiedys zalatwiany
    bylem na zasadzie dwa sllowa moje jedno bankowca... teraz bankowiec pyta o
    znacznie wiecej rzeczy. Wyglada to tak ja by kiedys mial wszystko na
    monitorku. Mowie, to moje subiektywne odczucia, moze zmienila sie polityka
    banku a moze ja sobie tylko tak zalozylem, ale mam wyraznie uczuccie
    traktowania inaczej.

  • 40. Data: 2009-06-11 16:59:31
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:cGaYl.44816$Dq.17823@newsfe26.ams2

    > Zarowno sa ludzie swiadomi tego, ze bank wie wszystko jak i sa tez tacy co
    > sadza, ze bank nie wie nic.

    OK. Ale chyba we wszystkim trzeba mieć/znać umiar bo inaczej to za
    przeproszeniem można pierdolca dostać :)

    > Zdecydowanie mniej dostaje poczta.

    A jak to jest, że ja nie dostaję NIC! chociaż posiadam kilka kont w PL.

> [...]
    > monitorku. Mowie, to moje subiektywne odczucia, moze zmienila sie polityka
    > banku a moze ja sobie tylko tak zalozylem, ale mam wyraznie uczuccie

    Może trafiłeś na tą wyższą kulturę bankowości :)