  • 1. Data: 2008-08-06 11:47:59
    Temat: Tunezja - co wziąć
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    No własnie pytanie co warto wziąć do Tunezji dolary czy euro. Dinarów w PL
    się nie kupi więc odpada ale może wogóle nie warto brać waluty tylko
    wypłacać z bankomatów -pytanie czy są bankomaty, bo znalazłem info ze kartą
    tylko w hotelach można płacić. Był ktoś ostatnio i może podzielić się
    doświadczeniem jak to wygląda.

    Pozdrawiam
    axell

  • 2. Data: 2008-08-06 12:02:27
    Temat: Re: Tunezja - co wziąć
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > wypłacać z bankomatów -pytanie czy są bankomaty, bo znalazłem info ze
    > kartą tylko w hotelach można płacić. Był ktoś ostatnio i może podzielić

    DT to waluta niewymienialna, nie wolno jej wywozic poza Tunezje!

    na jedno wychodzi, mozesz i euro i dolary - kurs wymiany jest odpowiedni,
    jednak jezeli chcesz odwiedzic rowniez Libie to wez tylko dolary z "duzymi
    glowami" (najnowsza emisja), nie wiem dlaczego, ale innych handlarze nie
    biora...

    w Tunezji generalnie gotowka, nawet jak mozna placic karta (poza hotelami)
    to sprzedawcy krzywo na to patrza, wola "żywą" gotówkę, można wtedy jeszcze
    bardziej zejsc z ceny!

    karta zaplacisz na lotnisku (polecam likier Timbarine, ale unikaj ichniej
    wodki - straszne swinstwo)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-06 12:20:57
    Od: "Piotr Drewnik" <p...@g...pl>

    "axell" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wypłacać z bankomatów -pytanie czy są bankomaty, bo znalazłem info ze
    > kartą tylko w hotelach można płacić. Był ktoś ostatnio i może podzielić

    Ja wypłacałem ichnią gotówkę w bankomacie. Najwygodniej.

    --
    pozdrawiam
    piotr.drewnik

  • 4. Data: 2008-08-06 12:44:03
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeszcze bardziej zejsc z ceny!
    >
    > karta zaplacisz na lotnisku (polecam likier Timbarine, ale unikaj ichniej

    Dzięki, no na alkohol nie liczę bo słyszałem że strasznie mierne i drogo, a
    na siłę nic nie zamierzam kupować. Poza tym nigdzie nie zamierzam się
    pakować na pustynie bo wyjazd na tydzień z trzylatkiem więc głownie plaża i
    basen.

    Pozdrawiam
    axell

  • 5. Data: 2008-08-06 13:18:56
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > a na siłę nic nie zamierzam kupować. Poza tym nigdzie nie zamierzam się
    > pakować na pustynie bo wyjazd na tydzień z trzylatkiem więc głownie plaża

    tydzien czyli de facto 5 dni...jezeli jedziesz z 3-latkiem to kase wymienisz
    w hotelu i nie ma sensu, abys ciągnął go na jakieś wycieczki po pustyni ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-08-06 13:41:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotr Drewnik"
    > Ja wypłacałem ichnią gotówkę w bankomacie. Najwygodniej.

    np w Hammamet są bankomaty i można trochę wyciągnąć
    ale najlepiej mieć po kilka banknotów 20 EUR i w razie potrzeby
    wymienic potrzebną kwotę.
    Tam faktycznie nie ma na co wydawać - najwyżej parę puszek chałwy
    *** blad ***

  • 7. Data: 2008-08-06 15:06:18
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    RobertS pisze:

    > DT to waluta niewymienialna, nie wolno jej wywozic poza Tunezje!

    BTW
    Jaki sens ma zakaz wywożenia z niektórych krajów
    lokalnej, niewimienalniej waluty?
    O ile wiem zakaz taki chyba obowiązywał w PRL i ZSRR.

    W końcu chodziło o wywóz "makulatury" kupionej
    najczęściej za walutę wymienialną....

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 8. Data: 2008-08-06 15:34:34
    Temat: Re: Tunezja - co wzi?ć
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Aug 2008 13:47:59 +0200, w <g7c31d$pde$1@news.onet.pl>, "axell"
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No własnie pytanie co warto wziąć do Tunezji dolary czy euro. Dinarów w PL

    Kartę bankomatową.

  • 9. Data: 2008-08-06 15:46:43
    Od: "Piotr Drewnik" <p...@g...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Piotr Drewnik"
    >
    > np w Hammamet są bankomaty i można trochę wyciągnąć
    > ale najlepiej mieć po kilka banknotów 20 EUR i w razie potrzeby
    > wymienic potrzebną kwotę.

    W czym jest lepsze posiadanie kilku banknotow EUR od karty ?

    > Tam faktycznie nie ma na co wydawać - najwyżej parę puszek chałwy

    To juz kwestia indywidualna

    --
    pozdrawiam
    piotr.drewnik

  • 10. Data: 2008-08-06 16:22:45
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotr Drewnik"

    > W czym jest lepsze posiadanie kilku banknotow EUR od karty ?

    zawsze to forsa w garści - zawsze biorę trochę na wszelki wypadek
    - kantorów jest większa niż bankomatów i od razu znasz kurs :-)
    a kartę też oczywiście warto mieć.
    *** blad ***