  • 1. Data: 2006-03-29 13:41:10
    Temat: Typujemy kurs CHF
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    Mam prosbe o typowanie kursu CHF na czerwiec 2006 i grudzien 2006.
    Obiecuje zestawic typy z danymi w czerwcu i grudniu.

    Fajas

  • 2. Data: 2006-03-29 14:04:43
    Temat: Re: Typujemy kurs CHF
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Fajas napisał(a):
    > Mam prosbe o typowanie kursu CHF na czerwiec 2006 i grudzien 2006.
    > Obiecuje zestawic typy z danymi w czerwcu i grudniu.

    Jak Lepper zostanie wicepremierem, a R. Beger prezesem NBP to ja typuje 5zl.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2006-03-29 15:47:53
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Mam prosbe o typowanie kursu CHF na czerwiec 2006 i grudzien 2006.
    > Obiecuje zestawic typy z danymi w czerwcu i grudniu.

    Zachowalem sie jak typowy chartysta i spojrzalem na trendy CHF do PLN z
    ostaniego roku po kursie srednim w BRE.

    Poki co od lutego CHF znajduje sie w dosc ostrym kanale wzrostowym. Kanal
    ten doprowadzil kurs do pierwszej linii oporu 2.5 PLN/CHF. Poziom ten byl
    juz pare razy testowany: IX-XI.2005 jako linia wsparcia, a w I. 2006 jako
    linia oporu.

    Jesli ten krotkoterminowy trend sie utrzyma i przebije linie oporu na 2.5 to
    nastepna bedzie 2.6 testowana w czerwcu i sierpniu 2005.

    Jesli i ten poziom padnie, to nastepny bedzie 2.7 testowany w maju 2005.

    Jesli chodzi o moje typy, to są nastepujace czerwiec 2006 2.55 PLN/CHF,
    grudzie 2006 2.50 PLN/CHF.

    Opieram sie na trendach a nie na ew.pomyslach milosciwie nam panujacych,
    ktore mogą sprawic, ze jakakolwiek prognoza bedzie ch..a warta ;-).
    Wtedy nawet wspomniane 5 PLN/CHF bedzi ejak najbardziej mozliwe. Ale wtedy
    rowniez WIBOR podskoczy o pare ladnych punktów.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 4. Data: 2006-03-29 16:11:25
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fajas" <f...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Mam prosbe o typowanie kursu CHF na czerwiec 2006 i grudzien 2006.

    Na ktory dzien czerwca i na ktory dzien grudnia? I czy typujemy kurs poranny
    czy popoludniowy? ;-)

    > Obiecuje zestawic typy z danymi w czerwcu i grudniu.

    A mozna wiedziec do czego potrzebne Ci takie prognozy? Jesli chcesz
    spekulowac, to nie tedy droga. Lepiej jest na biezaco ustalac plan
    spekulacji wraz z dynamicznie zmieniajaca sie stuacja na rynku niz
    przywiazywac wage do tego typu odleglych prognoz. Jesli nie chcesz
    spekulowac, ale jedynie chcesz znac kurs po jakim zaciagniesz kredyt lub go
    splacisz, to mozesz to sobie zagwarantowac na 100% otwierajac pozycje
    terminowa forward/futures.

    W chwili obecnej (spot z godziny 18:10 2,5040/60) kurs na 21 czerwca
    2,5200/30 a na 20 grudnia 2,5500/30). Jesli Ci sie podoba taki kurs, to
    bierz go i nie marudz ;-) Jesli chcesz wyzszy to poczekaj pare dni, moze
    rynek jeszcze troszke wzrosnie.

    Malin

  • 5. Data: 2006-03-29 19:00:17
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Mam prosbe o typowanie kursu CHF na czerwiec 2006 i grudzien 2006.
    > Obiecuje zestawic typy z danymi w czerwcu i grudniu.

    A moze bysmy potypowali również LIBOR CHF 3M i 6M na czerwiec i koniec roku.

    Dzisiaj 6M 1.4%. Kiedy 2.0?

  • 6. Data: 2006-03-29 19:00:30
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A moze bysmy potypowali również LIBOR CHF 3M i 6M na czerwiec i koniec
    > roku.
    >
    > Dzisiaj 6M 1.4%. Kiedy 2.0?

    Znowu nie rozumiem po co typowac, skoro wstarczy spojrzec na notowania FRA i
    bedziemy wiedzieli jaka jest wysokosc oprocentowania depozytu 3-miesiecznego
    i 6-miesiecznego zaczynajacego sie w czerwcu i grudniu. O spekulacje na
    rynku futures na stope procentowa Cie nie posadzam, wiec nie za bardzo
    rozumiem jaki cel ma miec to typowanie.

    Malin

  • 7. Data: 2006-03-30 15:27:53
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > spekulacje na rynku futures na stope procentowa Cie nie posadzam, wiec nie
    > za bardzo rozumiem jaki cel ma miec to typowanie.

    To ja przepraszam ;-)

  • 8. Data: 2006-03-30 19:07:56
    Od: "Jacek Maliszewski" <m...@p...onet.pl>

    > To ja przepraszam ;-)

    Nie przepraszaj :) Tylko powiedz do czego Ci potrzebne takie typowanie.
    Mozemy potypowac, jaka bedzie temperatura w czerwcu w Polsce, a jaka w
    grudniu. To rownie ciekawa zabawa :)

    Malin

  • 9. Data: 2006-03-31 09:27:30
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Nie przepraszaj :) Tylko powiedz do czego Ci potrzebne takie typowanie.
    > Mozemy potypowac, jaka bedzie temperatura w czerwcu w Polsce, a jaka w
    > grudniu. To rownie ciekawa zabawa :)

    Nie wnikając w ograniczenia dostepnosci kredytów w walutach obcych,
    zastanawiam sie jak sie zmieni oplacalnosc kredytów w CHF w porónaniu do
    PLN. I czy w tym roku juz frank ma szanse odejsc w cien jak EUR pare lat
    temu, czy to jeszcze troche potrwa.