  • 71. Data: 2009-06-12 09:21:42
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    news:063142e5-7da2-47d8-acea-6ac40d61b9b0@y17g2000yq
    n.googlegroups.com

    > Rozumiem wiec ze kazdy ciagnie za soba wozek z dwudziestofuntowkami
    > idac na wieksze zakupy?

    He he he dobre :) Ale kolega (Donald?) chyba nie wie ile srednio sie w
    sklepach spozywczych w UK zostawia. Za caly wózek 20 funtówek to mozna
    zrobic zakupy, ze ho ho :) - piwerlo itp. :)

  • 72. Data: 2009-06-12 09:23:08
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:ZjgYl.116376$5X2.113121@newsfe29.ams2

    > Wiesz ile to jest 10 000 funtow w 20 funtowych banknotach? Zdziwil bys
    > sie:)))

    I chcesz mi powiedziec, ze ludzie (srednio) zostawiaja w UK w sklepach 10k
    funtów? LOL :)

  • 73. Data: 2009-06-12 09:24:03
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    o.googlegroups.com

    > Smiem twierdzic, ze gdyby platnosci gotowkowe byly az tak
    > rozpowszechnione przy "wiekszosc operacji gdzie
    > jest wiecej niz 20 funtow", juz dawno bylyby w obiegu banknoty co
    > najmniej 200 funtowe. Albo i 500.

    Wirtualny kielonek zimnej, dobrej polskiej czystej za obiektywne
    stwierdzenie faktu - 4You bradley.st :)

  • 74. Data: 2009-06-12 09:27:50
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0ssaj$4sn$2@news.wp.pl

    > Z tym, ze ciezko mi sobie wyobrazic jak np. kilka osob kupuje tego
    > samego dnia samochod u dealera, kazdy stojac w kolejce do kasy z
    > walizeczka banknotow.

    A w takich przypadkach nie płaci się przelewem bankowym? - przynajmniej ja
    tak kupowałem samochdów + rodzina, znajomi itp. Dealer najchętniem ww.
    przypadkach przystawał na takie rozwiązanie.

    > Pytanie, czy przy tych drobniejszych zakupach ale powyzej 20 funtow, nie
    > jest czesta praktyka oferowanie rabatu za platnosc gotowka?

    Spotkałeś się z czym takim? - mam na myśli ogólnie sklepy spożywcze gdzie
    najczęściej zostawia się pieniądze.

    > Przy okazji na temat banknotow i stosowanych juz w nich chipach
    > http://orwell.blog.pl/archiwum/index.php?nid=1390985
    8

    MASAKRA! :(

  • 75. Data: 2009-06-12 09:35:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    > tak kupowałem samochdów + rodzina, znajomi itp. Dealer najchętniem ww.
    > przypadkach przystawał na takie rozwiązanie.

    Dlatego nie przemawia do mnie platnosc gotowka przy wiekszych zakupach.
    Wtedy wlasnie maga byc obawy co do zrodla pochodzenia pieniedzy.

    > Spotkałeś się z czym takim? - mam na myśli ogólnie sklepy spożywcze gdzie
    > najczęściej zostawia się pieniądze.

    Anlizuje po prostu mozliwosci i przyczyny wspomnianej tendencji do
    placenia gotowka przy nieco wiekszych zakupach. Osobiscie nie mialem do
    czynienia z taka tendencja, za wyjatkiem "niemania" terminala i juz.

    8

    > MASAKRA! :(

    Nie przegladalem tego bloga, ciekawe, czy wspomnieli o obowiazku
    dodawania do wydrukow drukarek komputerowych ( USA, tez od ktoregos tam
    roku) mikrokodow umozliwiajacych identyfikacje egzemplarza, z ktorego
    pochodzi wydruk - bylo jakis czas temu glosno na temn temat.

  • 76. Data: 2009-06-12 09:46:47
    Od: top <t...@n...com>

    Cyb wrote:

    > i news dzisiaj przez mnie przeczytany:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1988138,11,item.html
    > "Po 29 czerwca 2009 roku paszporty będą zawierać nie tylko skan
    > zdjęcia twarzy, ale także zapis odcisków palców - przypomina MSWiA.

    > troche offtop, ale co poniektorzy na podstawie literatury zajdla moga
    > zaczac analizy, w ktorym keirunku pojdzie wspolczesna bankowosc...

    Następnym krokiem, ale to dopiero za jakiś dłuzszy czas (kilkanaście lat
    ?), będzie integracja pszportu, dowodu osobistego, prawa jazdy, karty
    kredytowej i innych dokumentów (oraz koniecznie nadajnika przekazującego
    pozycję posiadacza) w małym, tanim i wygodnym czipie, wszepianym w ramię
    każdemu obywatelowi, oczywiście dla jego dobra.

    Oczywiście obrót gotówkowy zostanie do tego czasu całkowicie
    wyeliminowany, czego zapewne licznie obecni na tej grupie wielbiciele
    kart i różnych PayPassów nie mogą się doczekać ;).

    A pisali o tym znacznie wcześniej niż Orwell cza Zajdel, bo już jakieś
    2000 lat temu ;)

    "I sprawia,że wszyscy: mali i wiecy, bogaci i biedni, wolni i niewolnicy
    otrzymują znamię na prawą rękę lub na czoło i że nikt nie może kupić ni
    sprzedać kto nie ma znamienia Bestii lub liczby jej imienia."

    t0p

  • 77. Data: 2009-06-12 09:55:08
    Od: Michał <r...@x...cy>

    krzysztofsf pisze:
    > Dlatego nie przemawia do mnie platnosc gotowka przy wiekszych zakupach.
    > Wtedy wlasnie maga byc obawy co do zrodla pochodzenia pieniedzy.

    Jakoś jeszcze niedawno nikomu nie przeszkadzało płacenie za wszystko
    gotówką czy nawet bilonem. Bilonem, który dzięki kruszcom miał o wiele
    większą wartość niż dzisiejsze papierki!

    Pozwolę sobie zadać nam wszystkim pytanie ALE CO KOGO OBCHODZI ŹRÓDŁO
    POCHODZENIA PIENIĘDZY?

    Ta walka z terroryzmem tak pierze nam mózgi, że już powoli za normalne
    uważamy, że instytucje finansowe są od inwigilacji pochodzenia pieniędzy
    a służby fiskalne powinny stosować domniemanie winy tak, by to delikwent
    musiał udowodnić legalne źródło pochodzenia swoich pieniędzy. Przecież
    to wywrócenie do góry nogami podstawowych zasad wolności osobistej i
    prawa. Po utraceniu samodzielności finansowej będziemy zdani na łaskę i
    niełaskę faszystowskiego (bo uprawnionego już do tego co postulowali
    faszyści) państwa.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 78. Data: 2009-06-12 10:00:08
    Od: Michał <r...@x...cy>

    bradley.st pisze:
    > Rozumiem wiec ze kazdy ciagnie za soba wozek z dwudziestofuntowkami
    > idac na wieksze zakupy?

    Panowie, rozmawiając stosujecie całkowicie bezpodstawne założenie, że
    jesteśmy skazani na bezwartościowe papierki w dodatku wyłącznie w
    nominałach zaproponowanych przez prawnego monopolistę. Gdy nie było
    fiducjarnych papierków bez pokrycia jakoś wcale nie było problemu w
    płatnościach za ruchomości czy nawet nieruchomości. Ludzie żyli, mieli
    się dobrze i nikt zdalnie nie majstrował przy ich środkach.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 79. Data: 2009-06-12 10:01:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:

    [...]

    > Jakoś jeszcze niedawno nikomu nie przeszkadzało płacenie za wszystko
    > gotówką czy nawet bilonem.

    Nie przeszkadzał też np. brak ciepłej wody. No i?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 80. Data: 2009-06-12 10:05:50
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Nie przeszkadzał też np. brak ciepłej wody. No i?

    Stanowi ona zagrożenie dla prywatności? Masz obowiązek posiadania
    ciepłej wody? W dodatku pobierania jej wyłącznie od jedynego prawnego
    dostawcy na jedynie dopuszczonych warunkach?

    Przemyśl swoją analogię, bo zdecydowanie nie udała Ci się próba
    urobienia z wymienialności kruszcowej jakiegoś anachronizmu.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/