  • 31. Data: 2009-10-23 17:21:02
    Temat: Re: Dziura budzetowa
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Uzytkownik "Duch" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
    news:hbs09m$277$1@news.dialog.net.pl...

    > Tegoroczny. Ale przyszloroczny -> 57 mld!!

    52 mld PLN przy planowanym w 2010 wzroscie PKB 1,2 % i 0 wplywów z zysku NBP
    (a jezeli obecny poziom kursu PLN utrzyma sie do konca roku to NBP bedzie
    musial uwolnic nawet do 10 mld PLN rezerw zawiazanych na niezrealizowane
    straty kursowe).

    > A potem bedzie juz coraz gorzej, np. poprzez braki w ZUS (w przyszlym roku
    > ZUSowi braknie 40 mld).

    Jezeli brak jest zaplanowany to jest on ujety w wydatkach budzetu panstwa i
    ma wplyw na jego wiekszy deficyt, ale wtedy deficytu nie bedzie mial ZUS
    (tzn. takiego który bedzie wymgal zapozyczania sie bezposrednio przez ZUS,
    tak jak w tym roku ).

    > Chyba dlatego panstwo zbankrutowalo wlasnie.
    =
    Dochodzil dlug wewnetrzny = 5,5 mld USD depozytów walutowych + ksiazeczki
    mieszkaniowe i przedplaty na samochody + deficyt budzetowy z 1989 = 4,5%
    PKB. W sumie dlug publiczny dochodzil pewnie do 100% PKB.

    Do tego poziomu to jeszcze nam bardzo daleko.

    > A potem byla ta mega inflacja, zeby komus brakujaca kase zabrac..

    Megainflacja nie redukowala ani dlugu dewizowego ani waloryzowanych pózniej
    o stope inflacji wkladów z ksiazeczek mieszkaniowych.
    To byla redukcja tylko nawisu infacyjnego który stanowil dodatkowy,
    nieformalny dlug panstwa-monopolisty ( jako dostawcy towarów i uslug ) wobec
    obywateli.

    Anatol

  • 32. Data: 2009-10-23 18:36:01
    Temat: Trybunał stanu się należy
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    za permanetną politykę dziury budżetowej...
    wszystkim rządom postkomunistycznym ...

    IWSP

  • 33. Data: 2009-10-23 18:39:54
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    > "Polski dlug rosnie, w przyszlym roku groźnie sie zbliży do 55 proc. PKB.
    > To ok. 740 mld zl, czyli po 19,5 tys. na obywatela."
    >
    > Rosnący dług publiczny jest rzeczywiście coraz większym balastem dla rozwoju
    > gospodarczego Polski. Pocieszanie się, że inne kraje (np. USA czy Niemcy)
    mają
    > jeszcze większe zadłużenie niewiele wnosi.
    >
    > Zadłużenie jest problemem dlatego, że państwo zamiast przeznaczać większe
    > pieniądze na rozwój i modernizację Polski musi szukać coraz większych
    > przychodów na spłatę odsetek od już zaciągniętych długów.

    zgadzam się

    > Wszystkie partie polityczne (łącznie z PO) chcąc pozostać na scenie
    > politycznej muszą sprostać oczekiwaniom roszczeniowo nastawionego
    > społeczeństwa i.......powiększać dług publiczny czyli życie na koszt
    > przyszłych pokoleń.

    bo nie mamy polityków wielkiego formatu, jak dziecko podpala dom to powinno
    dostać klapsa, naszemu społeczeństwu trzeba wytłumaczyć że mu się nic nie
    należy, musi sobie zapracować,
    ale jak się popatrzy na dynamikę rozwoju klasy urzędniczej która nic nie robi
    oprócz problemów dla zwykłych obywateli to nie czuje się tożsamości z państwem

    IWSP

  • 34. Data: 2009-10-23 18:41:46
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    > a gdzie : " a więc kto nie zagłosuje na PO albo Tuska to oszołom" ?
    > Zapomnialeś dodać.

    nie zauważyłem taj tezy,
    Tusk wraz z "huraganem" Rostowskim planując przyszłoroczny deficyt na wyjątkowo
    wysokim poziomie wystarczająco się zdeskredytowali

    pozdr
    IWSP

  • 35. Data: 2009-10-23 18:44:09
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    posumowanie Twoich wywodów:
    "demokracja sukcs"
    zgadzam się

    pozdrawiam
    IWSP

  • 36. Data: 2009-10-23 18:45:11
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 22-10-2009 o 23:09:01 totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wojewodowie powinni być z łapanki za darmo. Wtedy województwa byłyby
    > najlepiej zarządzane. Ty byś się sprawdził jako wojewoda wolontariusz.
    > Opłaca się. Miałbyś cały dzień darmowy dostęp do netu.

    spokojnie, to był cytat. Jednak i tak wierze że w administracji jest
    miejsce na cięcia.
    A jesli oferujesz stanowisko wojewody za moją obecna płace,
    to chyba się zgodze :) .

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 37. Data: 2009-10-23 18:46:25
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    Patryx <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    ad-zalata-
    budzet,18490,30
    > 44935,1,prasa-detal
    > >

    > Opodatkowac kosciól i dziura zniknie.

    odpowiedź intelektualnie stojąca na poziomie mocherowego bereta,
    brawo

    IWSP

  • 38. Data: 2009-10-23 18:51:34
    Temat: Re: Trybunał stanu się należy
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    Ireneusz Wik <i...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > za permanetną politykę dziury budżetowej...
    > wszystkim rządom postkomunistycznym ...
    >
    > IWSP

    Brzmi groźnie. A ten Trybunał to co im może zrobić? Nadmucha im. Może lepiej
    pluton jakiś.

    kc

  • 39. Data: 2009-10-23 18:51:53
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Gonzo, jakbyś szukał jeszcze założeń programowych to przyjrzyj się
    oświacie i wychowaniu oraz polityce prorodzinnej.
    Przedszkoli jak na lekarstwo a pokolenie wyżu nie ma gdzie rodzić. W
    szkołach panosza się jakieś biurokratyczne zwyczaje,
    dzieci uginają się pod plecakami, a w zerówkach tajne nauczanie. Cyrk.
    Co do emerytur jeszcze, to jestem za zrównaniem wieku przejścia dla
    kobiet i mężczyzn, przy jednoczesnym wydłużeniu urlopu macierzyńskiego. w
    USA wiek wydłużają i dochodzi do 67 lat.
    Obecnie kobiety żyją dłużej, pracują krócej, a żeby odchować noworodka
    kombinują jak koń pod górkę.
    Tymczasem kolejny kryzys może nas spotkać z powodu niżu.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 40. Data: 2009-10-23 18:53:47
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    > Tylko żadna z rządzących partii ani koalicji od 1989r. (za wyjątkiem reform
    > przeprowadzonych przez rząd T.Mazowieckiego) nie udowodniła, że umie to
    > zrealizować w praktyce.
    >
    > p.s. Podobno do czynnej polityki chce wrócić J.K.Mikke z własną partią !!!
    > Wystarczy, że uzyska ponad 51% poparcia i wprowadzi XIX-wieczny kapitalizm z
    > niskimi podatkami i bez zbędnej biurokracji.

    JKM powinien pozostać feletionistą, w polityce sukcesów nie odniósł (może
    oprócz pomysłu lustracji za czasów Olszewskiego)

    biurokracja jest przerośnięta i się rozrasta jak rak, całkowicie się zgadzam
    Z JKM że państwo powinno realizować jedynie podstawowe funkcje, obecnie sobie
    z nimi nie radzi, władza sądownicza, policja to porażka, przekręt za
    przekrętem im ktoś bogatszy tym bardziej nietykalny

    niskie podatki są konsekwencją ograniczenia roli państwa do koniecznej
    działalności,
    weźmy takie emerytury, płacimy całe życie na ZUS a potem wiek emerytalny jest
    przesuwany tak, że nie skorzystamy z emerytury (czytaj: jesteśmy okradani z
    tych pieniędzy), chyba że na łonie św Piotra
    służba zdrowia? spróbuj się dostać do specjalisty a składkę opłacasz

    IWSP