  • 11. Data: 2008-01-06 22:43:07
    Temat: Re: U kogo konto osobiste ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Sty, 22:12, Sierp <s...@n...net> wrote:

    > widzialem na stronie ery czy stoenu, ze jest mozliwosc
    > splaty KK
    > a jezeli firma wystawiajaca rachunek nie daje takiej mozliwosci,
    > to tak czy inaczej da sie to zrobic?

    To juz chyba nie.
    Ja sobie wlasnie Ere bede przepinal z konta na karte.

    > ten drugi argument do mnie przemawia, moze to byc wygodne.
    > Ale ten pierwszy...
    > Zalozmy na chwile, ze karte splacasz co 2 miesiace.

    Karte splacam co miesiac.

    > Dostajesz rachunek 01 stycznia, splacasz go z karty 01 marca.
    > Dostajesz rachunek 01 lutego, splacasz go z karty 01 kwietnia.
    > Dostajesz rachunek 01 marca, splacasz go z karty 01 maja. Ale zaraz..
    > przeciez splacasz wtedy rachunek z 01 stycznia.
    > Wiec owszem, dwa pierwsze rachunki splacasz 2 miesiace pozniej
    > i kasa moze robic procenty - ale pozniej juz jestes na bierzaco.
    >
    > Sierp

    30 dni okres rozliczeniowy (wtedy splacam rachunki) + 24 dni okres
    bezodsetkowy (bedacy jednoczesnie kolejnym, niezamknietym okresem
    rozliczeniowym, w ktorym splacam z KK kolejne rachunki)

    Wyplate mam zaraz po zamknieciu okresu rozliczeniowego - znam kwote do
    odlozenia na % przez wiekszosc okresu bezodsetkowego - przy koncu
    wyjmuje z konta oszczednosciowego i splacam karte. Mija kilka dni,
    zamyka sie kolejny okres rozliczeniowy, dostaje wyplate...itd

  • 12. Data: 2008-01-06 22:48:39
    Od: Sierp <s...@n...net>

    krzysztofsf pisze:
> [...]
    > wyjmuje z konta oszczednosciowego i splacam karte. Mija kilka dni,
    > zamyka sie kolejny okres rozliczeniowy, dostaje wyplate...itd

    mhm... no dla mnie to nie za duzy plus

    jeszcze nad jednym sie zastanawiam - czy dla banku to plus,
    jezeli sie uzywa w ten sposob karty kredytowej?
    Zastanawiam sie nad tym, bo za jakistam czas minie mi bezplatnosc
    karty kredytowej, a z tego co czytalem citi czasem przekonuje sie
    do niepobierania oplat za KK - czy to moze zalezec od obrotow nią
    wykonywanych?

    Sierp

  • 13. Data: 2008-01-06 23:13:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Sty, 22:48, Sierp <s...@n...net> wrote:

    > mhm... no dla mnie to nie za duzy plus

    Mi to odpowiada. Mam odlozone srodki na splate zadluzenia na karcie,
    ale w miedzyczasie troche na mnie pracuja. Naturalnie opisany
    mechanizm dotyczy calosci zadluzenia na karcie - z zakupami wlacznie.
    W skali roku zawsze kilkadziesiat zl do przodu.

> [...]
    > karty kredytowej, a z tego co czytalem citi czasem przekonuje sie
    > do niepobierania oplat za KK - czy to moze zalezec od obrotow nią

    Podobno na chwile biezaca zakupy na ponad 200 zl miesiecznie
    wystarczaja - ale nie jest to nic pewnego - jak to w citi. Trzeba
    zagrozic wypowiedzeniem umowy o karte, co czasem moga przyjac.

  • 14. Data: 2008-01-06 23:40:19
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...pl>

    Nie wiem ile zarabiasz, ale...
    Mi wcisnęli konto w BPH, razem z kredytem i... jestem zadowolony!
    Mam Sezam Maxa, kosztuje 12,95 / m-c, ale mam wszystko za darmo, przelewy,
    bankomaty wszystkie w Polsce, sensownie działa internet.
    Mam konto w mBanku, ale Sezam jest dla mnie tańszy, bo robię 25-30 przelewów
    miesięcznie. Parę złotych mi wpływa, więc co miesiąc odsetki wystarczają na
    pokrycie opłaty i jeszcze kilkanaście złotych jestem do przodu, mają teraz 4,5%.
    Z czystym sumieniem moge polecić, jak ktoś zarabia nieco powyżej średniej
    krajowej i robi kilkanaście przelewów.

    --
    igoR

  • 15. Data: 2008-01-07 06:13:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

[...]

    Dokładnie, tym bardziej, że są karty oferujące coś więcej, niż "grace
    period", np. za pomocą AlleKarty Kredytowej (BZWBK) robisz obrót 6.250 zł i
    już masz na zdrapkę za 50 zł, u wybranego operatora (program Pay-back). Może
    nie jest to wiele, ale 0,8% zwrotu, to i nie tak źle jak na obecne warunki,
    wiele ROR-ów posiada znacznie niższe odsetki.

  • 16. Data: 2008-01-07 06:39:13
    Od: Sierp <s...@n...net>

    === igoR === pisze:
> [...]
    > Mam Sezam Maxa, kosztuje 12,95 / m-c, ale mam wszystko za darmo, przelewy,
    > bankomaty wszystkie w Polsce, sensownie działa internet.

    No wlasnie.. z tego banku uciekam (moja czesc wchodzi do pko)
    Prawie 13pln (czasem 15 czy 16, bo zdazalo sie, ze nie zrobilem 3
    operacji kartą debetową) za to, za co w innych bankach mam za darmo lub
    prawie za darmo. Czy to nie bez sensu?

    Ja kilka dni temu zalozylem konto w Citi (CitiOne, promocja, rok
    bezplatne, potem trzeba kilka warunkow spelnic, ale zawsze mozna
    zmienic na CitiDirect - jezeli wplywy powyzej bodaj 1000pln/miesiac,
    to kosztuje 2pln).
    A jakie plusy wzgledem BPH Sezam Srebrny?
    Bezprowizyjna wyplata w bankomatach
    poza krajem. Teraz darmowa wyplata w bankomatach eCARDu.
    Pierwsza wyplata w miesiacu w obcym bankomacie za darmo.
    Brak oplaty za karte debetową, oraz brak "zwyzki" jak nie wykona
    sie 3 platnosci kartą debetową.
    W sumie za zaoszczedzone 120-150pln rocznie, mam juz darmowa karte
    kredytową.. (ktora i tak mam darmową na 2 lata - konto promocyjne)

    Bylem w BPH dosc dlugo, ale nie widzialem sensu placenia tyle za konto

    Sierp

  • 17. Data: 2008-01-07 08:16:59
    Od: "ls" <n...@s...pisac.pl>

    Uzytkownik dooh napisal(a):
> [...]
    > jest nikłe myślę nad zmianą banku.
    > Mój profil osobowiści bankowej:
    > - wypłata na to właśnie konto więc dobre oprocentowanie moze sie przydac
    > - gdzie się da płace kartami
    > - kilka razy w miesiącu wybieram gotówkę z bankomatu na drobne wydatki
    > (50~100 zł)
    > - cenie sobie dobrą obsługę elektroniczną - opłacam wszystkie rachunki
    > przez internet + allegro więc kilkanascie transakcji w miesiącu
    > - mieszkam w Gliwicach (jeśli to coś pomoże)
    > Takie rzeczy tylko w Erze czy jest jakieś sensowne rozwiązanie warte

    Proponuje ToyotaBank + mBank.

    Wyplate polecasz przelewac na konto gl. w TB (2.5% konto gl. oraz 3.6% k.
    oszcz.).
    W TB przelewy za darmo (oplacanie rachunkow, przerzucenie czesci kaski do
    mBanku), 3 wyplaty w dowolnym bankomacie w Polsce za darmo.
    W mBanku zakladzasz konto bezplatne wraz z karta debetowa (zalatwia to
    sprawe czestszej, niz 3 razy/mc, wyplaty z bankomatu - skorzystasz z
    bankomatow Euronetu i BZ WBK, takze wyplaty w bankomatach za granica bez
    prowizji).
    Ponadto mBank przyda Ci sie do kupowania na allegro (sporo ludzi ma tam
    konto, wiec przelewy wewnetrzne w mB za darmo i natychmiast). Mozesz
    rowniez zainteresowac sie oszczedzaniem za pomoca mBanku (SFI lub do
    czterech eMax+).

    Sumaryczny koszt tych dwoch bankow to 30zl/rok (to oplata w TB) - zatem
    2.50zl/miesiac.

    Minusem jest brak kasy do wplat (trzeba znalezc wplatomat mBanku) oraz
    brak wyciagow papierowych , jesli to dla Ciebie ma jakies znaczenie.
    --
    pozdr.
    ls

  • 18. Data: 2008-01-07 08:49:10
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sun, 06 Jan 2008 23:48:39 +0100, Sierp napisał(a):

    > mhm... no dla mnie to nie za duzy plus

    Można powiedzieć, że jest jeszcze jeden jakiś tam plus. Jeżeli weźmiesz
    jakąś kartę co-brand czyli BP, Plus, LOT to za rachunki, za które tak czy
    siak musisz płacić, zbierasz punkty, które możesz w zależności od
    programu wymienić na fanty.

    Xenocide

  • 19. Data: 2008-01-07 08:57:28
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 07 Jan 2008 07:13:21 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > Pay-back). Może nie jest to wiele, ale 0,8% zwrotu, to i nie tak źle jak
    > na obecne warunki, wiele ROR-ów posiada znacznie niższe odsetki.

    Rozumiem, że chcesz przez to powiedzieć, iż sprawdziłeś i potwierdzasz,
    że wykonanie przelewu z allekarty (darmowego w granica GP) skutkuje
    naliczeniem punktów PayB?

    Xenocide

  • 20. Data: 2008-01-07 19:15:54
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "krzysztofsf" 5...@l...goo
    glegroups.com

    : Jesli karta to tylko Citi - z darmowym i nieoprocentowanym oplacaniem
    : z niej rachunkow przez internet.

    Mam i polecam.
    Z WBK można płacić przelewami, za które się płaci 3 złote.
    Jeśli ktoś sobie dużo przeleje, kredyt wyjdzie mu prawie bezpłatny.

    : Przy duzej ilosci transakcji mozna pomyslec wykupieniu w Lukasie

    Odradzam od serca!!!

    : Jesli jest duze nasycenie euronetow w okolicy, mozna czesc podrecznej
    : gotowki wrzucic na 5% konto oszczednosciowe w Polbanku, gdzie mozna
    : bez ograniczen liczby wyplat w miesiacu wyplacac z konta
    : oszczednosciowegop w bankomatach i oddzialach.

    To w ogóle tani bank dla osób prywatnych. Poza kredytami wszystko
    tam jest za free. No i oprocentowanie oszczędności jest chyba
    najwyższe w Polsce, jeśli nie liczyć machlojek (w niektórych
    bankach, w tym i w Lukas czy w Noredea) z funduszami (bodajże
    emerytalnymi), które nie odprowadzają podatku. Na dodatek do
    tego konta są bezpłatne karty bankomatowe. :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com