  • 21. Data: 2008-05-07 16:59:42
    Temat: Re: Tylko 1/3 ludzi splaca KK w GP ?
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    RobertS pisze:
    > w koncu bank to nie org. charytatywna, na czym? zarobiae musi...
    bank zarabia na każdej dokonanej kartą transakcji. Dlatego tak chętnie
    rozdaje karty za darmo i udziela bezpłatnego krótkoterminowego kredytu...

  • 22. Data: 2008-05-07 18:00:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:
    [...]
    > Sam wpakowałem się w debet, [...]

    Czyli *ty* masz problemy ze swoimi debetami, i próbujesz generalizować jakie
    to debety są ogólnie niedobre :).

    p. m.

  • 23. Data: 2008-05-07 18:34:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 20:00
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <fvsr3s$33q$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Tristan wrote:
    > [...]
    >
    > Czyli *ty* masz problemy ze swoimi debetami, i próbujesz generalizować
    > jakie to debety są ogólnie niedobre :).

    Nie problemy, tylko pokazuje, że też się dałem nimi oskubać, więc wiem.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 24. Data: 2008-05-07 18:39:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 08:55
    (autor krzysztofsf
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak:
    <a...@3...goo
    glegroups.com>):

    > Zaraz, zaraz - to powiedz, jak zrobic w miare nieduzy remont, z
    > kosztami okolo 10-15 tys, gdy za malo na kredyt mieszkaniowy czy
    > hipoteczny, a za duzo, zeby zadluzac sie pod to w debetach? Pozostaje
    > niestety tylko kredyt konsumpcyjny, jesli nie ma sie mozliwosci
    > skorzystac z PKZ czy pozyczki socjalnej w firmie.

    No dobrze, ale to jest przypadek, gdy celowo bierzesz na konkretną
    inwestycję.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 25. Data: 2008-05-07 20:00:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Dnia 07-05-2008 o 20:39:43 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > <a...@3...goo
    glegroups.com>):

    > No dobrze, ale to jest przypadek, gdy celowo bierzesz na konkretną

    A kto bierze kredyt gotowkowy splacany w ratach "tak sobie"?

    Zawsze jest konkretny cel lub wydatek.
    remont, duzy zakup, splata (forma konsolidacji) w ratach zadluzen z
    ktorych ciezko inaczej wyjsc (np. ktos sie zakopie w limicie debetowym,
    dolozy do tego zadluzenie na kartach i ma na minusie polroczne zarobki).

  • 26. Data: 2008-05-07 20:51:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 22:00
    (autor krzysztofsf
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <o...@k...gamma.furrynet.org>):

    > A kto bierze kredyt gotowkowy splacany w ratach "tak sobie"?

    Większość?

    > Zawsze jest konkretny cel lub wydatek.
    > remont, duzy zakup, splata (forma konsolidacji) w ratach zadluzen z
    > ktorych ciezko inaczej wyjsc (np. ktos sie zakopie w limicie debetowym,

    No właśnie, a czemu się zakopał? No właśnie bo brał tak sobie.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 27. Data: 2008-05-07 21:13:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Dnia 07-05-2008 o 22:51:02 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 22:00
    > (autor krzysztofsf
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <o...@k...gamma.furrynet.org>):

    > Większość?

    Nie znam. Ci co znam, to pod konkretne cele.

    > No właśnie, a czemu się zakopał? No właśnie bo brał tak sobie.

    Nie uogolniaj. Czesto sa sytuacje, ze trzeba szybko skorzystac z
    dostepnych srodkow, a dopiero pozniej mozna myslec jak je sensowniej
    "pozyczyc".
    Wszystko jest kwestia indywidualna - czy ktos umie zachowac dyscypline
    przy korzystaniu z dostepnych srodkow kredytowych, czy nie.

  • 28. Data: 2008-05-08 05:58:57
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <fvsr3s$33q$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Nie problemy, tylko pokazuje, że też się dałem nimi oskubać, więc wiem.

    No i fajnie, że ktoś o tym mówi. Taka przeciwwaga dla reklam wjeżdżania
    do banku rowerem, wszyscy biorą, wesołego hydraulika czy przyjaciół z
    Providenta.

    Ale z drugiej strony, jak się dałeś oskubać? zataili opłaty i
    oprocentowanie? Życie na kredyt to kusząca perspektywa ale raczej dla
    naiwnych. No chyba że pożyczysz 100 mln a nie 10tyś. Wtedy to problem
    banku a nie twój.

    Sebastian

  • 29. Data: 2008-05-08 09:28:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 08 maj 2008 07:58
    (autor Sebastian
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <fvu4qa$ihk$1@inews.gazeta.pl>):

    > No i fajnie, że ktoś o tym mówi. Taka przeciwwaga dla reklam wjeżdżania
    > do banku rowerem, wszyscy biorą, wesołego hydraulika czy przyjaciół z
    > Providenta.

    No więc właśnie o to chodzi. Wszędzie jest taka moda na reklamowanie kart,
    kredytów, debetów i innych zabawek. A tak naprawdę one są wyłącznie
    podchodzeniem psychologicznym i dają korzyść bankom, a straty pozostałym.

    A napisałem o tym, bo niektórzy tutaj, jak mniemam przedstawiciele banków,
    lansują właśnie tezy o fajności kredytów.

    > Ale z drugiej strony, jak się dałeś oskubać? zataili opłaty i
    > oprocentowanie?

    Nie, w sensie, że dałem się psychologicznie podejść i złamałem się myśląc,
    że szybko spłacę :D Tak już mam. Nie ulegam promocjom, okazjom, przecenom,
    nawijce garniturków, za to ulegam czasami łatwości pieniądza.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 30. Data: 2008-05-08 09:42:23
    Temat: Re: Tylko .. GP ? Rabat w Carrefour.
    Od: "Mikel" <m...@p...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > kerfur z lukasem wydaje taka karte, jak sie placi w tym (TYLKO) sklepie to
    > 1,5% cena jest nizsza (na wszystko)
    > RobertS

    1,5 % rabat - promocja do końca 2008.
    Dostałem ok. 1,35 %, a nie 1,5 % przy kupowaniu benzyny w stacji
    Carrefour ( 2 razy kupowałem).