  • 1. Data: 2010-06-12 18:04:44
    Temat: Tusku w Sandomierzu oberwał w ryja
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    http://nazimno.salon24.pl/192688,premier-tusk-w-sand
    omierzu-jak-klamia-media-jak-klamie-wladza

  • 2. Data: 2010-06-12 22:33:20
    Temat: Re: Tusku w Sandomierzu oberwał w ryja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Charlie delta" c...@5...googl
    egroups.com

    > http://nazimno.salon24.pl/192688,premier-tusk-w-sand
    omierzu-jak-klamia-media-jak-klamie-wladza

    Trzeba się spieszyć -- reklama (do której link podałeś) mówi, że oferta ważna jest do
    21 czerwca.
    A ta Arka to jakaś rewelacja? Ja chyba nie skorzystam...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2010-06-13 09:13:24
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 13 Cze, 00:33, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Trzeba się spieszyć -- reklama (do której link podałeś) mówi, że oferta ważna jest
    do 21 czerwca.
    > A ta Arka to jakaś rewelacja? Ja chyba nie skorzystam...

    Przynajmniej przeczytałem coś na co wcześniej nie trafiłem w
    internecie:)

  • 4. Data: 2010-06-13 13:10:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" c...@a...goo
> [...]

    > A ta Arka to jakaś rewelacja? Ja chyba nie skorzystam...

    : Przynajmniej przeczytałem coś na co wcześniej nie trafiłem w internecie:)

    Budujcie Arkę przed potopem
    Dobądźcie na to swych wszystkich sił!
    Budujcie Arkę przed potopem
    Choćby tłum z waszej pracy kpił!
    Ocalić trzeba co najdroższe
    A przecież tyle już tego jest!
    Budujcie Arkę przed potopem
    Odrzućcie dziś każdy zbędny gest

    Moim zdaniem BZ WBK niepotrzebnie (nieetycznie?) bazuje na ludzkim strachu i poezji.
    :)
    Ale Arki trzeba budować -- mnie od maleńkości uczono, że zbiorniki retencyjne są
    komunistycznym złem!
    Jeszcze rok temu podziwiałem_inaczej ogromny zbiornik siemianowski.
    (52.925463,23.821106)
    i zastanawiałem się nad tym, dlaczego zbiornik ten nie tylko nie jest likwidowany,
    ale
    jest pielęgnowany.

    Ludzie przynajmniej tak starzy jak ja wiedza o tym, że w dawnych latach wyśmiewano
    się
    z komuchów budujących takie zbiorniki -- wszystkie na jedno, ruskie kopyto. :) Dziś
    już wiem na pewno, że te zbiorniki nie sprzeciwiają się bogu i ludziom, ale są
    wyrazem
    rozumnego pojmowania biblijnego ,,czyńcie sobie Ziemie posłuszną'' czy jakoś
    podobnie. :)

    Ale na religiach uczono mnie, że to zło wymierzone przeciwko ludzkości i Bogu, które
    trzeba zwalczać!!!

    Innymi słowy -- naprawdę zalani zawdzięczają swoje położenie ,,weneckie'' duchownym
    rzymskokatolickim. :)

    Akurat Siemianówka była zagłębiem betonu partyjnego (partią wiodącą była wtedy
    PZPR -- ideologicznie podlegającą polityce kraju rad robotniczo-chłopskich, czyli
    demokratycznego_inaczej) więc ten zbiornik kojarzył się na Podlasiu (szeroko
    rozumianym -- na Suwalszczyźnie -- też) z komuchami (a dokładniej z Białorusinami
    siłą sadzanych na stołkach partyjnych i państwowych całego kraju PRLi) ale poza
    Podlasiem także uważano zbiorniki retencyjne za ewidentne zło, z którym nowe władze
    RP (III, IV i kolejnych) miały się uporać poprzez likwidację tychże zbiorników. :)

    Gdy w 1997 roku woda spuszczana (celowo i świadomie) niemal zmiatała z powierzchni
    Ziemi
    miasto Nysę, mówiono wprost o tym, jakim złem są te zbiorniki, choć dodawano, że
    mądrzy
    od dawna ostrzegali o zbyt wysokim poziomie wody i prosili o pozwolenie na
    spuszczanie
    wody ze zbiorników znajdujących się przed Nysą -- są tam co najmniej dwa zbiorniki,
    albo raczej -- dwa bardzo duże. :) Pozwolenie nie otrzymano.

    Gdy nastała powódź, Nysę zalewano nie wodą świeżą, ale zgromadzona niepotrzebnie w
    zbiorniku.

    I takie kwiatki sprawiały, że kolejne władze niekoniecznie przechylnie patrzyły
    na budowę wodnych zbiorników retencyjnych.

    Kilka dni temu wizytowałem ;) ładne okolice dawnych Prus Wschodnich. :)
    Osiedle ładnych domów (i rezydencji) położone parędziesiąt metrów nad wodą. :)
    Woda ma sporo miejsca na zalewanie, ale do domów jej raczej ;) daleko.
    Dlaczego nie można przebudować starych miast (Sandomierza) wiadomo, ale
    dlaczego budowane są dziś domy tuz nad wodami nieuregulowanych (lub źle
    uregulowanych) rzek? :)

    Tu znowu kłania się komunizm -- za tamtej demokracji (za czasów komuny tak zwanej,
    do której teraz zmierzamy, bo okazuje się, że ludziom źle w ,,państwie
    nieopiekuńczym'')
    nie było takiej dowolności co do budowania domów. Jednocześnie były tanie kredyty
    (współfinansowane lub wręcz finansowane -- z powodu inflacji) przez państwo.

    -=-

    BTW wspomnianej Białorusi... Jak wiadomo, to tereny dawnej Litwy, a Litwa chrzciła
    się na Zachodzie. Ten stan rzeczy (płacenie tamtejszej ludności na Rzym, zwany dziś
    Watykanem) chcą przywrócić duchowni Jana Pawła II (dziś -- wbrew woli papieża,
    Benedykta XVI) poprzez zasiedlanie terenów białoruskich przez rzymskich katolików. :)

    Pragnę zauważyć, że ludziom trudno rozstać się z ,,wyznaniem'', stąd Białorusini
    i Ukraińcy zamiast do Rzeczypospolitej, lgnęli do Rosji, co spowodowało rozpad
    tamtego systemu państwowego, chłonącego spokojnie rzymskich katolików, prawosławnych,
    greckich katolików, protestantów i całe masy innych Chrześcijan (których nazw nie
    umiem
    wymienić na poczekaniu) i żydów, i muzułmanów...

    BTW tych ostatnich -- podlascy muzułmanie są bardzo spokojni i pokojowo nastawieni do
    rzeczywistości. :)

    http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfab
    etycznie/kaczmarskiego/a/arka_noego.php

    Innymi słowy -- popieram budowanie Arki PRZED potopem, zamiast dopiero po potopie.
    Ale niekoniecznie to musi być Arka Noego lub Arka BZWBK. :) Zasiedlanie terenów
    białoruskich
    rzymskimi katolikami doprowadzi pewnego dnia do wojen -- choć trudno w to uwierzyć.
    :)
    O wiele lepszym rozwiązaniem jest przygarnięcie Białorusinów przed otwarciem granic
    -- wiem,
    że Europa na to nie pozwala, ale jednak warto o tym solidnie pomyśleć. :)

    Ja bym wolał mieć ojczyznę, w której (jak dawniej) różne religie (i różne narody)
    żyją w zgodzie.

    Na razie zburzono komunizm niepłacący na Kościół i buduje się nowy komunizm, ale już
    płacący.
    Za przemianę ;) tę płacą całe pokolenia Polaków. :) Przy okazji bogacą się cwani,
    wzywający
    innych do miłosierdzia i gromadzący pod siebie. :)

    --
    ^ * 724 w niedzielę
    było b. dobrze, ale byłem
    P . . ' . . . . . .06 . dni 709 w parku, wśród
    ludzi, :) co S N P
    E . . . . . ----> 700 daje się
    zauważyć w PEFach, 05 06 07
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 695 które mi spadły
    drastycznie 12 13 14
    2526 01 03 . .`'.-. 680 ._.
    .-.
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.'
    eneuel@@gmail.com '.O_'
    / 23 30 02 1011 `-:`-'.'661.'. '`\.'`.'
    ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..646`|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;...;\|/...

  • 5. Data: 2010-06-13 19:14:01
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Krzysiek pisze:
    > On 13 Cze, 00:33, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Przynajmniej przeczytałem coś na co wcześniej nie trafiłem w
    > internecie:)

    Na Wolnosc i Kapitalizm rowniez opublikowano tego newsa o Tusku.

    http://www.kapitalizm.org/?action=show_article&art_i
    d=6541

  • 6. Data: 2010-06-14 09:35:23
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    napisał w wiadomości news:hv2lca$fbr$1@inews.gazeta.pl...

    [ciach]

    Leszku ale to za komuny wybudowano we Wroclawiu osiedle Kozanow ktorego
    teren byl przez Niemcow przenaczony wlasnie na tereny zalewowe w razie
    czego....

  • 7. Data: 2010-06-14 10:47:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemek" hv4t4v$hsi$...@n...onet.pl

    > Leszku ale to za komuny wybudowano we Wroclawiu osiedle Kozanow ktorego teren byl
    przez Niemcow przenaczony wlasnie na tereny
    > zalewowe w razie czego....

    Nie twierdzę, że komuna nie błądziła. Całym sercem byłem za jej likwidacją
    i nie podoba się mi obecne powracanie do komuny. :) Ale czym innym jest
    potępianie wszystkiego jak leci, a czym innym potępianie tego, co złe. :)
    Dookoła mnie ludzie żyli przekonaniem, że zbiorniki retencyjne są złem
    komunistycznym. Teraz widać, że niekoniecznie, a zbiorniki przed Nysą
    i osiedle Kozanow we Wrocławiu to przykłady złego podejścia do regulacji
    wód polskich. :)

    --
    ^ . 729 Przed
    tygodniem było b. bardzo, lecz

  • 8. Data: 2010-06-14 13:04:03
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    napisał w wiadomości news:hv51c9$lm9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    > m . 20 maj 27 czerwiec 070809
    > o'\:/.d..646`|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;...;\|/...

    Ach to Cie nie zrozumialem- bo w calosci sie z Toba zgadzam z tym co powyzej
    napisales.

  • 9. Data: 2010-06-14 13:39:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemek" hv59c5$njq$...@n...onet.pl

    > Ach to Cie nie zrozumialem- bo w calosci sie z Toba zgadzam z tym co powyzej
    napisales.

    W takim razie, jeśli można -- a co sądzisz o pomocy państwa powodzianom?
    Należna jest ta pomoc? Może to dobra wola władców? A może obowiązek?
    Moim zdaniem państwo powinno zapłacić powodzianom odszkodowania tam,
    gdzie miało panować nad wodami i powinno zignorować tych, którzy
    mieszkają nad wodami niekontrolowanymi przez państwo. (jeśli ktoś
    sam sobie zalał dobytek -- państwu nic do tego)

    Następnie -- moim zdaniem państwo powinno ścigać urzędników winnych
    zaniedbań związanych z zaistnieniem powodzi. Być może w wielu miejscach
    winnym jest tylko Stwórca, :) ale zapewne w wielu miejscach powodzi można
    było uniknąć!!!

    Moim zdaniem w ogóle można wprowadzić odpowiedzialność za decyzję.
    Oczywiście z możliwością ubezpieczenia się od złej decyzji w jakiejś
    firmie ubezpieczeniowej. :)

    0. Dlaczego cały naród ma płacić za głupotę ,,władców''? :)
    1. Co wówczas, gdy Fiskusowi zabraknie pieniędzy? :) (na
    przykład pojawią się cięcia wojskowe, policyjne, strażackie,
    medyczne itp.?)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-06-14 15:19:16
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    napisał w wiadomości news:hv5bkr$4f3$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
    Sadze ze powinno pomoc tam gdzie to byla jego wina (tzn panstwa czytaj
    urzedasow)- sek w tym ze stwierdzenie takie chocby w sadzie nie przejdzie bo
    jak zwykle nie bedzie winnego (urzednika ktory zaniedbal). Zreszta jak
    ostatnio widac w Polsce rozne rzeczy z ustaw znikaja lub sie pojawiaja i
    nigdy nie ma winnego (chyba jedyna Jakubowska beknela, ale przeciez nie
    tylko ona w tym mieszala).
    Powodzi na pewno mozna bylo w wielu miejscach uniknac, ludzie powinni sie
    tez ubezpieczac choc z czego jesli to panstwo ich na kazdym kroku lupie?
    Za budowe zbiornikow retencyjnych tez ktos chyba odpowiada ktore winny byc
    zbudowane po powodzi tysiaclecia z 97 ? A winnych nie ma albo najlepiej to
    zaniechano nie przyznajac pieniedzy w budzecie centralnym.

    Co do pytania "Dlaczego cały naród ma płacić za głupotę ,,władców''?- ja bym
    odwrocil je na pytanie" dlaczego wladcy nie placa wciaz za swoja glupote?

    Generalnie chyba to wszystko co sie stalo jest w mej opinii kombinacja
    polakiego spososbu dzialania urzednikow czyli panstwa a z drugiej strony
    nieodpowiedzialnosci ludzi (przyklad nowe domki na Kozanowie we Wrocku) wraz
    z drugiej strony z bieda ludzi ktorych nie stac na ubezpieczenie